• Haffsorkestern

Willys Garant

Köpte Willys mjölk Garant för första gången. Aldrig mer säger jag! Den smakade blä. Som mjölken som flingor legat i, fast äckligare.
    Någon annan som märkt samma? Jag undrar ju om det var en tillfällighet eller om den mjölken kommer från kossor som är uppvuxna på majs eller nåt annat billigt skräp. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-06 16:08
    Jag har inga problem med att handla lågprisvaror. Men nu köpte jag en äcklig mjölk. Hade skrivit detta inlägg även om det varit den dyraste mjölken på marknaden som smakade illa.
    Ok?

• Svar på tråden Willys Garant
  • Haffsorkestern

Arlas högpastöriserade smakar inte så där. I kaffe märktes det inte nån skillnad, men när man drack den som den är. Äckligt var det. 

• Haffsorkestern

Garant Bacon var mycket godare än andra bacon. Men mjölken gav mig kväljningar.

• Haffsorkestern
    Eshka skrev 2012-03-06 00:03:54 följande:
    Brukar köpa en hel del av Garants varor men har inte smakat på mjölken än. Tycker att Garants varor är lika bra som typ Arlas, och faktum är att jag avskyr Arlas mjölk, den smakar kartong, men deras billighetsmärke Klöver är mycket godare, smakar lite gräddaktigt och jag antar att det har med pastöriseringen att göra. Ot, men den godaste mjölken tycker jag att Falköpings mejeri har!

Du får självklart tycka vad du vill, men jag tror att en del människor har redan bestämt sig på förhand att lågprismärken = skit!
    Ja du får också tycka vad du vill, men jag tycker inte att lågprismärken är skit! Så om du syftar på TS med din sista mening så kan jag bara säga att du har jävligt fel.
    Som jag skrev tidigare, baconet från garant var godare än de flesta andra.
    Vissa saker från lågprismärken är skit, till exempel lidils glass som har vetemjöl(!) i sig. Nu var det i för sig flera år sen jag upptäckte det, vet ej om det ändrat. Men skitbra att ha glass med veemjöl, glass tror ju en glutenitolerant ska vara säkert kort, liksom!
    Godaste färdigrullade köttbullar är extra som är coops lågprismärke.
    Men den där mjölken från garant hade en bismak av kvamlig majs. Jag undrar om det var en tillfällighet. 

• Haffsorkestern
    Astarte skrev 2012-03-06 14:48:43 följande:
    Jag tycker att Garant är ett superbra märke som jag är glad över att ha hittat. Jag gillar inte mjölken, men allt annat är bra.
    Ja, det är mjölken jag också har problem med.
  • Haffsorkestern
    IngentingAlls skrev 2012-03-06 15:06:46 följande:
    Jag tycker garant är toppen. Nu dricker jag inte mjölk men den funkar fint matlagning även deras grädde är toppen. Samma sak med eldorado. Jag köper oftast lågprismärkena för skillnaden är så otroligt liten om ens befintlig. Jag tror det handlar mest om psykologi när det gäller det flesta varor. Finns ju studier på det. Dock kan jag förstå att mjölk smakar olika men andra livsmedel har jag svårt att tänka mig.
    Nu var det som så att detta kunde lika gärna varit det dyraste mjölken på marknaden, hade den smakat som denna garantmjölk gjorde hade jag tyckt att den var lika äcklig.
  • Haffsorkestern

Det är ok, Eshka, jag som har PMS och blir stinslig. :)

Svar på tråden Willys Garant