• Anonym (okej)

De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version

Min son på 3 år pratar jättedåligt.
    Min dotter på 1½ år pratar inte alls - vi försöker men de vill helt enkelt inte.
    Logoped är inblandad nu i den äldsta men jag anser absolut inte att barnen ska bli omhändertagna för att de inte pratar? jag gör inget fel och de flesta i min familj har varit sena med pratet.

När du drar upp det i din TS blir jag orolig.
    Ska jag behöva vara rädd för att socialen ska bli inkopplade för att de inte pratar bra (sonen)? 

• Anonym (okej)
    Anonym (okej) skrev 2012-03-06 09:34:22 följande:
    Min son på 3 år pratar jättedåligt.
    Min dotter på 1½ år pratar inte alls - vi försöker men de vill helt enkelt inte.
    Logoped är inblandad nu i den äldsta men jag anser absolut inte att barnen ska bli omhändertagna för att de inte pratar? jag gör inget fel och de flesta i min familj har varit sena med pratet.

När du drar upp det i din TS blir jag orolig.
    Ska jag behöva vara rädd för att socialen ska bli inkopplade för att de inte pratar bra (sonen)? 
    ja, och dottern inte alls.

Hänvisar till det du skrev i ts:
    " Barnet kan inte prata trots att h*n är nästan 3 år. Säger endast några få ord och pratar med bebisspråk eftersom mamman inte alls stimulerar barnet/pratar med barnet."
  • Anonym (okej)
    miljarden skrev 2012-03-06 09:38:04 följande:
    Om du också inte förmår att ge dem någon stimulans eller näringsrik mat och inte förmår uppbåda energi för att ta dem till t ex en förskola där de kan få detta men gärna lämnar bort barnet till främlingar eller låter dem klara sig själv i timmar medan du sover så tror jag att du ska dra öronen åt dig lite grann.
    Haha nej, menade mer på att om de reagerar så starkt på att inte talet kommer igång ordentligt blir man ju nervös.
Svar på tråden De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version