• Barbaboo

Vi som är gravida efter upprepade missfall

Together90 skrev 2012-08-14 18:34:52 följande:
    Hej tjejer Jag har fött barn ...hihi Grabbarna grus hade lite bråttom ut i världen troligtvis på grund av en infektion. Vattnet gick natten den 31/7 och dem föddes 6/8 efter värkhämmande och mediciner så kunde vi inget göra när dem bestämde sig för att komma ut ♡ Små bebisar men starka, vägde ca 1440 och 1480 gram och var 41 cm långa. Vi ligger på neo sedan 8 dagar tillbaka och får nog stanna i några veckor till för att den ska växa till sig lite. Dem är super duktiga . Har inte träffat min stora son på 1 vecka och det börjar bli jobbigt men på lördag så kommer han hem ..längtatr

Men oj oj oj här händer det grejjor :) Grattis till dig och din familj, vilka små mirakel de är dina pojkar.

Hoppas de växer på sig och att allt fortlöper fint, stort lycka till med dina barn <3 
  • Barbaboo
    CN83 skrev 2012-08-21 13:10:15 följande:
    Vet inte ens om jag vågar mig in i denna tråden så här tidigt men gör ett försök. Gravid i v7 och fick i lördags se liten som satt bra och med ett pickande litet hjärta :). Nytt vul om 2 v för att se så att liten växer som h*n ska. Detta är sjukt nervöst, vill så gärna att det ska gå vägen denna gången.

Grattis alla som fått barn nu

Åååå så nervöst CN83. Men roligt att du TROR på dig själv och vågar göra avstamp i denna tråd.
    Varmt lycka till, kram 
  • Barbaboo
    Najje79 skrev 2012-08-22 20:55:09 följande:

Idag blir mina små mirakelbebisar 4 månader!! Hjärta
    Adrian till vänster och Luca till höger.

Men guuuuuuud vilka söta barn!!!
  • Barbaboo
    Annica P skrev 2012-08-22 20:26:04 följande:
    Välkommen CN! Håller tummarna för dig! Gott att ni fyller på tråden.

Härligt att det går så bra Mini! Att amningen fungerar är verkligen något att vara glad över.

Ego: Tja, 3 dagar kvar. Inga känningar mer än sammandragningar ibland och någon foglossning emellanåt. Pysslar vidare hemma så länge, men mår helt ok. MVC-besök idag. Fortfarande "ruckbar" men längre ner i bäckenet. BM sa att bebisen hade långa ben Glad.    

Nu är det nära Annica, hoppas du får en njutbar upplevelse när ´förlossningen drar igång :)

Sååå spännande!!! Det kanske har hänt nu när jag skriver, man vet ju aldrig :)

Stor kram!    
  • Barbaboo

Passar på att skriva några rader när lillan sover.
    Selma fyller 2 månader den 25 och livet är faktiskt så underbart just nu.

Stor bebis, hon var 56 cm lång och vägde 6150 gram förra torsdagen, hon växer så det knakar.
    Hon utvecklas och skrattar mer och jag börjar lära känna hennes behov och beteenden, så härligt.
    En lätt bebis att ta med ut och vara social vilket jag känner behov av, har satt igång och tränat så smått och då får Selma vara hos mormor ett par timmar och det har funkat skitbra. Jag blir mycket piggare av träningen.
    Skönt nu när semester och sommarlov är över så jag får skapa lite vardagsrutiner... 

Jag har tagit bort mjölkproteinet sedan 1 vecka och inatt har hon inte knorrat med magen någonting, lite grann på förnatten, men annars lungt. Kanske det är mjölkproteinet som gör att hon får orolig mage.. ska fortsätta i 1 vecka till innan utvärderingen.

Jag ser fram emot att få läsa lite förlossningsberättelser sen :) 

Stor kram till er alla! 

• Barbaboo
    CN83 skrev 2012-08-23 10:31:37 följande:
    Najje: vilka fina små pojkar :).
    Barbaboo: Det är så härligt att läsa att allt går bra.
    I mina mörka stunder är ni här en stor inspirationskälla. Att det finns hopp. Jag tycker att hela denna perioden har varit och är jobbig. Känns som att stora delar av en har förändrats och man är liksom inte lika glad längre. Allt handlar om att bli gravid och när man väl är det så är det så mkt oro över att det inte kommer att gå bra. Alla symptom eller frånvaro av dem gör mej tokig.
    Förlåt för ett depp inlägg.

Det går ju upp och ner och det är därför vi behöver varandra, ingen annan förstår vad vi går igenom. Här dömer vi ingen för att de har en deppdag - tvärtom, uppmuntrar jag till att skriva om det så man får lite lättare att leva för en stund..

Vet ni om att vi är superfertila :) http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article15304570.ab

kram   
  • Barbaboo

Mini 82 skrev 2012-08-28 13:29:40 följande:
    Najje, vilka fina pojkar!! Så söt bild:)
    Herregud vad tiden går fort är de redan 4 månader!

Här kommer bild på vårt mirakel Axel:) 11dagar gammal

Hoppas det kommer fler bebisar snart!
    kram p er
    Åååå lilla vackra Axel, välkommen till jorden <3
  • Barbaboo
    CN83 skrev 2012-08-30 09:00:04 följande:
    Va hos läkaren igår morses och på vul så fick vi se en än så länge frisk liten bebis. Hade växt som den skulle och hade nu börjat röra sig lite. Blev framräckande lite så v 9 nu då. Jag blev helt paff. Va helt inställd på att det gått åt skogen när jag fick blödningen, hade ont o symptomen va borta. Dock känns det som att illamåendet kom tillbaka i dubbel styrka. Spydde på vägen hem o sen blev hela dan förstörd.
    Nytt vul om en v 😊. Sen åker vi på semester.

Ååååå vilken lycka!!! Hoppas hoppas den lill* växer och gror nu <3
  • Barbaboo
    Annica P skrev 2012-08-30 19:19:13 följande:
    Härligt CN83! Underbart när allt visar sig ok.

Den lilla M: tråkigt att du inte är pigg. Men då vet du vilket som blir den allra senaste dagen för födsel Glad.  

Ego: Här är blodtrycket så lågt, så lågt. Ingen anledning att påskynda och jag vill absolut helst ha det naturligt. Får passa på att göra andra saker som att vara med en dag i skolan idag.
    Det är till att ha tålamod AnnicaP, jädrans vad envis bebis du har :) Snart så... <3
  • Barbaboo
    Den lilla M skrev 2012-09-02 13:21:36 följande:
    En snabb uppdatering från mig: fortfarande inlagd på BB, vattnet har gått och jag har börjat få medium värkar. Men min livmodertapp är inte helt mogen ännu så dem tror att liten kommer om ca 48-72timmar .. så nu är det bara att vänta på ordentliga värkar..

Åååå va spännande! Snart har du din bebis hos dig, så underbart fantastiskt :) Lycka till!!
  • Barbaboo
    CN83 skrev 2012-09-02 13:35:54 följande:
    Den lilla M: hoppas att allt kommer att gå bra nu, håller tummarna för er :).

Själv har jag haft lite bruna flytningar ända sen vul i onsdags. Jag hoppas ju verkligen att det är ok fortfarande med liten men kan ju inte sticka under stolen med att man allt är lite orolig o nojjig över detta. Vi ska ju på vul igen nu på onsdag så det är ju bra. Hatar verkligen denna ständiga oro. Försöker att koppla bort det o tänka att allt ju såg bra ut förra v.. Grrr vad jag hatar detta.

Jag förstår din oro.. det är inte lätt att hålla humöret och hoppet uppe hela tiden, man får lov att sjunka lite ibland, såklart.. men ha förtröstan, tillsvidare är du gravid och väntar barn, basta!

Kram
  • Barbaboo

Hej tjejer!

Det händer verkligen saker här inne och jag antar att tråden blir lite "svalare" ju fler bebisar som föds. Det är ju inte lätt att hinna och prioritera när man har en liten att ta hand om :) Men vi måste hålla kontakten tjejer, det vill jag verkligen! Vi måste ju prata bajs och tänder sen också ;)

Själv lever jag fortfarande i babylyckan och jag njuter varje dag. Jag unnar mig att njuta och jag skäms inte över att säga det. Det härliga är att min livssorg, om att inte få mitt andra barn,  har ju upphört och jag är inte deprimerad längre. Jag har energi och har kul, skrattar varje dag och mår bra i grunden. Under dessa år av längtan och kamp så har jag mått så dåligt. Det är inte förrens jag födde min andra dotter som jag kunnat reflektera över detta - hur fan orkade jag?   Men man har oanade krafter, helt klart. 

Min lilla dotter blir 10 veckor i morgon och min stora dotter fyller 11 om ett par veckor, lite skillnad ;)
    Handlar storlek 62 och 170 på barnkläderna. Byter blöja på den lilla och pratar mens med den stora :)

Så coooooolt att jag får vara med om detta, så tacksam!!  

Lycka till med alla magar - Kram på er! 

• Barbaboo
    Annica P skrev 2012-09-06 22:28:57 följande:
    Bebis har kommit!!! Solig Hjärta

I tisdags morse kom hon och det snabbt. Jag får skriva mer detaljerat senare, men hon "föddes i dörren" som de sa på BB. Fyra personer slet av kläderna och ute var hon. Det är helt fantastiskt att det kunde hända. Efter alla förlusterna kom en rosig, fin och alldeles frisk dotter!

Förutom fruktansvärda hemorrojder (tips mottages tacksamt) är det jättebra med oss alla. Hon äter mycket bättre än vad hennes bror gjorde, så jag hoppas att amningen ska flyta på. Återkommer med mer info och bild. Glädjekramar till alla! 

Åh en tår i ögat.. verkligen stort grattis, så underbart att läsa. Kul att läsa att allt gått bra :) Kram
  • Barbaboo

Å tjejer, jag ber om ursäkt för att jag inte är inne och läser om hur det går för er, men dagarna går i ett här hemma :) Jag är med er i tankar och känslor, hoppas att ni förstår det {#emotions_dlg.flower}

Nu måste jag sova så att jag får sova ngn timme innan amning.
    Jag skriver mer sen, jag är ganska trött nu... gäsp.

Stor kram till er alla Hjärta      

• Barbaboo

Hej tjejer och grattis till era graviditeter!

Woaw "Kärt barn", snart dax!!! Så härligt att läsa att allt gått bra, snart har du din lille/a i dina armar :)   

Tittar in en snabbis då jag sällan är inne på familjeliv längre, nu hamnade jag här för jag googlade på "barnmat 7 månader" :) Selma fyller 7 månader på fredag och det är inte klokt vad galet kär jag är i denna lilla tös. Så efterlängtad och så otroligt planerad ;)

Sen Selma föddes har jag haft privilegiet att vara lycklig hela tiden. Självklart med dippar och trötthet mm. Länge sedan jag kände att jag mådde genuint bra, som nu. Förstått nu efteråt att jag farit illa och tagit psykiskt och känslomässig skada av missfallen, mer illa än jag trodde innan.

Därför har jag inte varit här inne och hälsat på, har behövt tid att "glömma"...

Jag har inte gått bakåt bland inläggen, men välkomna alla gravida kvinnor, hoppas att allt går vägen nu :)

Kram          

Svar på tråden Vi som är gravida efter upprepade missfall