• FruLindell

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

Jag hakar gärna på här! Jag är gravid i vecka 8 efter vårt tredje IVF och totalt tre års kämpande. Vul nu på onsdag!

• FruLindell

Jag har en hel del symtom, det mest påtagliga är nog att jag springer på toaletten och kräks tre-fyra gånger om dagen :S. Utöver det har jag ömma bröst, molvärk och till och med vad jag tror är början till foglossning.

Det ska bli skönt med VUL nu, jag är så rädd för missfall efter att vårt andra IVF resulterade i missfall i vecka 5. Denna gången känns det dock helt annorlunda så jag hoppas att det betyder att räkan stannar kvar hela vägen :)

Har ni berättat för någon ännu?

• FruLindell

Oj, grattis Ylviz! Vilken grej =)

Vi har berättat för våra föräldrar, syskon och närmsta vännerna. Det var de som visste att vi gjorde IVF och hade koll på testdag och sådär, svårt att INTE säga något då utan att ljuga =)

Jag är lite nervös över hur länge jag kommer att kunna hålla det hemligt på jobbet, jag jobbar i en uniformsverksamhet och även vi "civila" har uniform vilket för min del innebär chinos, nedstoppad skjorta och kavaj. Jag kommer med andra ord inte att kunna dölja en ev. mage med stora tunikor eller så. Och faktum är att mina byxor är i minsta laget redan efter att ha gått upp några kilo under alla hormonbehandlingar, frågan är hur länge jag kommer att kunna knäppa dem? =)

• FruLindell

Vul idag gick bra! Vi fick se ett hjärta som slog och fostret var precis i rätt storlek, det kändes som att all oro (nästan) bara släppte! Sen var vi hos barnmorskan och fick lite information, pratade lite om kost och så fick jag en tid för inskrivning i april. Nu börjar allt kännas verkligt! 

• FruLindell

Välkommen skorpan80!

Usch vad jobbigt med illamående, havika, jag vet hur det är!

Jag har också stickningar i ryggen, hillebille! Och sen ett par veckor tillbaka har jag haft extremt ont i svanskotan, ligamenten som spökar enligt BM, dock börjar det (tack och lov) att försvinna nu.

Nu har mitt illamående börjat gå över styr. Jag har fått springa på toaletten för att spy tre, fyra gånger om dagen sen vecka 5 (är i vecka 9 nu) men jag har ändå orkat med eftersom att det gått över mellan varven. Nu mår jag illa HELA tiden och spyr så stora mängder (ursäkta för infon) att jag är helt matt på dagarna. Jag dricker vätskeersättning och sådär, men är ändå helt slut och känner mig totalt tom i magen. Min prestation på jobbet är allt annat än god om man säger så (jag sitter ju t.ex. här och skriver nu Flört).

Hoppas att det går över snart! Ska prova att köpa Prostafen idag, någon som provat den?

• FruLindell

Hur går det för er allihop?

Jag går in i vecka 11 idag, bara två veckor kvar tills jag kan andas ut ordentligt (att passera vecka 12 känns som en magisk gräns liksom)! Jag har bokat ett privat UL till den 16:e april, samma dag som jag går in i vecka 13. Eftersom att jag inte gör KUB så skulle jag inte få se räkan igen fören vecka 18 på RUL annars, och det kände jag att jag liksom inte orkar vänta på =)

Gör ni andra KUB? Jag tror inte att det erbjuds i Helsingborg, i alla fall inte till oss under 30 år.  

• FruLindell

Havika: Lycka till idag!

Ylviz: Mitt illamående håller i sig, jag kräks 1-5 grr/dag och det finns inget som tyder på att det börjar avta heller... Jag hoppas att det blir bättre nästa vecka när jag enligt min gravid-app på telefonen ska vara "mindre illamående". I övrigt är jag trött (somnar åtta varje kväll) och har ont i/runt livmodern till och från.  

• FruLindell

Välkommen snufflan75!

Och grattis Havika till lyckat vul! Det är underbart att få se att allt står rätt till :)

• FruLindell

Oktober
    29. FruLindell, IVF 3, 1:a barnet

November
    11. havika, ivf2, 3e barnet.

December

• FruLindell

Jag har inte berättat på jobbet än, tänkte göra det efter UL/VUL om en vecka förutsatt att allt ser bra ut då. Då ska vi också berätta för släkt och vänner (just nu är det bara familj och de allra närmsta vännerna som vet)

Idag går jag in i vecka 12 (11+0), så nu ska jag bara fixa denna vecka så är jag över "på andra sidan" sen, känns skönt =) 

Såg att ni skrev om mediciner för några dagar sen, jag tog Crinone en gång om dagen fram tills vecka 7 och utöver det har jag tagit blodförtunnande sprutor (Innohep) sen ET då jag blev överstimulerad och fick ligga en natt på sjukhus. Nu har jag bara 10 sprutor kvar och sen slipper jag ÄNTLIGEN dem! Min mage har  antagit en blå-lila-gul nyans sen flera veckor tillbaka kan jag säga =) 

Tar ni folsyra och B12 eller liknande? Jag tar Folacin och B12 varje dag, tyvärr tror jag inte att jag hinner smälta dem ordentligt innan de kommer upp igen... Ska bli så skönt att slippa illamåendet (förhoppningsvis) inom kort! 

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012