• Blomman1

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Kookaburra skrev 2012-04-28 19:58:47 följande:
    Då förstår jag att "hälla över"-tricket blir svårt... För mig hade det funkat - jag får lätt migrän av vin och är därför väldigt kräsen - vilket alla runtomkring vet om

Du kan inte fejka magsjuka några dagar innan? Då är det ju inte läge att dricka alkohol några dagar efteråt, även om man är "frisk" igen...

Annars återstår väl att ta riktigt men inte dricka (hälla ut?, låta din sambo dricka ur ditt glas?) eller läkemedel.

Svårt och kanske kommer en del fatta. Men jag har trott flera gånger att folk fattat, men de har inte gjort det för folk tänker inte alltid så långt liksom... Det är nog mest om någon redan anar det eller är sådär superuppmärksam på vad folk dricker och inte. 

Om du lider av migrän ibland så är ju migränkänningar en klockren ursäkt - värsta man kan göra då är ju att dricka alkohol...
    Haha jag tänkte också på det med magsjuka eller att jag varit sjuk, men det blir svårt för jag jobbar idag, och svägerskan som kommer på festen kommer till mig på jobbet idag för behandling.

Vill verkligen inte få i mig en droppe alkohol så vill inte smutta på något glas heller..

men migrän grejen kan ju funka. har man sånna känningar vill man ju inte dricka.

Tack för tipsen =)
  • Blomman1
    havika skrev 2012-05-06 17:41:30 följande:
    Blomman 1: Hur gick det på festen??
    Vilket trick körde du med för att inte dricka??
    Det gick bra, en superlyckad fest!
    Jag skyllde på migränkänningar tidigare under dagen, tror faktiskt det gick hem Flört

Imorgon ska vi på ett andra Vul, är skitnervös!!!! Så rädd för att få tråkiga besked..
  • Blomman1

Varit på vul nu, det såg jättebra ut!! Skrattande En sån lättnad!
    Båda två hade vuxit jättebra, från 7,5 och 8mm till 2,25 cm vardera och hjärtanen slog så fint! Lycka!!!!
    Är i vecka 8+6 idag.

Jmelb: Åh är du i vecka 17+2, nej 17+3 nu, gud vad härligt! Glad 
    Kan tänka  mig att det är svårt att dölja, särskillt när man haft platt mage innan. Jag tycker det är svårt att dölja min plutmage redan nu, även om det bara är tarmar så brukar jag verkigen inte se ut så, så det blir stora tröjor :)
    Men då har ni berättat för rätt många nu då kan jag tänka mig?

• Blomman1
    Jmelb skrev 2012-05-08 11:45:35 följande:
    Blomman1: åhh grattis till lyckat VUL.. vad härligt att se två små hjärtan picka därinne. Ja det lär nog synas ganska tidigt på dig om du har två små mirakel i magen.. jag var oxo jättesvullen i tarmana i början, speciellt på kvällarna.

Vi har gått ut med det officiellt nu. Då vi har kämpat i 4 år och varit ganska öppna med vår barnlöshet så var det många som vi ville säga det till personligen så har vi berättat vartefter vi träffat våra vänner.. Och vi har oxo bett alla vi berättat för att inte säga något så att djungeltrumman är igång, just för att vi ska få berätta det själva.. men det var i v.14 vi sa det till de flesta så nu har det ju gått en månad till så nu pratar nog folk om det.

På något sätt är det skönt att kunna berätta för folk för deras lycka och glädje för vår skull gör att jag också kan glädjas mer själv.
    Nu hoppas jag bara att jag ska få känna att det är något därinne, men ännu tror jag itne att jag har känt något. ska på RUL om 2 veckor, så jag ser fram emot att få träffa vår lilla bebis igen.. just nu känns det bara som om det är en bebis på bild (från förra UL)
    Tack! Så underbar känsla att se dem igen och att dom vuxit som dom ska. Skrattande
    Svårt att inte vara orolig ju.  Ja det ska bli spännande o se hur fort magen växer.. hoppas fort!

Ja när man känner bebisen kan jag tänka mig att det verkligen blir verkligt! Så skönt att kunna Känna att dom lever varje dag liksom. Längtar. Men nu är det nog inte långt kvar för dig. Fast det är ju väldigt olika för alla.

Ja man vill ju gärna berätta det personligen så det inte börjar sprida sig ryktesvägen.
    Vi har bara berättat det för 3 par som känner till vår IVF men de har stenhård tystnadsplinkt o resten får vänta med att veta. Vi skulle gärna vilja berätta på morsdag i vecka 11+4 för familjen men är lite osäker på om jag tycker det är för tidigt eller inte.

Måste vara så himla roligt att berätta för alla. Hoppas att tiden går fort till ert rul!
    Vi ska på ul om 2 veckor igen då hos mvc.
  • Blomman1

Grattis ylva12 till graviditeten!! Skrattande
    Och Grattis kokaburra till lyckat RUL, vad härligt!! Glad

Fru Lindell: Jag har ju inga erfarenheter alls av fosterrörelser ännu, men det låter ju absolut som att det måste vara bebisen! Vad skulle det annars vara liksom? :) Härligt!! Glad

Snufflan 75: Åh vad roligt med ett till lyckat ul :) Ska också på ett sånt ul i vecka 10+6 (om 8 dagar) längtar!
    Fast samtidigt lite rädd förståss.

I övermorgon går jag in i vecka 11 :) Tycker tiden kan gå lite fortare nu! :)

Längtar efter att det ska kännas lite tryggare o att våga berätta för alla :)

• Blomman1
    ylva12 skrev 2012-05-14 18:17:28 följande:
    Tack:)! Är det UL för cubtest som görs redan i vecka 11? Då är det ju inte så länge att vänta mellan VUL och första UL. Härligt att kunna se den lilla så många gånger tidigt:).
    Det UL:et jag ska på i 10+6 är ett ordinarie ul som de hade börjat med på mitt mvc, vet inte om alla har det så? Vi ska disskutera om vi får göra kub med den läkaren vi har då, och i så fall görs det det de närmsta veckorna efter det.

Vi har inte fått några extra vul, gjorde ett på ivf mottagningen o sen detta i vecka 10+6 som vi ska på, men vi bokade ett extra privat som vi var på för en vecka sen för att stilla oron lite.
  • Blomman1

Kul med liv i tråden, välkomna alla nya! =)

Vi har varit på ultraljud idag i vecka 10+6 och det såg jättebra ut. Bebisarna rörde på sig och sprattlade för fullt därinne!
    En helt fantastisk känsla!! Denna gången kunde man se både armar och ben =)

Kanske vågar man berätta på morsdag för familjen, då är vi i vecka 12 (11+4) eller ska man vänta lite till.
    Vad hade ni gjort? =)

Roligt det låter med köp av babykläder, blir också sugen på att köpa något till våra små!

• Blomman1
    havika skrev 2012-05-22 12:29:32 följande:
    Blomman!! Jag tycker ni ska berätta :) Ni har kommit så långt nu.. Och vilken bra dag att berätta på :)
    Vi har berättat för de närmaste.. men vi tänkte att det skulle bli helt officiellt på mors dag :)
    Våran bebis är beräknad på fars dag :)
    Ja det är ju det att det är så bra tillfälle att berätta när alla är samlade, i sambons familj. Min fam ska vi åka till snart också de bort lite längre bort. Men samtidigt känns det nervöst att berätta, hade kännts tryggt att vänta till vecka 14-15 men å andra sidan så Är det ju faktiskt nästan 12 veckor fulla på söndag och ska ju inte lägga ut det på fb precis utan bara berätta för familjen. :) resten får vänta lite till. Jo det får nog bli så :) Sambon är envis också... hehe

Åh vad kul o göra det helt officiellt, tänk vad mkt glada rop ni kommer få!
    Kul att bebisen är beräknad på fars dag också! Perfekt ju! Glad
  • Blomman1

Jmelb:
    Vi har faktiskt inte berättat om vår IVF resa för våra familjer. Dumt kanske att ha hållit allt för oss själva. Eller de närmaste vännerna vet. Vi tänkte vi skulle berättat om detta försöket också sket sig, men det lyckades ju, så underbart =)
    Så nu har vi mkt att berätta för våra familjer. Tror nog att vi berättar det för den närmsta familjen i helgen.

GRATTIS till ditt lyckade RUL!! Skrattande

Havika: Åhh vad härligt att känna bebisen!! Underbart!!

Vill också bjuda på blid från vårt ul från igår. :) Gått in i v 12 idag.

Söta va Flört

• Blomman1
    poesis skrev 2012-05-23 11:41:23 följande:
    Blomman1: vi har inte heller berättat om IVF:et. I och för sig var vår resa ingen segdragen och svår historia i och med att vi fick veta att det skulle bli svårt på egen hand bara några månader efter att vi börjat försöka.

Vi tänker inte berätta för någon sedan heller. Frågan är väl hur/när/om man ska berätta för barnet. Jag tror att det beror lite på om det blir en pojke eller flicka. Om orsaken är ärftlig är det ju bra att berätta, men annars?

Hur tänker ni andra? Har ni berättat?
    Nä det är jo olika det där med om man känner att man vill att folk ska veta eller inte. Jag tyckte nästan det var lättare att ljuga o lådsas som allt man inte ville ha barn, och slippa alla frågor om hur det går o sånt.
    Men mot slutet var det väldigt jobbigt, mådde inte bra, och kände att det är inte hållbart att inte berätta längre. Och frågor om när vi ska ha barn höll på att ta kål på oss.
    Familjen ska man ju kunna få stöd från liksom, vi har ändå nära relation.

Så vi kommer absolut berätta om IVF:n samtidigt som vi berättar att vi ska ha barn. Jag tror många redan misstänkt att vi kanske försökt, vi har ändå varit ihop i snart 10 år..

Vi kommer berätta för alla om att vi har gjort IVF det är absolut inget jag skäms över och tycker snarare att det är viktigt att man pratar om att det inte är så enkelt för alla, så kanske man kan hjälpa andra i samma situation och inte känna sig ensamma.

När barnen börjar fråga hur de hamande i mammas mage, kan man inte säga då att doktorn fick hjälpa till lite?
    O förklara mer när de är större.

Men man måste ju göra som man vill, känner man sig inte bekväm med att prata om sin IVF så behöver man ju faktiskt inte göra det.

Är också nyfiken på hur ni andra gör?
Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012