• ylva12

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Har varit på VUL idag och såg ett tickande hjärta:). Känns så skönt! Känner att oron minskat lite nu och känns mer verkligt.

• ylva12

Tack! Vad skönt att höra att risken nu är låg. Glömde att fråga det.

• ylva12

Så underbart för er alla som sett era fina bebisar i magen! Längtar själv så mycket till kub ul den 9 juli då jag hoppas få se en välmående liten bebis:). Jag har en fråga till er som kommit längre in i graviditeten än jag. Är nu i vecka 10 men tycker redan jag kan se att min mage vuxit. Den putar liksom mer framåt och känns lite hård, alltså inte bara som fläsk;). Kan det börjas synas redan nu?

• ylva12

Då kanske det går att dölja det på jobbet några veckor till om bebismagen dröjer till vecka 14:). Ser nog bara ut som jag gått upp i vikt nu med kläder på. Men längtar lite efter att få börja använda mammakläder och "visa upp" magen.

• ylva12

Intressant, där ser det faktiskt ut som om magen börjar växa i vecka nio. Så går nog inte att dölja i så många veckor till. Och eftersom jag inte har någon semester i sommar så blir det till att berätta för kollegorna rätt snart.

• ylva12

Havika: Kul med en liten kille och härligt att allt såg bra ut:).

• ylva12

Jag känner mig lite orolig och undrat om någon av er vet hur mycket man borde ha gått upp när vecka 12 är avklarade? Jag har endast gått upp ett kilo, och väger nu tom ett kilo mindre än för två veckor sedan. Har ätit ordentligt så minskat matintag kan inte vara orsaken. Magen har inte heller växt de senaste två veckorna. Har kub ul om en vecka men kan inte låta bli att tänka att något är fel...

• ylva12

Tack! Skönt att höra att det kan vara normalt. Känns bra att ha ul nästa vecka och då kunna få mer klara besked.

• ylva12

Bra, då låter det som om jag är förhållandevis "normal." Antar att jag kommer längta tillbaka till denna tid när jag är stor och tung;).

• ylva12

Förstod nästan det:). Ska berätta för chefen idag och kanske är tur om magen sätter igång att växa snart.

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012