• multimamma

Leggings och strumpbyxor som spricker och glider ner i skrevet!

Är de bara jag eller är de något fel på tillverkningen eller köper jag fel sort??? Jag tycker de är hur snyggt som helst med strumpbyxor eller leggings med kjol men mitt problem är att de hela tiden antingen hasar ned eller spricker och går sönder i grenen. Blir tokig. I dag fick jag gå myr steg hem med ett par strumpbyxor som sprack (mycket!) så ingen skulle se att de sprukit.

Jag är överviktig, men jag hade problemet även innan jag gick upp i vikt så de är inte bara därför, även om jag tror de är en vis del av problemet.

Vart köper jag hållbara strumbyxor/leggings??

Tips tack!

• Svar på tråden Leggings och strumpbyxor som spricker och glider ner i skrevet!
  • Themis

Jag tror du får fråga personeln hur storlekarna i serierna är, alternativt faktiskt testa en större storlek?

Jag är inte så rund just nu men har varit och t ex franska lite dyrare finstrumpor är ju ingen höjdare då om man säger, de var löjligt små.

If I'm reasonably nice, assume that you're reasonably intelligent. (Most of the time)
  • Loriyana

Jag brukar alltid köpa en storlek större än vad jag är. Jag är medium, men då det gäller strumpbyxor så köper jag alltid large. Min syster är storlek small, men hon köper också M/L då det gäller strumpbyxor.

• Amanda84

Jag har samma problem som du och det är väldigt irriterande eftersom jag inte äger ett par byxor utan alltid har strumpbuxor/leggings och kjol/klänning.

De bästa leggingsen jag har hittat hittills är faktiskt (!) crossbows leggings som går att köpa på ICA. De går också sönder i grenen men inte alls lika fort som andra. Speciellt deras vinterleggings är riktigt bra.

• Schweppes

Köp en storlek större så kanske det ordnar sig. Det brukar jag göra.

• multimamma

Jag brukar alltid köpa typ den största storleken som finns, jag har storlek 42-44 i byxor så då blir de 46-48 som brukar vara de största de har. I morgon ska jag ut på jakt och se om jag hittar några bra.

• Kattdamen

Eller så kanske du ska köpa mindre, om de halkar ner. Det kan också vara problemet.

En kopp te, tack.
  • KinkyE

Köper alltid en storlek större (Lindex har mycket bra!)  är också överviktig. 

I'm a liar and that's the truth!
  • VåfflaMedGlass

Det brukar hjälpa att innan du tar på dig strumpbyxorna ta tag i fötterna samt midjan och draaaaaa ut så mycket du kan. Och som någon annan sagt, se till att de är tillräckligt stora. Ofta sitter "control top" uppe bättre än vanliga. Har också hört att om det har en separat bomullsgren att man kan klippa den, då "drar" inte den. Hoppas det hjälper.

• piixelslyna

Gina har bäst leggings enligt mig. Visst går de sönder men det är ju för att de används ofta! Förbrukningsvara! ;) Är rejält överviktig, om det har någon betydelse.

• Fikonkaka

När jag vill att de ska sitta riktigt säkert tar jag på mig ett par extra trosor utanför strumpbyxorna som håller dem på plats

• multimamma

Har testat en drös nya leggings å strumpbyxor nu och jag köpte ett par mamma-strumpbyxor, och de sitter i särklass bäst, håller än och kostade 79 kr på Åhlens. Toppen pris skulle jag vilja säga. Sen köpte jag också ett par grövre leggings i storlek 48-50 har 42-44 annars de var också toppen.

• Anais
    Fikonkaka skrev 2012-03-14 16:59:31 följande:
    När jag vill att de ska sitta riktigt säkert tar jag på mig ett par extra trosor utanför strumpbyxorna som håller dem på plats
    Haha, samma har! Visst kanner man sig sexig da? Flört
  • Fikonkaka
    Anais skrev 2012-03-25 20:06:18 följande:
    Haha, samma har! Visst kanner man sig sexig da? Flört
    Supersexig
  • Legnology

Hej!
    Jag jobbar med tights och leggings, och mina tips på hur du hittar rätt i strumpbyxdjungeln är

1 . Köp rätt stl. Går du upp i stl. får du ofta problemet med strumpbyxor som hasar ner. Välj därför en strumpbyxa som inte spänner över för många stl, tex. S/M osv.

2. Välj en strumpbyxa med grenkil. Det är den extra lilla delen i grenen, det ger bättre och skönare passform samt ger strumpbyxan längre livslängd. 

3. Bredare midjeresår ger bättre passform. En smalare midjeresår kan ofta ge den fruktade gummisnodds-effekten mitt över magen. ;)

4. Titta på kompositionen av strumpbyxan. Ju mer Elastan desto stretchigare och följsammare är den.

Lycka till! Anna

• John 3

Min fru har varit på väg uppåt i vikt en längre tid och hon tyckte ganska snart att det blev obekvämt med strumpbyxor. För hennes del blev lösningen att använda strumpor och stay ups. Det har nu helt tagit över för hennes del.

Svar på tråden Leggings och strumpbyxor som spricker och glider ner i skrevet!