Inlägg från: Anonym (Enmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enmamma)

De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version

Anonym (empati) skrev 2012-03-10 23:58:29 följande:
    Åh, herregud. Ja du, nu gråter jag en liten tår för er skull... usch så obehagligt. Ett år är ju en livstid för ett barn. Hur kan det få bli så. Den där männskan borde stå utan arbete, minst!
    Ja hon borde framförallt blir av med sina barn för jag tycker hon är olämplig som mamma.
    Men men, det är bara gå vidare och göra det bästa av situationen.
  • Anonym (Enmamma)

Något jag faktiskt finner oroande är att inte nämnde männen som tar beslut i rättsal ser att mycket i texter är ihop klippt och osammanhängande? Dom borde ju också även se om det är en oengagerad advokat som försvarar b.la barn eller föräldrar? Eller är dom blinda där uppe?

• Anonym (Enmamma)
    Anonym (Signaturen) skrev 2012-03-11 13:48:49 följande:
    Nämnden består av vanliga politiker från din stad, om det är en liten stad är de oftast vänner med folket som jobbar på socialen. De har ingen som helst utbildning utan kan vara vilken vanlig fabriksarbetare som helst!
    Va? Om man åker till ex kammarrätten i Jönköping och man bor i Motala så är det nog inga vänner.
    Det är ju just därför jag undrar om dom är blinda för dom lär ju ha sätt ett par domar under sina liv? Eller?
  • Anonym (Enmamma)
    Anonym (Signaturen) skrev 2012-03-11 14:30:04 följande:
    Jag pratade om socialnämden som skickar iväg LVUförfrågan, inte nämndemännen i förvaltningsrätten...
    Men jag pratar om dom som sitter i länsrätten och tar beslut.
  • Anonym (Enmamma)
    Anonym (Signaturen) skrev 2012-03-11 15:53:25 följande:
    Nej, men det har jag ju redan sagt att det inte var det jag syftade på. Däremot har inte heller nämndemännen någon utbildning och därav dömer de efter vad som står i socialens utredning, och om utredningen är kass så kan du ju själv räkna ut resultatet...
    Tydligen inte för dom verkar ju inte kunna se att det är klippt och klistrat.
    Som ex i mitt eget fall då, då gjorde länsrätten OCH kammarrätten bedömningen att jag som mamma var värdelös.
    Men sen när den nya handläggaren gjorde en ny utredning och bedömning så blev hon helt häpen och sa gud vad dom har klippt och klistrat mkt i dom här dokumenten, och sen blev de ju som sagt hävt, hade det inte varit bättre om länsrätten sätt detta på en gång och INTE blivit grundlurade och låtit ett barn fara illa? Hur ofta hände de här egentligen? De ska inte få hända!
  • Anonym (Enmamma)
    Anonym (insatt) skrev 2012-03-11 15:56:10 följande:
    I Länsrätterna sitter ingen o tar beslut, för de är nedlagda!
    Ja men det var dom inte då MITT beslut fattades... Hur många beslut tror du inte har blivit fattade i LÄNSRÄTTEN? Allt händer inte idag förstår du, det finns förflutet också. Tänk längre en din näsa räcker de skulle nog hjälpa dig en hel del.
  • Anonym (Enmamma)
    Anonym (Signaturen) skrev 2012-03-11 16:01:38 följande:
    Det händer alldeles för ofta! Jag har kontakt med flertalet o så är det du o så är det jag, och troligtvis måååånga fler!
    Sånt gör mig faktiskt förbannad. Lättlurade jävlar ska inte sitta och besluta över en sådan stor sak.
  • Anonym (Enmamma)
    Anonym (insatt) skrev 2012-03-11 16:04:43 följande:
    Fast då användes fel tempus i inlägget. Citat: "Men jag pratar om dom som sitter i länsrätten och tar beslut."
    Borde ha stått "de som SATT i Länsrätten och tog beslut" ... Språkfel skapar ofta missförstånd!
    Enbart missförstånd ifrån din sida då.
  • Anonym (Enmamma)
    Anonym (insatt) skrev 2012-03-11 16:08:02 följande:
    Och om advokaten gjort sitt skulle ingen behöva agera lättlurat!!
    Du som är så "insatt" vill du bli informerad om en sak?

Ibland när föräldrar får sina barn omhändertagna och föräldrarna fattar noll och inte vet någonting så ser socialtjänsten till vem föräldrarna får som försvarsadvokat och väljer då en sådan liten "jävel" som inte bryr sig och ist skälper föräldrarna. Förvånad Men de visste inte du?

Jag fick en riktig idiot till försvars advokat. Frågade honom efter rättegången om han ens trodde på mig? Då svarade han mig "Det behöver jag inte göra" ehhhhhhhh, WHAT! Jo, det är ganska viktigt, som tur e jag som har lite skinn på näsan såg till att byta ut min och barnets advokat  snabbt som sjutton, dessvärre var det ju redan försent. Men det gäller att vara INSATT innan man hamnar i en sån här situation, och då inte "låsas insatt som du e"
  • Anonym (Enmamma)
    Anonym (Signaturen) skrev 2012-03-11 16:38:24 följande:
    Bytte du advokat åt ditt barn? Hur gör man det?
    Oj det är ju ett tag sen nu. Men om jag inte mins helt fel så skrev jag ett brev till länsrätten och krävde ett byte och uppgav anledningarna, b.la att barnets advokat skulle vara mer intresserad av barnets rättigheter osv..
Svar på tråden De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version