Inlägg från: Anonym (fick rätt mot soc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fick rätt mot soc)

De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version

I dessa fall du beskriver är det solklart rätt med lvu.

Men jag har varit utsatt för socialen och fått mina barn omhändertagna. Mina brister var en relation med en dominant man

PTSD

Sen att min mamma hade problem med samma utredare.

Hur som man måste se sina egna fel och brister och aktivt ändra på dom.

Jag fick hem mina barn stämde handläggarna så ingen av dom finns kvar!

Det finns ändå situationer när LVU är nödvändigt.

Donum skrev 2014-11-10 12:18:03 följande:

Krasst sett, så blir det så att om den ena föräldern inte förmår skydda sina barn mot den andre föräldern, oavsett om det rör sig om en kvinna som blir slagen av sin man, så kan det mycket väl utgöra skäl för LVU. Socialtjänsten kan inte kräva att kvinnan i fråga lämnar mannen, men kan heller inte låta barn växa upp i en våldsam miljö.

Absolut och jag önskar att socialen hade skyddat mig och mina syskon från våldet i hemmet.

Hur konstigt det en låter så var det ju tackvare lvuet som jag kom bort från både barnens pappa och manen Jag levde med då.

Inget ont som inte har något gott med sig.
    Donum skrev 2014-11-10 12:28:50 följande:

Gott att du kan se det så!

Jag har ett underbart liv nu och det har skapats från den situationen.
    Anonym (abc) skrev 2014-11-10 21:05:03 följande:

Hur stämde du handläggarna? Skulle också vilja göra det (men kan man det?), iof har den jag vill stämma redan blivit sparkad men han har fått nytt jobb på ett bemanningsföretag. Straffet för det han gjorde borde vara mer än att byta arbetsgivare,

Är det tjänstefel och maktmisbruk anmäler man till polisen. Socialtjänsten som handlagt ärendet anmäler man till JO eller IVO förr var det socialstyrelsen.
Svar på tråden De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version