• entjej

Hur mycket hjälper ditt barns mor/farförälder med ditt barn?

Tänker ända från födseln och kanske till barnet är 5 år. Undrar både om hjälp med själva barnet och kanske någon gång få hjälp med middagen eller något annat här hemma pga stressigt i vardagen med barn.

• Svar på tråden Hur mycket hjälper ditt barns mor/farförälder med ditt barn?
  • Mercurialis

Mina föräldrar (alltså barnens morföräldrar) ställer upp, när vi behöver det, vilket inte är särskilt ofta. Barnen är 5 år och 2 år. Numera handlar det om att vi någon gång per månad kan behöva hjälp med hämtning från förskolan.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Venne

Från min mamma- inte en gång.
    Från pappa ett par timmar 2 ggr

• Pillowcase

Min sambos mamma, alltså farmor till mina barn har hjälpt oss mycket. Med dottern som nu är 3 umgås hon så mycket hon i stort sett får o kan, i början sov hon även över hos oss o hjälpte till på nätterna. Nu när sonen kom för drygt 3 veckor sen ställde hon upp o tog dottern under vår bb-vistelse samt de första dygnen. Tycker det känns skönt för vi alla har fin kontakt o dottern har en enorm trygghet till sin farmor

• SusanneSJ

Väldigt lite hjälp från båda mor- och farföräldrar här...

• MHM

Min mamma ställer upp när som helst om vi behöver hjälp med barnpassning.

• HokusPokus

Ingen av dem hjälper oss här hemma men svärisarna är barnvakt när vi behöver det. Mina föräldrar vill inte men skulle kanske ställa upp om det var kris.

• niky40

Farmor hämtar 1-2 ggr I veckan och morfar likaså. Väldigt tacksamt med så mycket hjälp. De lagar oftast middag då också.

• Vickan I

Mormor och farmor - hur mkt som helst. Inte för att det alltid behövs, men de vill gärna hämta på förskolan, komma hit och leka etc. Särskilt mkt nu sedan lillebror kom vilket uppskattas oerhört. Farmor är även pensionär och har mkt tid. Farfar hälsar "bara" på ibland och morfar ej med i bilden.

• Coyote

Sonens farmor och farfar är ofta barnvakter och farmor hämtar honom från förskolan nästan varje dag. Så vi får mycket hjälp av dem.

• siljeholm

Aldrig i princip då de bor 10-16 mil från oss.

Svar på tråden Hur mycket hjälper ditt barns mor/farförälder med ditt barn?