Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Afrodita1979 skrev 2013-02-14 14:52:27 följande:
    Men hörrö, sluta komplicera saker. Varför inte bara skriva ett "hej"? Såna mejl som du skickar brukar jag inte fastna för.. jag går mest igång på bara ett "hej". Testa vetja! Å skulle hon inte svara på "hej" så skriv inte nåt mera mejl...
    Det värsta jag vet är inledande fraser som, hej sötnos vad vackra ögon du har. Eller mejl där killen verkligen ska poängera tydligt att han minsann läst min pres o försöker få till nåt finurligt kring det. Nej, går inte hem hos mig.

Jag gillar en medelväg. Inga krystade meddelanden som signalerar "Oj vad jag har ansträngt mig" men ett "Hej" känns väl slött. 

Jag gillar "Hej, vad händer hos dig ikväll?" "Hej, såg att du gillar att X, det gör ju jag med! Match made in heaven ;)" 

Nej men, lite avslappnat så där...
  • Anonym (rainbow)
    Kreativt kaos skrev 2013-02-14 15:47:19 följande:
    Kan inte dom anonyma iaf fylla i ett "nick" så man kan skilja på dom anonyma iaf? Stör mig på att inte kunna skilja på er...

Och självklart gäller inte detta 33-åringen och rainbow som är anonyma men ändå i mina ögon inte anonyma ;)

Men hörrni, hur ska jag göra, kräva en tid av killen jag vill dejta? För på måndag blir jag odejtbar igen pga barnen och vi har redan mailat 1,5 vecka och sms sedan tisdags. Vill liksom ses annars får det vara :/
    Hmm, jag hade säkert krävt en tid i ditt läge, men (!) jag gör inte alltid som jag borde. 
    Du borde säkert vänta ut honom men som sagt...haha :-P 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (mia) skrev 2013-02-14 15:57:56 följande:
    Jo, fast barn är väl ändå lite annorlunda, det är ju väldigt mycket större och genomsyrar hela ditt liv, på ett sätt som en viss längd inte gör.
    Tja, kanske. Fast jag tror att tänder man inte på sin partner så kommer det nog också att genomsyra ens liv ganska så rejält. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (mia) skrev 2013-02-14 15:54:31 följande:
    Nä, förvisso inte, men jag tror väl att de just tänker att de kan charma någon i längden. Vissa egenskaper kan ju verka viktiga "på papperet", men om man träffades irl hade det kanske inte varit någon issue alls. För visst är folk i allmänhet petigare och mer kräsna på internet, än irl?
    Jag är nog petigare med barnfrågan på nätet, men i övrigt skulle jag säga nej. Men det beror mest på att något rent teoretiskt skulle kunna växa fram IRL om jag inte visste att personen hade barn, och jag skulle inte ha issues med att känna mig lurad på samma sätt då vi inte träffats från början med avsikten att dejta (ergo blir barnen inte lika "relevant info")
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (mia) skrev 2013-02-14 16:01:45 följande:
    givetvis, men jag tror det är rätt få som är helt oförmögna att tända på en partner som inte har ens exakta ideallängd.

F ö instämmer jag i att Kreativt kaos borde "kräva" en tid av sin dejt!
    För mig är längden verkligen en grej som jag har svårt att bortse ifrån. Jag har alltid gillat långa killar. När jag var 1.40 och gick i årskurs 7 kärade jag ned mig i en kille som var närmare 2 m lång. Haha (fick honom inte).  
  • Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-02-14 16:14:29 följande:
    Har faktiskt provat just det - skickat ett typ 8-10 raders mail där jag talat om att jag vet att vi inte passar men att hon verkade vara så himla bra och söt så jag ville bara tala om det och önska henne en god dag och lycka till typ

Ingen reaktion dock ... 

You tell me, ni är krångliga, ni tjejer - jag skulle kunna skriva till vilken kille som helst och fråga om han vill ta en öl och prata bilar och få svar    
    Det där är inte alls samma sak, nu låter det som om du ursäktar dig för att du ger komplimangen. Skriv hellre mer i stil med "Du stämmer tyvärr inte in på det jag söker, men du var så söt att jag kunde inte låta bli att säga det innan jag letar vidare. Lycka till!"

• Anonym (rainbow)

Jag bestämde mig för att lägga ned "kort romans", han har varit lite frånvarande de senaste 2-3 dagarna och jag känner att jag hellre blickar framåt. Så skriver med fyra nya nu, men om det inte blir något med någon av dem börjar jag typ ha gått igenom de som kan vara något här där jag bor. Så i så fall har jag nog inget val annat än att trycka på paus-knappen.

• Anonym (rainbow)

När vi ändå pratar jobb så undviker jag lastbilschaffisar, och de finns det väldigt (!) gott om på dejtingsidorna. Och innan någon gapar om att jag är en hemsk människa så vill jag inte ha en man på deltid, och så blir det ju om man sover borta halva tiden. 

• Anonym (rainbow)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-15 18:46:38 följande:
    Fy farao för dig, vilken hemsk människa du är!!! {#emotions_dlg.flower}

Haha, så rolig kommentar Rainbow Jag skrattade gott när jag läste det för det kändes som det kom direkt ifrån hjärtat och det är det som jag gillar, när vi kan vara ärliga och transparanta i tråden.Tråkigt bara att man måste typ förvarna och säga till att folk inte ska gapa på en tillbaka. Tycker man ska kunna skriva ärligt i tråden med vad man känner, tycker och tänker utan att bli påhoppad, eller att man inte ska behova säga till om att man inte vill bli påhoppad. 

Ojoj, spännande! Vi håller tummarna!
    Hehe, ska jag vara helt ärlig så bryr jag mig inte så jättehårt om någon gapar, men då får de vara beredd på att jag hugger tillbaka  
  • Anonym (rainbow)

Själv så väntar jag på att en vattenfläck på bröstet ska torka, sedan ska jag börja fixa i ordning för festligheter  

Har en riktigt rolig helg framför mig! 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!