Leasa eller köpa bil?
Vi "leasar" bil via mitt jobb. Blir en tyup av tjänstebil, men är väldigt fördelaktigt. Blir så himla billigt o bra, samt att man kostnadsfritt byter bil var tredje år.
Vi "leasar" bil via mitt jobb. Blir en tyup av tjänstebil, men är väldigt fördelaktigt. Blir så himla billigt o bra, samt att man kostnadsfritt byter bil var tredje år.
Jag vet ju bara hur det funkar på mitt företag. Jagvet inte hur det funkar om man leasar bil på ett vanligt ställe.
Vi kan inte lämna tillbaka bilen under de tre åren vi tecknat. Skulle ekonomin rasa, så tar de tilbaka bilen förstås. Då görs det en bedömning.
I vårt avtal ingår..skatt försäkringar, service, reparationer, en viss summa till det som är nödvändigt typ olja, spolarvätska osv. tvätt varje vecka. Det ingår även assistans om vi blir stående någonstans.
Det enda vi egentligen betalar utöver, är bensinen...Allt annat fixar företaget.
Hur mycket vi betalar??? Under 3000 kronor i månaden i allafall. Vet inte om jag får gå ut med den precisa summan??
Hursomhelst är det bra mycket billigare att leasa med vårt avtal, än att köpa en ny bil.
Men för att ni skall få veta exakt vad det skulle kosta er, så ta kontakt med en firma som leasar den bil ni vill ha. De gör ju de uträkningar ni behöver. Iom. att vår bil klassas som min tjänstebil, så blir det lite speciella omständigheter.
Nej, jag tror inte att man betalar något nnär man lämnar tillbaka bilen oavsett. Däremot blir det ju ettrestpris om man bestämmer sig för att behålla den.
Hedda!!
Det stämmer med den angivna körsträckan. Men när vi tecknade det avtalet lade vi till ganska mycket xtra för att vara på den säkra sidan. Vi har körsträckan per år...och än ligger vi lååångt under den planerade milen..