Ärliga nätdejtingstråden!
Unikum - vi kanske är olika ändå. Men jag inte bara älskar att läsa välförfattade brev - det KRÄVS sådana för att jag överhuvudtaget ska bli intresserad!
Men när de finns, när jag stött på en av de där (få) män som inte bara till fullo behärskar språket utan kan leka med det och orden, samtidigt som han har något att säga. Då vill jag INTE maila alltförlänge innan man ses första gången.
För jag är extremt "kräsen" eller vad man ska säga. Det är sällan jag känner den där kemin, och om den inte finns, då finns den inte och kommer inte oavsett hur länge man mailar. Men det är lätt att tro att den självklart ska finnas när det känns så bra i mail till exempel.
Så, jag krävde de där välförfattade, vettiga, roliga (och långa) mailen, men vill hyfsat snart ses. Det behöver inte vara så pretentiöst eller så stort att ses, det går bra med en fika. Finns kemin där, då kommer det fortsatta mailandet att fortsätta bygga upp intresset osv. Finns inte kemin där, då har jag en potentiell ny god vän.
Men för många gånger har det känts hyperintressant efter mailkonversation, och så blir det lite platt fall X veckor/månader senare när man ses och det inte finns minsta lilla gnutta kemi..