Progesteronvaggisar - någon som blivit hjälpt av detta?
Hej!
Är kanske inne på fel, har "bara" haft två missfall men vet att läkare brukar skriva ut progesteronvaggisar i samband med missfallsutredning och barnlöshets-utredning. Har fått progesteronvaggisarna utskrivna förra veckan och ska börja med dom 3 dagar efter äl, så blir väl om en vecka ungefär. Har nog haft tur att få detta utskrivet efter "bara" 5 gångers försök (mensen kom inte tillbaka förrän 65 dagar efter mf.).
Min lutealfas har alltid varit 14-15 dagar tills efter andra missfallet då blev det helt plötsligt 9-10 dagar. Vilket kan vara i kortaste laget för att ett ägg ska hinna fästa innan mensen drar igång. Frågade min gyn.läkare angående detta och fick det utskrivet för att testa och se om det beror på för kort lutelfas att inget händer nu efter missfallet som var i augusti 2011. Läkaren trodde och ville nästan lova men med stark betoning på att han ej kan lova något sådant, att jag bara skulle behöva dessa vaggisar denna månad och sedan bli gravid. Han upprepade flera gånger att "då äter du dom i 10 dagar och sedan kommer nog inte din mens komma när du slutar med dom" och "nu blir det nog ändring, så om några veckor får du nog komma på ett tidigt vul". Visst han satte många bollar i rullning nu, men jag vet att det inte är säkert att vi lyckas nu i mars heller.
Så undrar nu om någon annan varit i samma situation, med kort lutelfas alltså, och fått detta utskrivet och blivit hjälpt med det? Hur länge tog det innan ni blev gravida med hjälp av dessa?