Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

FrökenKanSjälv skrev 2013-08-09 16:15:47 följande:
    Jag förstår inte heller det där med svårflörtad. Antingen så är jag något slags intresserad från början och då är jag väldigt lättflörtad. Eller också är jag inte ett dugg intresserad och då är jag inte flörtbar alls (vilket jag talar om). Men att spela svår bara för att killen ska vara tvungen att överbevisa sitt intresse är enbart fånigt. Det är ju lika mycket han som behöver känna efter om jag är rätt för honom.

Hm, inser att det finns en anledning till att jag knappt orkar ge mig in i dejtingdjungeln. Det är för mycket spel istället för ärlighet.
    Precis, antingen är man intresserad eller inte. Är man inte intresserad, är man inte flörtbar.
  • modesto
    Anonym (Z) skrev 2013-08-10 22:17:29 följande:

Det var ju bra att tänkte ett varv till även om du generaliserar en gång till:). Få kvinnor vill nog bli stoppade i fack efter var i menscykeln de befinner sig...men tror inte heller du kan sikta på att "försöka förstå kvinnor" som grupp. Det finns hur många kvinnor som helst jag som kvinna varken kan eller vill förstå. Män som intresserar sig för individuella egenskaper är bra mkt mer intressanta än ngn som försöker spela "dejtingspelet" och ser kvinnor som ngt mystiskt man ska förstå sig på.
    Precis, man kan inte förstå alla kvinnor, varje kvinna är (mer eller mindre) en individ.
  • modesto
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-10 22:28:30 följande:
    Självklart är alla individer, jag vill inte heller bli jämförd med andra män, jag anser mig vara helt unik :).

Nu är ju det här en tråd om nätdejting och då är det ju tyvärr så att man till viss del måste generalisera eftersom man inte vet så mycket om kvinnan bakom presentationen innan man har haft kontakt med henne ett tag. Och för att få kontakt måste man ju ha en viss förståelse av hur hon fungerar och då blir man tvungen att använda generella regler.
    För att ha förståelse av hur hon fungerar måste du fråga henne. Om du bara läste hennes presentation fråga något från hennes presentation. Om hon svarar fortsätt att fråga, sen kommer du förstå hur hon fungerar. Det finns slipade manliga experter i tråden, kvinnor av olika slag springer efter dem som galningar, jag undrar vad är deras hemlighet. Inte alla är "väldigt snygga". Hur gör ni för att få så många dejter?
  • modesto
    spinellX skrev 2013-08-10 22:59:58 följande:
    finns dom i den här tråden  , eller ? Flört
    Den här är en gammal stor tråd, javisst finns de härGuld i mun Mycket kunskap begraven här
  • modesto
    spinellX skrev 2013-08-10 23:20:06 följande:
    varför ska du lägga ner nätdejtandet ??
    det är bara att resa sig upp igen , det brukar jag göra
    (jag har varit långt ner mot botten inom andra ämnen)

Så länge man inte har tagit på sig träfracken så finns det hopp ,tro mig Oskyldig
    Jag har läst den här tråden länge, folk återkommer med sånt regelbundet, "nu lägger jag ner". I själva verker behöver de vila i perioder och återuppbygga inre stabilitet/självförtroende. Så länge man fortsätter(eller så länge man lever) finns det ett hopp.
  • modesto

För mig finns det inte attraktionen på första dejten(inom de första minuterna) kommer den troligen aldrig finnas.

• modesto
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-11 00:03:41 följande:
    Har du aldrig blivit attraherad av någon efter ett tag som du inte har varit attraherad av från början?
    Nej, jag måste känna attraktion från början, sen kan den växa eller försvinna
  • modesto
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-11 00:06:48 följande:
    Jag har pratat med människor som dejtar fler än 10 i veckan och jag har haft svårt att förstå hur det fungerar, men om de är som dig att de kan veta efter några minuter om det blir något så går det ju snabbt att ta bort de ointressanta.
    Jag skulle inte orka med 10 i veckan, fast jag har läst sådana som kan det.
  • modesto
    spinellX skrev 2013-08-11 00:22:13 följande:
    Du får väll läsa den på arbetstid i stället Kaffe
    Jag hoppas att du inte ska läsa på din arbetstid
  • modesto
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-11 00:27:23 följande:
    Men enligt Modesto så vet ju hon om det finns attraktion inom de första minuterna och om hon är representativ för kvinnor i allmänhet så är det ju redan kört när nervositeten släpper.
    Det är det som gör internetdating så fantastiskt, att man kan lära känna personen innan man träffas och se om värderingar, önskemål, personlighet, intressen stämmer. Nervositeten brukar i regel gå över så fort man börjar prata. Anstränger sig båda personer för att få kontakt ska nervositeten inte vara ett hinder. Den typiska och speciella med internetdating just att man lär känna varandra innan, och sen de första minuterna man ses i verkligheten är den sista pusselbiten, den fysiska attraktionen som faller eller inte faller på plats.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!