De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version
Anonym (sanningen) skrev 2012-03-05 13:22:45 följande:
Den första som jag kallar A .... socialtjänsten ställer krav om att kvinnan måste sluta ha kontakt med mannen om hon vill få tillbaks sitt barn och fixa sin tillvaro (flytta till egen lägenhet osv.). Det finns en hel del som jag inte orkar/vill skriva ut här men jag förstår verkligen varför hennes barn inte får vara med henne, då även hon är väldigt speciell och konstig mot barnet. ...
Det är inte konstigt att kvinnorna får andra att tro att det är "hur lätt som helst" att bli av med sitt barn när de kommer med sina historier som är HELT andra än sanningen.
Du skriver du ju mycket konstigt och tvetydigt om varför barnet blir omhändertaget, eller inte får vara med sin mamma, precis som soc verkar funka i många fall enligt de historier man hör. Blir barnet först omhändertaget, men sen om mamman skulle sluta träffa den våldsamme mannnen och ordna upp sitt liv med lght etc, sa får hon ända inte tillbaka barnet för soc anser henne vara "speciell och konstig"?