De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version
Tänk om befolkningen skulle se allt gott som socialtjänsten gör för människor!
Tänk om befolkningen skulle se allt gott som socialtjänsten gör för människor!
Härligt att ni har varandra!
Vi har inte sämre föräldrar än andra länder, MEN vi har ett helt annat system. Det finns inget annat land med liknande vårt skyddsnät. 1979 förbjöds det att aga barn i Sverige och det är fortfarande tillåtet i flertalet länder. Vi kan inte jämföra Sverige med andra länder.
Socialsekreterare ställer aldrig diagnoser!
Jag tycker att alldeles för få barn omhändertas!
1. Barn är i regel alltid lojala sina föräldrar hur illa de än har det.
2. Finns det någon härinne som kan medge att socialtjänstens oro är befogad i ens eget fall?
När man arbetar med människor sker det någon gång fel bedömningar. Man chansar aldrig när det handlar om barn och om det nu visar sig att föräldrarna inte alls brister så pass som utredningen visat från början så är det beklagligt, men som sagt chansar man aldrig utan tar kanske det säkra före det osäkra. Jag har gjort flera orosanmälningar i mitt arbete och informerat föräldrarna om det. Berättar precis hur min oro ser ut och att jag enligt lag måste anmäla om jag märker att ett barn far illa på något vis. Sen handlar inte det om att jag på något sätt önskar att deras barn omhändertas utan att de ska få stöd innan de tappar greppet. Flera har varit tacksamma och en del har inte förstått anledning till oro.