• angeni

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej. jag har precis laddat ner appen, och vill gärna hänga på er om det är okej?

Jag hr som mål att gå ner ca 30 kg. Vet just nu inte exakt vikt. Tänkte prova detta några veckor och sedan utvärdera. Har tidigare gått ner 20 kg med lchf men nu tagit en paus.
    Har ställt in appen på 1 kg /vecka och därmed ska jag enligt appen äta 1200 kalorier/dag.
    Jag är helt ny på detta, så tycker det är svårt att veta vad man kan äta osv :P

Förut var det endast kolhydrater jag skulle undvika. Nu vet jag inte alls men med träning så lär man sig hur man ska äta :)

• angeni

Sådär så har vi startat igån nya årets viktnedgång här hemma med shape up:)

• angeni

Man måste verkligen förbränna samtidigt så man kan äta. Har min inställd på 1200kalorier per dag. Maken hat istället 2300 att äta. Men han väger normalvikt dessutom så han har ju redan gjort den största viktnedgången med lchf i våras.

• angeni

Här var det inte många som skrev, hoppas fler är på :)

Själv traglar jag på med mitt räknande, nödvändigt för mig är även att förbränna så jag kan äta mina måltider med gott samvete. Tycker det fortfarnde är svårt att räka men det ska nog gå att lära sig :)

• angeni

Solstråle: de är svårt men kämpa på! Har med två barn som ska tas hand om så tiden är knapp.

• angeni

Hur många kalorier får du äta?

Här blir det tyvärr pizza. Men får kompenseras med lite promenad innan soffan:) sedan cola zero.

Men annars tycker jag att det har gått bra att laga mat. Älskar hemmagjorda soppor så det är lätt att hålla kalorisnålt!
    Ditt bröd tar jag gärna recept på, tycker bröd är jättesvårt att hitta nyttigt!

• angeni

Det där med amningen har jag ingen koll på, men kanske får bättre råd från andra:) jag håller fortfarande och lär mig:) har gratisappen.

• angeni

Vilken temp?

Enligt appen ska jag äta ca 1200. Känns lite lågt så jag äter där ungefär och sen går promenader. Får se vad vågen visar på onsdag som är viktdag:)

• angeni

Kom just in efter en promenad på 5,8 km:) 409 kalorier har förbränt:)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!