• Eshka

Willys Garant

Brukar köpa en hel del av Garants varor men har inte smakat på mjölken än. Tycker att Garants varor är lika bra som typ Arlas, och faktum är att jag avskyr Arlas mjölk, den smakar kartong, men deras billighetsmärke Klöver är mycket godare, smakar lite gräddaktigt och jag antar att det har med pastöriseringen att göra. Ot, men den godaste mjölken tycker jag att Falköpings mejeri har!

Du får självklart tycka vad du vill, men jag tror att en del människor har redan bestämt sig på förhand att lågprismärken = skit!

• Eshka
    Haffsorkestern skrev 2012-03-06 13:10:58 följande:
    Ja du får också tycka vad du vill, men jag tycker inte att lågprismärken är skit! Så om du syftar på TS med din sista mening så kan jag bara säga att du har jävligt fel.
    Som jag skrev tidigare, baconet från garant var godare än de flesta andra.
    Vissa saker från lågprismärken är skit, till exempel lidils glass som har vetemjöl(!) i sig. Nu var det i för sig flera år sen jag upptäckte det, vet ej om det ändrat. Men skitbra att ha glass med veemjöl, glass tror ju en glutenitolerant ska vara säkert kort, liksom!
    Godaste färdigrullade köttbullar är extra som är coops lågprismärke.
    Men den där mjölken från garant hade en bismak av kvamlig majs. Jag undrar om det var en tillfällighet. 
    Nej men oj, det var inte meningen att låta otrevlig eller så. Det brukar vara väldigt vanligt att folk har lite förutfattade meningar om just lågprismärken. Förlåt om jag fick det att låta som att du tyckte det!

Ja som jag sa så har jag inte smakat på mjölken tyvärr, men grädde, creme fraiche, hårdost och sånt är helt likvärdigt med typ Arla tycker iaf jag..  
Svar på tråden Willys Garant