Anonym (Lina) skrev 2012-04-21 09:08:32 följande:
Eftersom killen i det fallet var fullt funktionell, dvs. han fungerade som människa, var supertrevlig, såg bra ut, hade aldrig haft problem med att hitta tjejer, men ändå blev bortsorterad på internet...kan man dra slutsatsen att det kan bero på en viss social inlärningen i att tjejer avvaktar. Eller ni kanske ser andra anledningar?
Hans profil kunde till exempel besökas fem gånger per dag av en viss tjej, men hon skrev ändå inget. Eftersom det var fejk - han var ju inte ute efter att träffa någon - hade jag satt gränsen vid att inte svara, bara analysera frekvensen besök och eventuella flirtar osv. Men aldrig att starta något. Bara passivt betrakta flödet liksom. Det var i alla fall intressant! Kan vara bra för både killar och tjejer att veta kanske.
Men nu säger ni att killarna bara är passiva och att det tvärtom är tjejerna som får ligga i och jaga med brev? :P
Ja, förklaringen ligger i det du säger själv. Du ser bra ut på kort. Jag ser INTE bra ut på kort och då får jag inte alls lika mkt besök och mail. Fula tjejer får inga mail.