Inlägg från: Lilltroll1 |Visa alla inlägg
  • Lilltroll1

Mår så dåligt just nu att jag måste få skriva av mig.

Är nu gravid i v25 (24+3) fick mitt första barn för 12 år sen  hade enligt Bm en normal förlossning men enligt mig var det de värsta jag vart med om och jag fick förlossningsrädsla efter det.

Har gjort 2 aborter pga att jag vart så rädd för förlossningen att jag inte vågade behålla men kännde vid detta + att om jag ska ha fler barn är det dags att skaffa det nu eller inte alls.

Under inskrivningen berättade jag detta för min BM och förklarade läget och hur jag kände/mådde hon sa då att " ja men då ser vi till att du får ett planerat snitt istället så du slipper gå och må dåligt hela graviditeten"
    Blev riktigt glad och har känt mig glad hela graviditeten fram till dags datum då jag hade "snitt samtal", BM på sös sa då till mig att "nej det är int skäl nog för att få ett planeratsnitt utan du ska prata med en psykolog istället"

och nu mår jag så jävla dåligt och börjar ångra att jag valde att behålla barnet har inte kunnat sluta gråta sen jag kom hem och jag vet inte vad jag ska ta mig till för jag vill verkligen inte föda vaginalt denna gång.

Så nu måste jag vänta ytterligare v innan jag får komma ill psykologen och jag hoppas verkligen att han/hon hjälper mig att få till ett snitt för jag orkar inte må såhär och sen bli tvingad till en vaginal förlossning.

• Svar på tråden Mår så dåligt just nu att jag måste få skriva av mig.
  • Lilltroll1
    SilverWoman skrev 2012-03-06 13:53:04 följande:
    Den tråden har jag sett flera gånger. Fick du inte svar tidigare?

Inte jag som skrivit dom trådarna eftersom jag va på mitt samtal idag
  • Lilltroll1
    MsCaptaine skrev 2012-03-08 15:50:19 följande:
    Hej.

Det är som sagt inte BM som bestämmer, onödigt av henne att uttala sig så.

Tror du att du kan få en läkatid bokad direkt genom MVC, det är ju ändå en läkare som bestämmer.

Ring och prata med din Bm på MVC så hjälper hon dig säkert.

Lycka till!

Ja hon fixade en remiss tid till sjukhuet för samtal och det var dom som sa nej fast d va ingen läkare jag fick prata med iofs.
  • Lilltroll1
    MsCaptaine skrev 2012-03-12 13:20:49 följande:
    Hej igen.

Hur har det gått för dig, har du pratat med din BM på MVC, vad säger hon?

Kanske hon kan skriva en remiss direkt till en förlossningsläkare istället, det är ju en läkare som beslutar om planerade kejsarsnitt, inte nån BM.

Hoppas att din BM eller psykologen kan hjälpa dig vidare till rätt person.

Hon var sjuk men jagska dit på torsdag så jag får ta det med henne då.

Väntar på remiss till psykologen, förhoppningsvis får jag komma dit snart och ev få hjälp därifrån oxå. 
Svar på tråden Mår så dåligt just nu att jag måste få skriva av mig.