Inlägg från: Sommarnatt10 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt10

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej!!! Jag har precis börjat använda shapeup o undrar lite hur snabbt ni sett resultat och hur noga det är att man kommer upp i det rekommenderade cal intaget. Jag rör mig ganska mycket, mest promenader, jag för in dem men har lite svårt att komma upp i rekomenderat cal intag. Är det risk att kroppen ställer in sig på svält då så jag inte gör ner????

• Sommarnatt10
    Sommarnatt10 skrev 2012-04-24 14:30:57 följande:
    Hej!!! Jag har precis börjat använda shapeup o undrar lite hur snabbt ni sett resultat och hur noga det är att man kommer upp i det rekommenderade cal intaget. Jag rör mig ganska mycket, mest promenader, jag för in dem men har lite svårt att komma upp i rekomenderat cal intag. Är det risk att kroppen ställer in sig på svält då så jag inte gör ner????

Fyller på lite, en dag kan se ut så här på mat fronten. Vad tror ni?... 8 Frukost: två halv grova mackor leverpastej o gurka på en o litelite honung på den andra 11 Mellis: ett glas 2dl smoothie 14 Lunch: två kokta ägg, makrill, knäckemacka o vatten ibland en liten ruta 70% choklad (är helt klart beroende av choklad. Men 70% är betydligt bättre än tidigare....) 17 Middag: vanlig middag, tänker lite mer på att ta något mindre av pasta, ris o potatis, måste bli bättre på sallad 20 en kopp te o ev en knäckemacka
  • Sommarnatt10
    Girle skrev 2012-04-24 15:21:13 följande:
    Sommarnatt: du behöver inte äta upp dina intjänade träningskcal.

Oki, tack!! Det låter ju bra. Har en dålig dag/vecka det står still o det gör ju inte motivationen hög direkt. Promenerar massor o kör några olia magövningar. Har inte en dag varit över det rekommenderade kaloriintaget :( o vågen visar samma :(
  • Sommarnatt10
    Girle skrev 2012-04-25 18:08:30 följande:
    Sommarnatt: vad konstigt att det inte händer något. Här har det inte heller hänt mkt. Jag har vägning imorgon, men kunde förstås inte låta bli att tjuvväga mig imorse. Då visade vågen exakt samma siffror som förra veckan. Verkar som om jag står still varannan vecka och går ner varannan. Det kanske är något liknande för dig? Väger du maten? Om inte kanske du ska börja för att få de resultat du önskar.

Har ju bara kört två veckor så återstår väl att se om det är varannan vecka för mig oxå, men skönt att höra att man inte är ensam. Väger inte allt...om jag tar en macka så kör jag på det appen säger o väger inte. Har vägt några gånger på saker som finns med o då får jag uppfattningen av att appen ligger lite högt. Men vill inte bli för fanatisk så så länge det iaf rör sig lite neråt får jag nog vara nöjd. Det jag tycker är svårt är ju sen är man ska är klar hur mycket man ska äta då...
  • Sommarnatt10

Tyckte det kändes jobbigt att det är långhelg nu i helgen o att vi ska till Sthlm nästa helg. Jag som kommit igång så bra. Men trots gäster igår ( höll inte igen nämnvärt utan åt det jag kände för. Fick min första röda Stapel :( var beredd på ett + idag, men det var -1hg :D vilket känns skönt. Jag vet oxå att man inte ska väga sig varje dag... Men gör det nu i början för att ha lite koll, sen tänkte jag måndag o fredag. Hade inte en lista varit lite roligt, startvikt o målvikt o vad mer som kan vara relevant

• Sommarnatt10
    nytt eller gammalt skrev 2012-04-29 10:39:01 följande:
    Sommarnatt: det har jag också funderat på. Kanske man ska trappa upp långsamt och försöka se på vilken nivå det blir jämvikt, tänker jag.

Ja, det är lurigt. Jag är Mammaledig nu o promenerar massor, jobbigt sen när man börjar jobba, men det får jag ta då
  • Sommarnatt10
    eliten skrev 2012-04-29 11:20:04 följande:
    För att se vad man ska äta för att behålla sin vikt så skriver man väl bar in den aktuella vikten som målvikt och målet t.ex ett år fram i tiden så får du ju veta vad du kan äta för att behålla samma vikt..

Jo visst så kanske det är, får hoppas det stämmer då. Jag menar det är ju lättare att tala om att man ska äta mindre det är ju på ett ungefär. Men att behålla vikten är ju ganska exakt. Men det går nog bra har några kg kvar
  • Sommarnatt10

Jag äter oxå motionskalorier. O trots att förra veckan kändes tung o stillastående är jag nu under 75kg vilket känns toppen -2,8 på två veckor. Väger mig varje dag o står det still struntar jag oxå i det där som jag var sugen på. Målet är att väga mig mån o fre sen när jag kommit igång.

• Sommarnatt10

Jag skriver upp all träning. O äter det som behövs av de kalorierna. Ibland mer ibland mindre. Men man borde väl gå ner även om man äter alla de kalorierna oxå el tänker jag fel då???

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!