Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
... de vill titta efter.
Lite småorolig nu. Det är säker inget, men ändå...
... de vill titta efter.
Lite småorolig nu. Det är säker inget, men ändå...
Vår läkare sa samma sak. Har det sett bra ut på VUL skulle risken vara ca 4%, dvs låg.
Caspianne > Åh! Skönt att höra! Min sambo var alldeles jätteorolug igår efter att ha läst nån skräckartikel om kopplingen låga värden och lågt IQ hos barnet... Själv känner jag att jag litar på läkare och bm. På måndag ska provsvaren komma
Nu har jag fått veta att mina sköldkörtelvärden i alla fall inte kräver medicinering. Puh. Dock kan läkaren inte titta på dem förrän i nästa vecka, men BM säger i alla fall att det inte är något att oroa sig för.
Ett av värdena var "i underkant" även i det nya provet, men det är tydligen vanligt vid graviditet.
Idag går jag in i vecka 13 och på tisdag är det dags för KUB. Efter det - förutsatt att allt går bra - ska bvi börja berätta för kompisar och bekanta. Vi har redan berättat för familjen och jag har avslöjat det hela för min närmaste chef.
Är det någon mer än jag som känner av att kroppstemperaturen ändrats? När jag vaknar är jag het som en kamin - oavsett om det är kallt eller varmt i rummet. Min morgontemp brukar vara knappt 36,5, men nu ligger den på 37,0-37,1. Jag måste börja med att duscha svalt - betydligt kallare vatten än "normalt" - annars skulle jag självantända där inne i badrummet...
Annars är jag ganska fri från besvär (peppar peppar). Jag har haft en REJÄL huvudvärk de senaste dagarna, men jag misstänker att det beror på att vi slarvade på nationaldagen och bara åt ett mål mat. Eller så beror det på att jag helt uppenbart är inne i nån hormonförändring just nu. Finnar och knasig hårbotten skickar tydliga signaler om det...
Jag ska på KUB imorgon. Ultraljudet alltså, blodproverna har redan tagits. Är inte särskilt orolig, faktiskt. Ser mest bara fram emot att få se det lilla livet igen! :)
Annars har jag just mailat min BM om de horribla huvudvärksattacker jag haft de senaste dagarna. Inte alls kul. Varken sömn, mat eller dryck har hjälpt, bara tabletter, och det tar ju emot att ta ens alvedon även om det ska vara okej. :(
Så här svarade min BM om huvudvärken:
"Ja, det låter som hormonell huvudvärk vilketr det är måna som är drabbade av i perioder under graviditeten. Jag tror inte du kan göra så mycket mer än du redan gör åt det. Ta Alvedon så mkt som man får ta med en gång."
KUB avklarat! Fick en risk som var 1:6275!!! Känns jättebra! Är väldigt lättasd, trots att jag inte ens oroat mig. Nu kan vi börja berätta för icke-familj, dvs vänner, kollegor mm.
Sitter och funderar på gravidförsäkringar. Är själv försäkrad i TryggHansa och vill nog ha samma försäkring på mitt barn. Är det någon av er som har tecknat?
För att skydda sig för komplikationer, förlossningsskador. Om nåt händer med mamman, pappan eller barnet innan eller under förlossningen. De enklste är gratis!