• Christine 753

Man behöver inte ta barn till ett fosterhem man kan hjälpa det hemma istället med boendestöd så gör de i den
    kommun jag bor i. Varför ska mamman straffas för pappan är en misshandlare och de har gått. Det finns lagar att man ska hjälpa de inte stjälpa de. Vet att de gjort fel och erkänt det i en kommun hur fel de gjorde mot mamman. 

• Christine 753

Då ska du förklara för henne varför hon ska gå ifrån han. Och låta hon prata med andra i samma sitvation.
    Det är en mognadsgrej du får vänta ut henne. Hon gör det om du förklarar rätt. Hon är hjärntvättad av han. 

• Christine 753

Pappan som gör så mot barnet där ska ni ta mamman barnet till ett behandlingshem.Pappan behöver egen hjälp.Varför tror du att det får det bra på ett fosterhem?
    Sen hon som inte ger mat till sitt barn mm där ska ni sätta in boendestöd. Så hon får hjälp med det hon behöver de du säger. Du ska förklara vilka skador de får av en misshandel där finns bilder att visa. Att de får posttraumatiskstress av detta samt barnen. Och att de är hjärntvättade därför hon har svårt att lämna.De trycker ner självkänslan.Att barnen hon blir sjuka av infektioner att vara med en misshandlare. Samt att samtal ska sättas in att hennes barn får problem i vuxna livet om de stannar kvar. Om hon inte går. Och förklara vad sund kärlek är energi tjuvar för de. Då fattar de när man förklara hur det kan bli. 

• Christine 753

Ann Bengtsson
    Utredare
    Avdelningen för kunskapsstyrning
    SOCIALSTYRELSEN, 106 30 Stockholm
    Direkt: 075-247 32 44
    ...här kan du vända dig om socialen inte lyssnar på dig.

• Christine 753

till socialsekr.
     om misshandelMän som gör psykisk misshandel på kvinnan barnet, trycker ner henne hjärntvättarhenne självkänslan är i botten. Här ska soss inte tro på mannen för de manipulerarer. Fast de har fint runt omkring sig med jobb hög lön. De är bra skådespelare.Vad behöver en o barnen förståelse.Med att komma till kvinnojouren eller trauma rehab. Viktigt att förklara varför de ska gåför att de ska förstå detta de är i. Barnet är lika utsatt  som mamman med posttraumatiskstressi kroppen. Och att det blir infektioner så det är viktigt att lämna. Samt en massa sjukdomar gerdetta. Barnen ont i magen. Där kan de kolla på gastropi de får ätstörningar de kan få hjälpav en diatist med näringsdrycke. En kvinna sa jag tänker inte gå då förklara jag att hur det kanbli med deras kroppar. Då vände hon och tänkte efter. Att hon ska försvinna för den mannensliv. Finns boendestöd de kan få i varje kommun, när de ska vara hemma. De läks fortare med.

• Christine 753

Socialen ska inte lyssna på en anmälan som kommer in utan ta reda på sanningen innan de gör något. Ni förstör för många familjer. På att ofta är det osanning klart om det handlar om droger då är det nåt annat. Men inte annars det är jätteviktigt för jag vet att de inte har det bra på ett fosterhem det är fåtal som är bra. Så hjälp de istället hemma först innan ni gör nån lvu.

Svar på tråden De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version