Inlägg från: Anonym (Unikum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Unikum)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (värsta dejten) skrev 2012-08-10 22:19:16 följande:
    var på en dejt med en galning. Avbröt och blev kallad hemska saker och efter det fick jag ett sms där han förklarade att alla inte skulle ta det lika bra som han. HAhahaha men lite skrämmande också.
    Därför jag gillar de där lång brevväxlingarna jag agiterat för tidigare i tråden...sållar bort det som uppenbarligen inte passar.
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Amatör) skrev 2012-08-13 10:45:48 följande:
    Samma här. Merparten av dejten pratar han om hur dum hans ex var som svek honom, och även hur dumma i huvudet de senaste tjejerna han dejtade var. Och hur dum hans familj är. Och hur få vänner han har.

Nu hör han av sig stup i ett - sms på sms, mail efter mail. Jag hinner inte svara innan det kommer ett nytt. Måste formulera ihop nåt slags nej tack, så jag blir nästa dumma tjej på hans dejtinglista.
    Haha, du borde nog definitivt skriva lite längre till killarna... Skriv över msn istället för via sidans mailfunktion, då får man en mkt bättre uppfattning om hur de tänker
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-08-14 10:49:03 följande:
    Underbart att läsa om era erfarenheter! Lestats kontakt tar kanske priset, eller inte, vimlar av tokstollar. Men HÄR inne minsann, är det nästan bara vettiga människor ;). Kanske ska ordna en egen singelkryssning (skojar).

Jag träffade en kompis som träffade sin kärlek på, hör och häpna, HP så nu ska jag nog, kanske, ge mig på det igen. Håll tummarna och fortsätt uppdatera, underbart att höra allas perspektiv, män som kvinnors och ta till sig av allt ni skriver. Galet vad mycket man känner igen sig i, det här med den onaturliga känslan av att man ses enbart för att bedöma om man har kemi, väldigt naturligt och avslappnat, not. Då är det roligt att höra hur människor, t. ex Singelpappan har ändrat uppfattning. Då kanske man själv kan göra det också menar jag.
    Jag skulle messa tills jag är säker på att man iaf skulle ha en trevlig kväll om man träffades (även om det inte skulle klicka). Sen bara träffas man och kör på, tänkter inte på om det blir något mer efter detta...ser till att ha roligt i stället. Lyckas man så är man ju ändå 'halvvägs inne' (bildligt talat alltså). Flört
  • Anonym (Unikum)

Ny pres på HP... Skrattande

Haha, vad betyder 'vänner' egentligen. Känns som jag bara blir tolkad som en kk-sökare.. 

• Anonym (Unikum)
    Papito skrev 2012-09-11 07:14:12 följande:
    En fråga bara, ni som skriver vänskap, är det verkligen så? Tar ni kontakt med intressanta människor av eget kön också? Personligen skulle jag troligen inte söka vänner på en dejtingsida. Då hade jag nog hellre "vilat" lite och för att hitta vänner hade jag isf lagt upp en bra presentation på den här sajten istället.

Även om man själv kanske är ärlig med sin vänskapsönskan får man ju räkna med att de flesta andra är där av andra anledningar och klickar man då med någon som vän, riskerar man att den andre har andra intentioner.
    Men det är bara en tanke, hur ser ni erfarna dejtingrävar på det?

För mig är det av två anledningar..
    1. Jag tror inte på att 'leta förhållanden'. Genom att flagga 'vänskap' så startar jag det hela mer kravlöst. Skulle heller aldrig kalla det 'dejt' av samma orsak.
    2. Jag är i nuläget inte ute efter ett förhållande, men gillar att prata med intressanta människor. Vem vet vad framtiden bär med sig, eller inte. 
  • Anonym (Unikum)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-11 07:40:18 följande:
    Vänner betyder helt klart "bara ligga" för mig. Rakt av. Det är bara de där prettyboys-killarna som har det. Såna som sjunger "Sexy and I know it" utan att förstå ironin. 

Tycker man hittar en del tjejer också. De flesta verkar ha lite distans till det här med 'dejting'..
  • Anonym (Unikum)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-11 10:55:16 följande:
    Nja, jag vet ju inte det. Det är gulligt om det är ärligt. Men jag är inte helt övertygad om hans uppsåt. Att kalla någon man aldrig träffat för "hjärtat" känns lite.... konstlat.

Weird-alert! Skrattande 
  • Anonym (Unikum)
    Papito skrev 2012-09-11 22:38:16 följande:

Jag förstår hur du menar, på båda punkterna. Känns bara konstigt att man söker vänskap på en dejtingsida men jag är som sagt ny på detta och kanske får omvärdera. På punkt två tror jag som du och även Xmag sa tidigare, att man inte behöver stänga dörrar utan se det mer avslappnat och se vart det leder.

Det är väl inte så att man uteslutit relation, mer att man låter den delen komma oförhappandes och inte aktivt söker... Jag har iof hittat en bra nätvän på HP som för närvarande inte känns som en framtida 'dejt'...
  • Anonym (Unikum)
    Xmag skrev 2012-09-11 22:33:31 följande:
    Alla har sin approach. Problemet är om man talar olika språk och "vänskap" betyder olika för olika personer. Håller för övrigt med om att det egentligen inte går att leta förhållande, det är något som måste komma naturligt om det inte är ett arrangerat äktenskap...Och varför inte börja med vänskap, det är en bra bas att bygga ett förhållande på. Men, säger jag som har ganska många kvinnliga vänner. Alltså inte KK. Det kan vara svårt att gå vidare från vänskap till något romantiskt om det går för lång tid. Man kan känna att man inte vill riskera vänskapen med att börja flirta med den andra. Så man bör kanske inte bli allt för mycket vän om det är ett förhållande man vill ha.

Kommer att tänka på Jocob Hellmans gamla dänga "Vara vänner" som alltså riskerar få en helt ny innebörd för dagens unga uppväxta med nätdejting...Tungan ute 
    Man kanske säga att man är ute efter att lägga sig på vänskap, men kanske snubblar på kärleken...
  • Anonym (Unikum)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-12 09:47:06 följande:
    Jag är som (singelmorsa). Även fast jag borde bli det ännu mer.
    Nu kräver jag engagemang från den jag ska träffa. Jag backar mer medvetet för att se om han följer efter. Gör han inte det bryr han sig inte tillräckligt och då tänker inte jag lägga min energi på honom.
    Ett förhållande handlar om att ge och ta, även när det bara handlar om första dejten. Om jag måste vara drivande hela vägen vill jag nog mer än han. Och då blir det inte bra. 

Jag kommer i stort sett lägga ner HP nu. Kanske kolla en gång i veckan eller ens det.
    Ska fokusera på min träning och viktnedgång.
    När jag blev singel sa jag att jag inte skulle dejta förrän jag var på målvikt, men sen hände grejer. Nu måste jag nog återgå till det löftet. Jag kan ändå inte träffa någon om jag inte är nöjd med mig själv.

Men jag hänger kvar här. Än har jag ju lite kontakter från HP, och jag gillar att diskutera fenomenet internetdejting. 
    Man skall väl inte behöva backa för att 'testa' folk. Skulle jag känna av det skulle jag lägga ned direkt. Tjejer som håller på med spel och andra 'taktiker' orkar jag inte med. Däremot känns det ju ärligt talat ganska tydligt om engagemanget finns där (på lagom nivå, inget tokplåster tack). Det flyter på utan att man behöver tänka på det helt enkelt. Det handlar både om att träffas och vad/hur man skriver. Själv hänger jag lite på HP, och har träffat ett par trevliga tjejer där (en irl, en har blivit tidigare nämnd 'nätvän'). Kanske händer det mer, kanske inte. Känns iaf inte jobbigt.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!