MrC skrev 2012-12-09 05:13:45 följande:
Ja, du har rätt.
Men det finns inget som säger att något annat alternativ är bättre?
Så här är det...när det tog slut i mitt näst-senaste förhållande (det varade 1,5 år) så träffade jag tre kvinnor på mycket kort tid (en vecka). De bara slumpade sig så. Alla tre ville dejta seriöst med mig, men jag var tvungen att välja bort två, man kan inte dejta tre samtidigt?!. En var jag inte det minsta intresserad av och en hade jag svårt att kommunicera med (hon var ryska men bodde i Vasastan). Valet var ganska givet, men så blev jag rejält lurad av henne sen också. Men jag ångrar inget, valet var mitt.
Att jag kanske försöker FÖR mycket kan bero på att jag känner att jag har mer att ge, det blev så himla fel. Jag blev verkligen jättekär i henne.
Jag tror att jag i den här tråden tidigare skrev att jag ger upp att träffa någon, nu skulle jag bara gå ut för att ligga. Vill de inte vara med mig och bara ligga så kan de väl få de då? (sa han med ironisk blick)
Nu vill jag inte ens ligga, nu vill jag bara gå på fikadejter, känns det som. Som hon jag umgicks med tors-lörd t.ex. Ligga? Nej tack. Men vi hade himla skoj och jag är gärna hennes kompis. Kanske har jag funnit det jag egentligen söker, en fikakompis?
Jag är nog mest bitter på mig själv ändå.
Vilken tur att vi ska på fika dejt idag då :) Det blir första gången jag träffar någon okänd för en fikka och den finner jag här....ha ha ha ha Men det ska bli så kul :)
Jag har nog varit lite för feg att träffa någon. Dels som vi skrivit tidigare så betyder bilderna en hel del... och jag vill inte träffa någon i 40 års åldern som ser ut som att han är 70. Asch det finns mycket som avskräcker mig.
Och de som jag skulle kunna tänka mig att träffa svarar inte eller så vill de inte.
Det gäller att ha kul under tiden så man inte blir någon bitterfitta (ursäkta) och inte njuter av livet som det är ändå.