Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (b) skrev 2012-09-25 12:03:20 följande:
    men det här med för mycket ölmage gillar jag förstår inte.. när jag själv försöker anstränga mig något sånär för att inte förfalla så vill jag gärna att min partner också gör det. Att man vill vara fin för varandra mitt barns far gick upp ca 15kg under tiden vi var tillsammans. Och jag kan ärligt säga att jag tyvärr inte tände på honom till slut... men det var såklart hundra andra andledningar också som gjorde att det blev slut.

just det, om jag anstränger mig att inte förfalla allt för mycket, ska han anstränga sig också, till samma grad. Han behöver inte vara perfekt, jag är inte det, men han ska göra ärliga försökt att förfallet inte ska gå för långt!!

• modesto
    Papito skrev 2012-09-25 12:07:13 följande:

Hej älskling!!!
    Guuuuuud vad jag har saknat dig!!!
    Du är det bästa som hänt mig sedan Tip Top kom tillbaka i glassfrysarna!!!

Vi har aldrig träffats eller ens chattat men jag VET att jag är kär, tror att jag kanske ÄLSKAR dig...!

Hehe..han som var så på fick ju hångla...med det här välkomnandet kommer världen vara rosa och fluffig för mig fram till maj...trots göteborgsvinter... haha
    sköjar du igen? allvarligt, kan man bli kär utan att träffas? speciellt om man bor i olika länder.
    Jag säger JA till det, man kan låta sig själv att bli kär, för att uppleva känslan att vara kär,  men man ska inte ta det på allvar, annars kan man bli väldigt besviken i verkliga livet.
  • modesto
    Papito skrev 2012-09-25 13:11:57 följande:

Jag skojar med henne, hon berättade tidigare i tråden att hon hade en dejt som gav alldeles för många och stora kärleksförklaringar efter bara en dejt.
    Hon hånglade ändå upp honom så jag tänkte attt om jag drar på rejält kanske jag också får hångla...
    jag hade också en sån dejt, jag tror att det var hans önsketänkande att vara kär, därför kände han sig kär JUST då.
  • modesto
    Anonym skrev 2012-09-25 14:13:00 följande:

Äh 15 kg är ju inte så mycket!

Jag har gått upp från 60 kg - 75 kg på  ½  år.. är tjej och ingen ser ens  att jag har gått upp! förutom nojjiga jag då :P 

Även folk som verkligen är över-ärliga (ibland taskigt ärliga)  tror mig inte när jag säger att jag gått upp så mycket...

Och jag klagar aldrig på vikten inför folk... ignen vet förutom jag att jag har komplex..  så det är inget "tycka synd om snack" från deras sida för att göra mig lugn..

man ser inte viktuppgång på vissa människor, har sett flera som är tunga runt stjärten/ben men söta och smala i ansikte. Men när man ser tydligt på en man att han har ölmage är det illa för mig.
  • modesto
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-26 11:57:15 följande:
    Jag vet inte om jag är singel längre. Solig
    Jag vet inte heller, har inte vetat det i 3 sista år och kommer nog inte veta i resten av mitt liv. Det är en definitionsfråga i mitt fall.
  • modesto
    Papito skrev 2012-09-26 19:48:39 följande:

Är det du eller partnern som velar? Orkar du leva så? Jag skulle inte orka leva i en så vag relation så länge. Ok, för att det kan vara så en kort period men inte tre år. Måste tära något oerhört på er.

Ingen velar, för 4 år sen var jag normal och hade bara haft 2 långa seriösa relationer i hela mitt liv. Sen tänkte jag tiden går och ingenting spännande händer, mitt barn är vuxet och oberoende, jag vill ha äventyr. Det är det jag gör nu, jag experimenterar med relationer. Inga ”normala” relationer kommer på kartan åtminstone under närmaste 10 år, troligtvis aldrig.

• modesto
    modesto skrev 2012-09-26 20:11:02 följande:

Ingen velar, för 4 år sen var jag normal och hade bara haft 2 långa seriösa relationer i hela mitt liv. Sen tänkte jag tiden går och ingenting spännande händer, mitt barn är vuxet och oberoende, jag vill ha äventyr. Det är det jag gör nu, jag experimenterar med relationer. Inga ”normala” relationer kommer på kartan åtminstone under närmaste 10 år, troligtvis aldrig.

Jag vill förtydliga lite vad som är annorlunda med mina relationer. Folk har normalt tunnelseende när det gäller relationer. De är antingen seriösa och vill bo ihop som mål eller känner sig inte redo for en relation, raggar på krogen, har ONS eller avstår helt. Jag föredrar att förena de bästa av 2 världar dvs att ha långa relationer med allt detta innebär, kärlek, trygghet, vänskap, intimitet, sex,  MEN utan ett mål att flytta ihop NÅGONSIN och utan krav på trohet. Man behåller sin frihet samtidigt som man har en eller flera relationer. Vissa personer har olika behov i olika livsperioder, det är faktiskt inte nödvändigt att följa invanda mönster och sträva efter samma typ relation hela sitt liv, speciellt inte för mogna personer som inte planerar barn tillsammans.

• modesto
    Anonym (Picture) skrev 2012-10-03 13:19:11 följande:
    Synd att alla trådar om nätdejting i sig alltid utmynnar i chattrådar.
    Har någon lust att förklara för mig vad gör den tråden till chattråd? Vad är chatttråd överhuvudtaget? Är den här tråden annorlunda än resten av FL trådar och är chattråd men andra är inte det?
  • modesto
    Papito skrev 2012-10-09 22:40:03 följande:

Du kan få (men), hon bor nära dig, du får Modesto också...vem mer?
    ...  
    Tack Papito att du har "tilldelat" mig till någon och minns att jag finns. Jag har slutat läsa tråden men ska kanske läsa ibland för att få mig en överraskning. Han vill nog inte ha en gammal tant som mig och han var väl också väldigt seriös. Jag är inte seriös med någonting längre, finns det någon annan som är oseriös i den tråden? inte för att jag söker någon, jag vill bara inte känna mig utanför "normala människor som söker evig kärlek " hela tiden.

• modesto
    Tavelkrok skrev 2012-10-10 13:17:23 följande:
    Måste spy ur mig lite galla. Alltså hur i helvete tar man kontakt med er kvinnor  på dejtingsidor för att ens få ett svar tillbaka? Jag har varit aktiv på ett par olika ställen i två år. Har bild, en i mitt tycke, hyfsad presentation. Har iofs testat några olika men ingen skillnad. Jag har skrivit mail som varit korta, långa, humoristiska, seriösa och varianter av dessa, men de genererar fan inte ens att nån bemödar sig med att kolla in profilen...

Jag har sett samma människor i två år häcka på sajterna så uppenbarligen duger ingen. Eller är det så att alla tänker att "äh, jag får inget svar ändå så jag skriver inte"? Där har jag hamnat nu. Jag har tagit slut på idéer hur man bör skriva och skriver därför inte alls.

Nån mer än jag som känner igen detta eller är faktum att man är så jävla ful att man ryker i första gallringen? Kan ju inte ni veta såklart men måste man se ut som Clooney eller Pitt? Sitter alla och väntar på att nåt bättre ska dyka upp?
    Du kanske skriver till de som är snygga och de är kaxiga och krävande. Försök med dem som är utan bilder eller lite fulare, överviktiga osv.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!