De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version
Ska ärligt säga att jag blir mer orolig av att läsa denna tråden.
Vi har själva ringt upp soc för att få boendestöd och då handlar det inte om barnen utan att organisera upp våran vardag och få lite struktur. Sambon har ADHD och sonen utreds för detta också, jag har antagligen också liknande men även ångest och social fobi. Vi har svårt att hålla ordning i våra skåp, blir snabbt rörigt och behöver ha ett system som hjälper. Vi har även lätt att glömma tider vilket lite ingår i denna problematiken och behöver ett bra system för även detta. Det är vad vi sökt hjälp för och dom ska komma till oss på måndag, tre stycken.
Varför dom ska komma tre st vet jag inte ärligt talet men det verkligen knyter sig i magen nu och är rädd att detta va ett stort misstag att be om hjälp med detta.
Vad händer om dom får för sig att vi inte kan ta hand om våra barn enbart för att vi har olika diagnoser? Vilka fördomar kan dom tänkas ha?
Vi har ju kontakter på psykiatrin båda två men är ju livrädd att det ska ses som en varningsklocka och att våran vilja att ta hjälp att organisera i hemmet ska synas och bli negativt för oss. Vi har ju aldrig haft några misstankar mot oss alls ska jag ju förtydliga och alltid haft/har nära kontakt med barnens dagis och nu skola.
Förut nu med tjejens nya pedagoger där vi blir misstrodda med tider och märker att dom är lite reserverade mot oss. Vi fick själva nu begära en tid för möte så dom ska bli lite insatta i våran familj för att öka förståelsen och kommunikationen mellan oss.
Även om jag vet att vi är bra föräldrar som gör vårt bästa så är jag rädd att dra in soc. Denna tråden gör mig faktiskt inte lugnare.