• Kattdamen

De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version

maaammaaa skrev 2012-03-06 08:27:47 följande:
    ojdå så fel det blir jag börjar ju ifrågasätta mig själv, jag har så mycket annat att göra än att sitta på familjeliv så det blir helrörigt, du har rätt soc. var inblandad innan jag fick den yngsta, maken jobbade och jag trodde hemhjälpen var till för avlastning. De som jobbade på hemhjälpen var suveräna helt normala människor. Nu diskuterar jag inte förräns ikväll.
    Öh, hemhjälp?

Varför skaffade ni inte bara en barnflicka?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    TrinityS skrev 2012-04-13 09:58:29 följande:
    Men det finns väldigt dåligt med bra mediciner inom psykiatrin. De använder i princip samma mediciner till allt. Och de är inte rädda att fylla folk med kemikalier för det är mycket enklare och billigare än att ha folk i tex psykoterapi, som är en skonsammare och mer långsiktig lösning. Du pratar om sånt du inte vet något om. Många av medicinerna som används är förbjudna i tex Canada för att de leder till dödsfall och kroniska neurologiska besvär. Men när de väl hänt är de ju inte längre deras problem eller hur? Ingen ställs till svart för oftast är offren de svaga i samhället.

Man behöver inte "mörka" för att man inte delar med sig av sitt innersta till sociala myndigheterna. Jag sa att hon skulle ta det med sin psykolog. Soc måste inte veta allt om alla, då skulle vi ju leva i en totalitär kontrollstat? Du är inte tvingad att dela med dig till dem.
    Vilka mediciner är det?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    TrinityS skrev 2012-04-13 10:19:41 följande:
    Jodå, de har en väldigt snäv repertoar av mediciner, det är ett faktum. samma mediciner kan ges mot förlossningsdeppression och bipolär sjukdom, schizofreni och ångest.

Många av medicinerna i gruppen neuroleptica är förbjudna i Canada tex de med aktiv subsans Perfenazin. Används flitigt inom svensk psykiatri.
    Det beror väl snarare på att de fungerar mot olika saker.
    En kopp te, tack.
Svar på tråden De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version