• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (b) skrev 2012-11-12 21:02:13 följande:

Jo de flesta har nog det, men numera tänker jag ändå att det viktigaste är att rätt känsla finns, kemin. Sen kan man förstås inte ha allt för olika grundvärderingar. Men just den här kemin, det är såå sällan den inträffar tycker ni inte?
    Du vet var kemin finns...
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-11-15 22:23:39 följande:
    De killar som jag har träffat fler än ett par gånger har alla hört av sig senast dagen efter, finns ett intresse så ligger det ju i ens eget intresse att höra av sig så funkar iaf jag. Hörs man bara sporadiskt via sms brukar det inte leda nånstans men ringer killen så är det mer lovande, så säger min erfarenhet. 
    I´m back!

När singelmorsan snackar står männen stilla...

Säger hon att det är så, så ÄR det så!  
  • Papito
    Carlito skrev 2012-11-15 22:40:55 följande:
    Hallå!

Gick nyligen med i Mötesplatsen, Helt nytt område, men lite kul, hoppas förstås finna nån som alla andra.
    Tycker det är kul att bara läsa profiler, så lite fantasi många har eller så spelar det ingen roll, jav vet inte,
    Jag menar alla kan väl inte gilla: träna på Gym, gå långa promenader, krypa upp med en bra bok i soffan etc.

Nu till något jag inte greppar. I Ingressen efter kort inledning... första andra raden.....Söker mannen i mitt liv eller liknande........

Tredje raden: "Har två barn som bor hos mig varannan vecka"  Är det något jag inte hajar? Kod eller förmodat säljtrick?

Personligen skulle jag lägga det betydligt längre ner, inte fronta, är jag trög? 

Ler....../C 
    Är inte riktigt med på hur du menar, kan du förtydliga?

Det med barn kan säkert komma högt eftersom det faktiskt är en dealbreaker i många fall...och de flesta förhandlar inte när det gäller barnen. Då kan det kännas bättre att vara tydlig från början. Men jag vet inte om det är så.
  • Papito
    Xmag skrev 2012-11-15 22:56:28 följande:
    Ja det var ett tag sedan. Kommer du hit för det stundande fredagsmyset?
    Tänkte inte ens på det men hoppas väl på bra stämning, har barnen och kommer inte iväg..så gärna
  • Papito
    Carlito skrev 2012-11-15 22:40:55 följande:
    Hallå!

Gick nyligen med i Mötesplatsen, Helt nytt område, men lite kul, hoppas förstås finna nån som alla andra.
    Tycker det är kul att bara läsa profiler, så lite fantasi många har eller så spelar det ingen roll, jav vet inte,
    Jag menar alla kan väl inte gilla: träna på Gym, gå långa promenader, krypa upp med en bra bok i soffan etc.
    Precis
    Xmag skrev 2012-11-15 22:48:23 följande:
    Du glömde "Bägge fötterna på jorden" och "gillar att resa" Glad
    Haha, klockrent!

En annan grej jag tänkt på är de som har en väldigt specifik kravlista.

Hyfsat ofta man läser "händig" eller liknande, som att jag skulle söka efter en kvinna som absolut måste vara bra i köket.
    Eller häromdagen var det en som ville ha en musiker, helst en som hade ett band..haha, kanske bättre att skicka önskelistan till tomten. Är man verkligen ute efter att träffa någon då? Om man har såna krav?

• Papito
    MrC skrev 2012-11-16 00:24:59 följande:
    Suck. Kravlistor, ja ens önskemål känns inte seriöst.

Förresten, gissa vem som har en dejt 7 dec? Oskyldig
    Grattis!

Något som kan bli seriöst? 
  • Papito
    Flinxy skrev 2012-11-16 13:15:59 följande:
    Ja, jag hade en fantastisk dejt i helgen, ja eller det var iaf min uppfattning ;) Han var precis så som jag knappt vågat hoppas. Vi bestämde att vi skullle träffas igen ( på hans initiativ) . Jag sa inget alls jag men då han sa så sa jag att jag givetvis ville träffas igen om han ville det vilket han naturligtvis ville. Så allt kändes kanon... Men nu var det 3 dagar sen jag hörde nåt ifrån honom och av mina tidigare erfarenheter betyder det att jag är tillbaka där jag började ;)
    Sörj inte Flinxy, jag kan offra mig och dejta dig
  • Papito
    MrC skrev 2012-11-16 17:09:45 följande:
    Mäh. Tre dagar?! Har du bråttom eller? Och varför är det bara hans ansvar att höra av sig då?
    Kan hålla med lite, jag skulle iofs inte vänta tre dagar med att höra av mig men han var ju den som sa att han ville träffas och du mer hängde på Flinxy. Han kanske känner sig osäker på dig.
  • Papito
    MrC skrev 2012-11-16 11:47:21 följande:
    Jag tar nog alltid bilen första gången oavsett vem som bor centralt. Man ska alltid ha en back-up-plan ifall det skiter sig, om jag ska hem till henne dvs. Är det på en neutral plats är det en annan femma.

Middag, vin och samtal låter som en bra början på fredagen. Jag är gäst, hon bestämmer.
    Jag är inte den som är blyg och tyst, samtalet kommer snabbt igång. Det blir nog bra.
    Men dricker du vin försvinner back-up-planen direkt...

• Papito
    NooneBird skrev 2012-11-16 08:30:19 följande:
    Alltså ni grabbar är så roliga, jag läser hur ni dissar kvinnors profiler o kravlistor. Ni är samma karlar som klagar på att ni inte träffar någon bra intressant tjej. ni kanske inte ska lägga så mycket energi på hur och vad kvinnor skriver och istället försöka se helheten. Jag är jättedålig på att uttrycka mig skriftligt men vet att jag faktiskt är en smart och intressant kvinna när jag får en chans. ni kan aldrig ana vad jag gjort i mitt liv och hur mycket intressant jag varit med om. Var inte så snabba att döma någon utifrån en liten text, sen så menar jag inte att ni ska skriva till någon som verkar totalt ointressant.

Iaf så blev mim dejt matförgiftad efter ett restaurangbesök igår. Trodde att det var kört, blir ingen dejt i helgen. Men han sa att han kommer ändå, "finns inget alternativ" säger han. Jag känner mig inte alls nervös inför dejten utan det känns som att jag ser fram emot att träffa någon som jag tycker om och saknat jättemycket! Sån sjuk känsla.
    Jag dömer absolut inte ut någon i förtid, tvärtom! Just därför tycker jag att det är både lustigt och märkligt med tjejer som har kravlistor långa som bibeln. Och när jag läste om tjejen som helst vill ha någon som spelar i band...då skrattade jag bara. Jag menar, är det DET som är det viktiga? Inte hur han är som person, utan vad han gör...tror att hon kommer att vara singel länge, alternativt gå på ett par rejäla rockminor.

Jag är ingen frustrerad singel...inte ännu iaf haha, jag har valt att inte dejta. nu börjar jag väl vakna upp ur idet...så om ett par månader kanske jag är frustrerad singel som borde sänka mina krav  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!