• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag tycker det verkar helt sjukt att flytta bf-datum vid ivf såå mycke som 8 dagar.
    Det borde de väl fatta själva att det inte är så.. Nån dag kan ju skilja på beroende på om ägget fäste nån dag före el efter.
    Att hon även sa att de kan vara lite små så är det väl ännu konstigare att hon flyttade datumet.
    Jag tycker du ska ta upp det.
    Min son som är ivf va hela tiden på dagen i stl.. Två som jag känner har också haft på dagen. Men det är väl olika o va väl inget konstigt att de kunde va små.. då är det ju jättebra att få extra kontroller :)
    Men tycker absolut att du ska ta upp det.

• havika

Grattis ylva12 till lyckat vul!! :)

Har fått sån konstig foglossning.. liksom underifrån.. och det är jättejobbigt att bära sonen... o han är extra mammig just nu.
    Förra gången kände jag mest i bakfogarna..
    Det började unjefär samma tid då med. Nån mer med foglossning?

• havika

Jag köpte en angelsound när jag väntade sonen.. hittade hjärtljuden efter över en veckas letande. Har provat den nu också men inte hittat nåt alls.
    Jag känner den lilla varje dag så ett hjärta måste den ju ha :)

Kroppstempen ändrar sig där nånstans efter v12 och bebisen är som en liten kamin därinne.
    Känner av jättetydligt att jag först v frusen jämt... o nu alltid varm.

Har fått tid för RUL den 19e. Är då i v 20. Sent!!! men större chans att vi får veta könet ju längre det gått... så vi väntar gärna. Och nu är det ju inte så långt kvar.

Har lagt ut min älskade vagn till försäljning nu... o fyy vilken separationsångest jag har.
    Älskar den såå.
    Men jag har redan förälskat mig i syskonvagnen vi bestämt oss för också... så det blir nog bra ändå :)

Hur är det med er alla?

• havika

Åh va roligt frulindell :)
    Grattis till lyckat ul!!
    Jag hade också fortsatt räkna från äp.
    Jag har mitt rul om en vecka... längtar.

Lycka till i fortsättningen sommarlängtan.. och vlkommen tillbaka om du vill nån gång!!

• havika

kolla på babyvärlden.se, där ser man ju på ett unjefär. Sen beror det ju även på om man har fett på magen, livmodern kan ju även va lite bakåtlutande eller mer framåt o om man fått barn förut brukar livmodern vidgas lättare o fortare... men man ser ju unjefär.
    Tarmarna ligger även framför i början och dom brukar bli slappare o lite uppblåsta.
    Men jag tycker det är kul att kolla där... hur stor verkligen bebisen där inne är.
    Jag tycker den är större än vad det känns som.
    Min börjar röja i magen varje morgon vid 4-5 tiden... så det blir tidiga mornar... men det är ju såå mysigt :)

• havika

Jag har aldrig haft nån extra gravidförsäkring.. Jag har folksams barnförsäkring på mina barn. Enbart för att jg själv är försäkrad där o fick bättre pris då.
    Har inte jämfört en massa.

• havika

Nu har vi varit på RUL... underbart att se den lilla plutten. Allt såg bra ut och det är en liten pojke :)

• havika

Ja barnvagnar är allt en riktig djungel men det finns nog en för allas behov.
    Det gäller nog att tänka efter riktigt vad man har för behov o önskemål och få ner till ett fåtal att välja mellan.
    Det är ju mycke pengar det handlar om och dyrt att ångra sig.

Ett tips är att fråga folk vad de tycker är negativt med sin vagn för oftast rekomenderar folk just sin vagn.
    Lycka till!!
    Jag har hittat rätt i djungeln... äntligen :)

• havika

Härligt när man bestämt sig. Vi ska köpa Babyjogger city select. Men måste sälja våran Emmaljunga citycross först för den nya är så dyr.

Nån mer som köpt eller beställt?

Idag är jag i v 20+0 Halvtid :)

• havika

Åh vad roligt med gekås :)
    Så gjorde vi också innan sonen kom, nu har vi ju allt. Och eftersom vi ska få en pojke till så behövs ju inte ens kläder.
    Har unnat oss och köpt några igentligen onödiga saker men fina... tex ett handgjort lapptäcke o liite kläder. Nåt vill man ju köpa.

Jag har känt utanpå.. tycker även att jag känner mycke tydligare den här gången. moderkakan bak båda gångerna.

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012