Anonym (mamma04) skrev 2012-03-07 12:14:02 följande:
Bara läst TS.
Du skriver: "Efter att själv har träffat och läst många historier på internet så har jag förstått att det är
MÅNGA som verkligen inte förstår varför varför deras barn blir omhändertagna av socialtjänsten. Socialtjänsten är "the bad guy" som "gör allt för att förstöra deras liv". Eftersom dessa mammor inte förstår själva vad som är fel och berättar historier för andra som är helt felvinklade får många en bild av att socialtjänsten är något hemskt, farligt, obehagligt och skadligt osv. Eftersom de inte förstår vad de gör fel gör detta också att de inte förändrar det som är problemet utan fortsätter med "problembeteendet". I den här tråden berättar vi de riktiga historierna kring omhändertaganden, sanningen om vad som gick snett och varför, och mammornas historier som är tvärtemot "det riktiga"
Ts lyder: "De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version"
Du skriver även: "Det är inte konstigt att kvinnorna får andra att tro att det är "hur lätt som helst" att bli av med sitt barn när de kommer med sina historier som är HELT andra än sanningen."
Well, IBLAND så tar faktiskt soc barn UTAN någon uppenbar anledning. Jag är en utav de som det har hänt. Jag var t.o.m i rätten och chefen på soc kunde inte ens erkänna, I RÄTTEN, att mina drogtester som jag blev tvingad att ta för att jag hade en vän som brukade droger, var negativa. Min advokat fick höja rösten för att få ett klart och tydligt svar från henne. Soc gjorde allt för att jag INTE skulle få hem mitt barn. De sa att mitt hem var ett tillhåll för missbrukare, för att jag hade EN vän som brukade droger, dock aldrig i närheten av mitt barn. LVU´t pågick i 1månad, då de tillslut inte kunde fortsätta med det pga att de inte hade några som helst bevis på att jag var knarkare och att mitt hem var ett tillhåll för knarkare. Jag fick lämna drogtester 2-4ggr/vecka i närmare 6månader, trots att alla mina tester var negativa försökte de allt för att få mig att framstå som en knarkare. Mitt barn har ALLTID haft det han behöver, vi har alltid haft tak över huvudet, mat på bordet, kläder och bra hygien. Kärlek, lek och frisk luft. Vård när sjukdom inträffat osv.. Trots detta var soc fast bestämda på att "sätta dit" mig.. De har fortfarande, 4år senare koll på mig, och fortfarande aldrig fått satt dit mig. Så IBLAND är det faktiskt så att soc tar barn UTAN någon uppenbar anledning. Kan även tillägga att mitt umgänge med den som brukade droger var sällan, kanske en gång varannan vecka. Och då oftast i sällskap med ikke brukande vänner. Idag brukar han fortfarande droger, men har barn som han är med nästan varje dag. Både han och mamman brukade droger under graviditeten, hon brukar även nu, ibland. Men de har fortfarande vårdnaden för sitt barn. dock bor de i en annan kommun nu.
Men så kan vi ta ett exempel på en familj jag känner där både mamman och pappan är alkoholister, de har 6 barn mellan 8-14år. ALLA barnen är hemma när de super, VARJE helg, deras mamma har ofta luktat gammal fylla när hon hämtat barnen på dagis när de var mindre. Barnen "skadar" sig väldigt ofta, men tas nästan aldrig till sjukhus. Mamman har t.o.m jagat ena dottern och dennes kompis med bil ca 2 km i ösregn när barnen cyklade. Och det var till mig barnen kom och de var livrädda.. Jag och många andra har hjort anmälningar till soc, samma soc som tog mitt barn, men INGET, ABSOLUT INGET, har hänt.. Barnen sitter fortfarande där inne i skogen med en mor och far som är stupfulla varje helg och ibland även på veckodagar. Barnen är rent utav ELAKA mot andra barn, och INGEN av de andra barnen i området får nånsin åka hem till den familjen. Några av barnen får inte ens leka med dessa barn ute på sin egen gård..
Jag kan nämna många fall som kan ses som riktigt brutala utan att soc lägger sig i, och jag kan nämna flera fall där soc tagit barn utan uppenbar anledning. Detta var RIKTIGA historier. Och ser du något rätt i dessa historier, något som ger soc rätten att handla som dem gör, då vill jag gärna veta vad..
Man SKA va rädd för att soc kan ta ens barn. Man får inte ha vänner som har ett missbruk, eller vänner som kanske har begått ett lindrigare brott även om man inte umgås med dessa när barnet är med. Man ska umgås med perfekta felfria människor, annars jävlar... Och har soc bestämt sig för att de ogillar en person, så gör de allt för att förpesta dennes liv.. Soc behandlar människor som de själva vill oavsett vilka lagar som finns. Det är den bild JAG har av soc. Och med all rätt.
Ja det märks att du bara läst TS, vi har kommit fram till både det ena och det andra efter 22 sidor...
ALLA (det är ju inte samma sak) vilket du verkar uppfatta det som.
Läs signaturen Soc. (har skrivit intressanta inlägg om ämnet)