Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-12 09:47:06 följande:
Jag är som (singelmorsa). Även fast jag borde bli det ännu mer.
Nu kräver jag engagemang från den jag ska träffa. Jag backar mer medvetet för att se om han följer efter. Gör han inte det bryr han sig inte tillräckligt och då tänker inte jag lägga min energi på honom.
Ett förhållande handlar om att ge och ta, även när det bara handlar om första dejten. Om jag måste vara drivande hela vägen vill jag nog mer än han. Och då blir det inte bra.
Jag kommer i stort sett lägga ner HP nu. Kanske kolla en gång i veckan eller ens det.
Ska fokusera på min träning och viktnedgång.
När jag blev singel sa jag att jag inte skulle dejta förrän jag var på målvikt, men sen hände grejer. Nu måste jag nog återgå till det löftet. Jag kan ändå inte träffa någon om jag inte är nöjd med mig själv.
Men jag hänger kvar här. Än har jag ju lite kontakter från HP, och jag gillar att diskutera fenomenet internetdejting.
Man skall väl inte behöva backa för att 'testa' folk. Skulle jag känna av det skulle jag lägga ned direkt. Tjejer som håller på med spel och andra 'taktiker' orkar jag inte med. Däremot känns det ju ärligt talat ganska tydligt om engagemanget finns där (på lagom nivå, inget tokplåster tack). Det flyter på utan att man behöver tänka på det helt enkelt. Det handlar både om att träffas och vad/hur man skriver. Själv hänger jag lite på HP, och har träffat ett par trevliga tjejer där (en irl, en har blivit tidigare nämnd 'nätvän'). Kanske händer det mer, kanske inte. Känns iaf inte jobbigt.