Inlägg från: Anonym (Sugen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sugen)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rakoärlig) skrev 2012-12-06 20:13:06 följande:
    Jo... men jag är så himla rädd att uppfattas som efterhängsen.

Hur länge sen var det du hörde av dig till henne?
    Efterhängsen är du om du inte låter henne andas mellan sms och samtal...typ.
    Jag menar att du faktiskt kan skriva Godmorgon och önska henne en trevlig dag eller Godnatt och sovgott.
    Det tycker jag är gulligt mer än efterhängset :)
  • Anonym (Sugen)
    MrC skrev 2012-12-07 02:26:12 följande:
    Lördag eller söndag blir bra. Välj dag och tid du, så kör vi.
    Klart vi ska ses, fler borde ses. Kanske en trådfika i framtiden?

Ok jag inboxar dig :) Sitter i Farsta idag i alla fall och det är lite kaos här :) Men som tur är så är det otroligt vackert utanför fönstret :)
  • Anonym (Sugen)
    NooneBird skrev 2012-12-07 13:30:51 följande:
    Jag bara ber att vädergudarna är på vår sida nästa helg så att min dejt kan ta sig hit! Det här jäkla snöandet måste väl ändå lägga sig snart?
    Jag längtar efter honom så otroligt...

Vad härligt det låter <3 Då håller jag tummarna för att snön skärper till sig och lämnar spåret fritt till dig.
  • Anonym (Sugen)

Nääää usch vad tråkigt! Varför såg han dig som en kk och inte en potentiell flickvän?
    Vet många som haft sex på första dejten och som utvecklades till att bli ett par. Så tänk inte så!
  • Anonym (Sugen)
    NooneBird skrev 2012-12-07 15:56:30 följande:
    Sugen; ja det känns så sjukt bra. Fattar inte hyr min osäkerhet kunde tolka honom så jävla fel efter första dejten. Tror att vi båda var osäkra och därav alla missförstånd. Nu är det bättre än någonsin.
    Vad glad jag blir att höra det! Var ju lite oroligt där ett tag...och jag förstår dig till fullo när det skedde. Jag hade haft mina dubier.
    Men lycka till så får du berätta mer sen :D

• Anonym (Sugen)
    MrC skrev 2012-12-09 05:13:45 följande:
    Ja, du har rätt.
    Men det finns inget som säger att något annat alternativ är bättre?
    Så här är det...när det tog slut i mitt näst-senaste förhållande (det varade 1,5 år) så träffade jag tre kvinnor på mycket kort tid (en vecka). De bara slumpade sig så. Alla tre ville dejta seriöst med mig, men jag var tvungen att välja bort två, man kan inte dejta tre samtidigt?!. En var jag inte det minsta intresserad av och en hade jag svårt att kommunicera med (hon var ryska men bodde i Vasastan). Valet var ganska givet, men så blev jag rejält lurad av henne sen också. Men jag ångrar inget, valet var mitt.
    Att jag kanske försöker FÖR mycket kan bero på att jag känner att jag har mer att ge, det blev så himla fel. Jag blev verkligen jättekär i henne.
    Jag tror att jag i den här tråden tidigare skrev att jag ger upp att träffa någon, nu skulle jag bara gå ut för att ligga. Vill de inte vara med mig och bara ligga så kan de väl få de då? (sa han med ironisk blick)
    Nu vill jag inte ens ligga, nu vill jag bara gå på fikadejter, känns det som. Som hon jag umgicks med tors-lörd t.ex. Ligga? Nej tack. Men vi hade himla skoj och jag är gärna hennes kompis. Kanske har jag funnit det jag egentligen söker, en fikakompis?
    Jag är nog mest bitter på mig själv ändå.
    Vilken tur att vi ska på fika dejt idag då :) Det blir första gången jag träffar någon okänd för en fikka och den finner jag här....ha ha ha ha Men det ska bli så kul :)

Jag har nog varit lite för feg att träffa någon. Dels som vi skrivit tidigare så betyder bilderna en hel del... och jag vill inte träffa någon i 40 års åldern som ser ut som att han är 70. Asch det finns mycket som avskräcker mig.
    Och de som jag skulle kunna tänka mig att träffa svarar inte eller så vill de inte.

Det gäller att ha kul under tiden så man inte blir någon bitterfitta (ursäkta) och inte njuter av livet som det är ändå.
  • Anonym (Sugen)

Anonym (nybörjare) skrev 2012-12-09 15:08:15 följande:

hur gick det?

Xmag skrev 2012-12-09 15:47:47 följande:
    Oj, inga rapporter från vare sig MrC eller Sugen... Spännande...Skrattande

Det gick jättebra och var jätte trevligt! Vi har skrattat och pratat :) Hur bra som helst. Det var verkligen inte farligt ;) och han bet mig inte en endaste gång....var lite rädd för det *fnissar*
    Jag hoppas att jag inte framstod som någon blond bimbo som bara pratade om sig själv, smink och annat fantasilöst. Men vi får väl se vad MrC skriver...

MrC var snäll nu!
  • Anonym (Sugen)
    Xmag skrev 2012-12-09 16:53:00 följande:
    Låter härligt!

Ja det var det och jag var så toknervös att jag glömde mina glasögon hemma :) Ser nog ganska korkat ut att läsa sms på mobilen 5 centimeter från ansiktet...men vad skulle jag göra ha ha ha ha ha Så det var nog det första han såg av mig...jösses stackaren.
    Jag är absolut inte så fåfäng att jag skulle banga att använda glasögon när jag behöver :) Så det var inte med flit jag glömde dem.

Jag är toknöjd med att jag vågade åka på en sån här dejt :) Sällskapet var ju dessutom hur trevligt som helst :)
  • Anonym (Sugen)

Ha ha ha ha ha tja...vad pratar man om i två timmar? Inte var det sex i alla fall :) Finns så mycket annat som är intressant att sex snacket gärna får vänta Flört
    Var DU nervös? Oj näe det märktes inte...eller var du ironisk nu?
    Jag såg visst hur du såg ut ha ha ha ha ha men du såg väl hur jag försökte läsa eller titta på bilderna ;) ha ha ha usch jag är så pinsam Flört
  • Anonym (Sugen)
    Tavelkrok skrev 2012-12-09 17:45:46 följande:
    Till alla som liksom jag gett upp hoppet om att träffa någon via nätet och insett det vansinnigt högoddsade sättet att hitta sin livskamrat.

Jag kom till punkten då jag insåg att nätet mest skapade frustration och ångest över att ingen ville ha mig och beslöt att lägga ner hela skiten. Gjorde så, avreggade mig på de fyra fem ställen jag fanns och beslutade mig för att inte ta förnedringen där längre. Hade inga planer alls och beredde mig på ett liv i ensamhet.

Tre dagar senare låg det ett mess i min FB. Hon hade sett mig på ett ställe och också sett min bild som reklam på en singelsajt och känt igen mig och förstått att jag också var singel. Vi var ytligt bekanta sedan tidigare, nu var hon också skild. Idag leker livet och jag har aldrig varit lyckligare.

Kontentan? Glöm inte bilden på dejtingsajten och förringa inte bekantskapskretsen :)

Lycka till alla!
    Jag kan bara hålla med dig, siterna verkar inte vara det stället man möter sin själsfrände. Jag tycker inte jag är speciellt frånstötande och mina intressen är normala...tror jag. Så jag blir bara frustrerad av att sitta och titta och hoppas. Fast jag har ju inte varit på någon dejt från någon av siterna så tror att jag kommer ta bort mig därifrån. Visserligen har jag sagt det flera gånger nu...fast någon gång ska jag väl avregga mig.

Ja, bild överhuvudtaget är viktigt, de som inte har bild går jag inte ens in på.
  • Anonym (Sugen)
    Carlito skrev 2012-12-09 20:38:05 följande:
    Håller med......Blev först besviken på det magra resultatet om man relaterar till tid och engamang. Sen haja jag konkurrens situationen, såg lite mer klarsynt då, Var inte beredd och ta den fighten. Det har blivit dejter ändå.

Jag lacka till på bemötandet,respekt,grundlösa bemötanden, Allt från avsnäsningar att man inte fattat deras profil, sexchatt snacket, du har nog kommit fel om du vill göra det...........ehhh? Du är en KK etc.

Kravspecarna är också ett eget kapitel, 

Oj, tja hmmm jag har nog inte kommit till det stadiet att vara klarsynt...än. Jag vet inte om jag har lust ta den fighten heller isåfall avreggar jag mig hellre.
    Men jag har nog aldrig fått mer bemötanden än att jag är "vacker" har en passande profil...bla bla bla 
    Fick du verkligen sådana svar? Jösses...
  • Anonym (Sugen)
    MrC skrev 2012-12-09 19:59:22 följande:
    Jag tror du läste fel nu eller massuppfittade mig? Nervös var jag inte. Äh varför skulle jag vara det?
    Vi hade väl samtalsämnen för två timmar till om vi ville va? Hade jag inte haft mötet i Solna bokat så hade jag stannat med dig två timmar till. Flört
    Glöm inte brillorna nästa gång du träffar någon. Cool
    Var det konjak, whiskey, rom och äggtoddy du ville bjuda på? Med morotskaka va? Drömmer

Ok, jag kanske missupfittade dig...men jag är inte en bitterfitta i alla fall Flört Ha ha ha ha ha ber om ursäkt för det hmmm något märkliga ordvalen, eller inte

Jag hade lagt mina glasögon i den jackan jag tänkte ta, men när jag bytte så blev glasögonen kvar i den första jackan.

Ja, vi hade kunnat sitta ett par timmar till och prata. Det var kul! Det var inte en konjak jag hade i skåpet, det var ytterligare en rom. Whiskey gillade du ju inte så det känns lite dumt att bjuda på. Så det får bli rom/äggtoddy eller så. Fast det blir med saffransbullar och/eller pepparkakor Cool
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!