• snedtak

Willys Garant

Baby1112 skrev 2012-03-04 22:57:31 följande:
    Garant... Skulle aldrig köpa och äta något av det märket... Fick deras grädde en gång, den fick tom pannkakan att smaka illa!!!
    Fast jag fattar inte varför tex Garants chips skulle smaka illa för att du inte gillade deras grädde en gång?

Personligen köper jag sällan Garant, men av helt andra orsaker.
  • snedtak
    Baby1112 skrev 2012-03-05 20:47:42 följande:
    För att jag testat Eldorados grejer, typ tre olika produkter. Alla smakar skräp...

Eldorado är ju Willys märke och likaså Garant.

Tror helt enkelt inte på Willys märken... Dom faller mig inte i smaken... Flört
    Du får absolut tycka vad du vill, men just nu äter jag eldorado popcorn istället för olw:s eftersom de var hälften så dyra och hade jämförbart innehåll. Och jag känner ingen skillnad i smak. Jag tror faktiskt inte man kan säga att allt av ett vist märke är automatiskt dåligt bara för att man inte gillat ett par varor, ännu mindre allt av ett märke som säljs i samma affär.
  • snedtak
    Virriga Vera skrev 2012-03-05 22:51:16 följande:
    Eldorado är inte Willys eget märke, du kan köpa Eldorado på ICA.
    Säker? För som jag förstått det är Eldorado Axfood-koncernens lågprismärke och borde gå att köpa på deras butiker, men där ingår inte ICA.
  • snedtak
    IngentingAlls skrev 2012-03-06 15:06:46 följande:
    Jag tycker garant är toppen. Nu dricker jag inte mjölk men den funkar fint matlagning även deras grädde är toppen. Samma sak med eldorado. Jag köper oftast lågprismärkena för skillnaden är så otroligt liten om ens befintlig. Jag tror det handlar mest om psykologi när det gäller det flesta varor. Finns ju studier på det. Dock kan jag förstå att mjölk smakar olika men andra livsmedel har jag svårt att tänka mig.
    För en del av oss handlar det om andra saker, tex att vi vill vårda om lokala mejerier som Wapnö eller Falköping, när i väljer mjölk. Eller att bananerna ska vara rättvisemärkta, eller att yohurten inte ska innehålla färgämnen eller... Det är klurigt att handla mat
  • snedtak
    Betty Boop skrev 2015-12-12 18:21:10 följande:

Hemköp har också Garant! Jag har provat många olika Garant-produkter och har inte varit missnöjd med nåt. En av deras teer är t.ex. mitt favorit-te. Vi köper ofta mjölken och tycker inte att den smakar konstigt. Jag dricker sällan mjölk och ha det mest i te, kaffe och i matlagning,

Ja, Garant är koncernen Axfoods egna märke (även kallat EMV). I den ingår Willy, Hemköp samt Tempo. Där kan man alltså hitta Garant, Eldorado och Premier som också är Axfood EMV.
Svar på tråden Willys Garant