• blomma41

De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version

Men vad gör ni soc då när ni bara lyssnar på ena sidan av historien och inte lyssnar till den andra? När ni inte verkligen frågar den utsatta för om hon verkligen blev slagen, utan bara säger att det visste vi inte om , Trots polisanmälan mot pappan i detta fallet? Varför lyssnar ni inte på båda och ser till bådas prat? Och utgår efter detta? Hur kan ni gå efter en s påhittade historia om tex ej bytta blöjor tillräckligt när ni inte har varken bildbevis eller blöjbevis hur kan ni DÖMMA en människa som får detta slängt i ansiktet? Detta är era stora problem ni är hemska då ni inte sköter erat jobb proffsigt och dessutom ser till att en oskyldig förälder får en Stämpel resten av livet?? Har du ett ordentligt svar på detta?

• blomma41

Hur kan man uttrycka sej som du Putte,? Jag är bara helt ärlig med min egna historia om soc, en vanlig 3 barnsmamma som har blivit Utsatt för lögner falskhet och jag undrar varför Soc bara går på den enes berättlese men Inte den andres? Det är väl inget du kan svara på Putte, eller är duen sochandläggare? Sluta prata illa om den som lägger in ett inlägg här Putte eller känner du mej? Jag skulle själv aldrig sitta o dumförklara en människa som du gör mot mej.

• blomma41

Jag tycker att de dära sagda orden för Barnets Bästa är konstigt uttryck, Vem vet barnets Bästa? Tänk om den som ljuger om allting gör detta för att sära på barnet och modern pga svartsjuka? När det gäller städning, betalning av hyra o el o mat? Och läkartider för barnet...och att detta inte stämmer alls men att Soc väljer att gå enbart på dessa lögner och efter 6år ännu går på detta trotsa att allt är motbevisat. Vad gör man då? Man får en falsk stämpel som förälder för Soc klarar inte erkänna att de gjort fel. Stackars barn som under dessa år bett om att få komma hem. Detta är fruktansvärt. Så soc är för mej moralkärringar som inte kan lära sej att lyssna på båda parter.

• blomma41

Ok förstår dej, men nu gällde det under mammaledigheten, då finns inte förskolan eller skolan inblandad. Utan pappan hittade på allting om mej som mamma inför socialen, och efter polisanmälan mot de 2 handläggare som var då och pappan så såg jag aldrig mera de handläggarna och de påstod att de Köpte pappans historia..och sedan har de bara spätt på med saker om mej, vilket inte är sant.

• blomma41

Ja exakt så var det. Jodå veckohandlade gjorde jag, städade gjorde jag, var hos läkaren var jag, de har hakat upp sej på en tid som jag mailade återbud om, vilket aldrig hade kommit fram till läkaren, pappan lät allt förfalla och sa att jag skulle vara hemmafru och göra allt, detta gjorde jag under att han började psykiskt o fysiskt misshandla mej och bad oss dra åt helvete men jag var så rädd då så jag vågade inte göra nåt dramatiskt, men soc har ju aldrig sett alla märken o så som jag fick av honom, de har bara fortsatt på hans väg. Har under 6år visat soc att mitt liv är iordning o stabilt men icke...

Svar på tråden De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version