Inlägg från: Småbarnsliv |Visa alla inlägg
  • Småbarnsliv

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej tjejer!!

Nu MÅSTE jag börja på allvar.. Körde med appen i höstas & gick ner 5 kg, men pang så gick jag upp igen...
    Men från & med imorgon kör jag igång med appen. 
    Hoppas att man får hänga här & få stöd..
    NI får gärna följa med mig på min blogg....     

• Småbarnsliv

Vågen ställde sig på 100,3 kg i morse..
    Har precis varit ute & gått 46 min och gjort av med 275 kcal. En bra början..
    I morse körde jag på smoothie istället för yoghurt och chrunchy (som är MASSA kalorier..)
    Istället blev det samma yoghurt, 0,5 banan, 1 msk havrekli och så 2 knäckebröd , lite smör & 1 skiva rökt skinka som jag delade på knäckebröden,...

Någon mer som vill hänga på??? Eller har ni försvunnit allihopa?

• Småbarnsliv
    Sakira skrev 2013-02-04 17:00:10 följande:
    Jag hänger gärna på! Det går helt åt fel håll! Måste börja skriva upp vad jag äter för att få kontroll!

Ja men hej! Vad bra då kör vi på detta nu!
    Annaeu skrev 2013-02-04 17:02:13 följande:
    Har hållt på sen 7/1 med att ändra matvanor. Började med shape up 19/1. Har gått ner snart 5 kg. Har gått över kaloriintaget 2ggr, men andra dagar har jag legat ganska mycket under.
    Jag undviker kolhydrater eller tar mindre av det. Har också lagt till mer grönsaker.
    Jag försöker att ställa rimliga krav på mig själv. Det är så lätt att gå ut för hårt så blir det platt fall. Därför får jag äta mer ibland. Häromdagen åt vi hemlagade pommes frites men då tog jag bara två och grönsaker.
    Äter yoghurt och knäckebröd med skinka och keso till frukost. Smothie på banan och hallon är gott och mättande.
    Men wow 5 kg är ju superbra...
    Vi får se vad första veckan säger, men funderar på att väga mig imorgon istället för på måndag för att liksom ha en bra vikt... 
  • Småbarnsliv

Kikar in här igen.. Har ju tidigare & då gått ner x antal kilo.. Nu är det dags igen, trodde jag kunde skylla på mina extrakilo på att jag var gift innan med en karln som jag mådde dåligt av, men nu när man är nykär så kan man visst inte skylla på det längre..

Vet inte alls vad jag väger nu, utan kommer köpa våg om 2 veckor i Ullared eftersom exet fick med sig den i bodelningen.
    Tar det också lite lugnt i början då jag är sjuk... Men måste börja tänka om.. Men börjar med detta imorgon när jag har ätit upp sista godiset

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!