Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-03-09 17:34:39 följande:
    Jag gillar inte att få frågor om vart jag hamnar en lördagkväll, eller rättare sagt inte som en konversationsöppnare...det känns tillgjort och krystat. Den frågan får gärna komma upp lite längre fram. 

Är inte i bästa dejtingmode just nu. När jag loggar in får jag mest lust att skriva till killar jag inte är intresserad av och ge dem tips om hur de skulle kunna finslipa sina profiler. Så många fullständiga katastrofer!! 

Å, så brukar jag också känna!
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (Kille) skrev 2013-03-09 18:53:14 följande:

Tack! Det var ett riktigt bra svar du gav.

Hur vill tjejer bli bemötta på de där sidorna egentligen? För min del är det ju inte att jag loggar in för att jag vill dejta. Jag vill bli sugen på att träffa människan, känna att där verkar ju vara wow-faktor i henne. Det borde ju gå att sluta sig till att längtan efter att vara två är lika stor hos alla som är inloggade där.

Jag vill bli bemött med intresse (för min person) och öppenhet.  Jag vill INTE chatta om ingenting, jag hänger på dejtingsajterna för att "lära känna" människor och förhoppningsvis hitta någon jag är intresserad av. För mig är det viktigt att konversationen flyter. Det ska inte vara bara frågor och svar, men självklart får (bör) det finnas frågor bland det som skrivs. Det ska gå att svara på, bygga vidare och kännas naturligt att föra fler samtalsämnen på tal. 
  • Anonym (33-åring)
    ulfsas skrev 2013-03-10 10:04:29 följande:
    Oj så spirituella killarna verkar vara. De KAN kanske ha tröttnat lite då många tjejer är sparsamma med att ens orka svara eller på att ta första kontakt tycker jag.

Nu skriver jag själv inte bara ett **hej'' men jag kan förstå att det till slut blir så. Om ni tjejer läser igenom killens profil och ser på bilderna så kan ni kanske orka svara med ett hej eller gärna mer. Därefter så rullar det väl på eller inte. Det kan man ju aldrig heller veta.Solig
    Fast... om en kille är intresserad av att prata med mig, men inte anstränger sig mer än att säga "hej" i första meddelandet, varför ska jag svara med mer än "hej" (om jag svarar alls)? När han sen i meddelande två enbart skriver "Hur är läget?" (varför jag över huvud taget ska berätta för nån helt okänd hur läget är förstår jag inte heller), då har han ju bevisat att han inte uppfyller det jag söker, den jag vill träffa ska kunna ta initiativ. 
  • Anonym (33-åring)
    ulfsas skrev 2013-03-10 11:11:42 följande:
    Jo, jag personligen håller med. Jag försöker skriva lite om något i hennes profil och inte bara hej.
    Tror att en del killar inte är så duktiga på att skriva som er tjejer generellt.

Vad vill du prata om då? Som man inleder en vanlig kommunikation på ex krogen eller någon mer djupare disskussion? 

Nu får jag lov att erkänna att jag typ aldrig varit "på krogen"... Klarade inte av röken förut, sen det blev rökfritt har jag endast varit ut enstaka gånger för att umgås med folk jag känner. Men nej, jag är nog inte så intresserad av att föra djupare diskussioner av typen politik, världsekonomin eller dylikt. Däremot vill jag inte bara svara på och ställa ytliga frågor. Bästa beskrivningen är nog att jag vill föra diskussioner på ungefär samma nivå som vi gör här (fast inte om samma ämne, förstås).
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2013-03-10 11:52:38 följande:

Vi har ju diskuterat det förut och min analys av det är att många killar är usla på att ta kontakt men att många tjejer kräver saker av killen de själva inte kan/vill leverera. Flera av killarna i tråden (vi är ändå några stycken som får anses vara verbala) vittnar om tjejer som själva inte ens orkar bidra till samtalet.
    Pratade med en för ett tag sedan, hon ville inte att jag skulle ställa frågor utan ville mer att det skulle flyta på men hon gjorde absolut ingenting för att bidra till flytet så allt ansvar låg på mig...behöver jag säga att jag la ner? Hon kommer troligen bara träffa på dem där "tjena, läget?" grabbarna i längden
    Jag tycker nog att jag också får räknas in bland de som är (i det här fallet skriftligt) verbala. Jo, jag orkar bidra till samtalet, men jag "orkar inte (vill inte) dra det helt själv. Vilket jag ofta får göra, vilket oftast slutar med att jag talar om att jag inte tycker det är nån idé att vi fortsätter att prata, vilket oftast leder till sura miner från killen ifråga.
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2013-03-10 11:52:38 följande:
     Pratade med en för ett tag sedan, hon ville inte att jag skulle ställa frågor utan ville mer att det skulle flyta på men hon gjorde absolut ingenting för att bidra till flytet så allt ansvar låg på mig...behöver jag säga att jag la ner? Hon kommer troligen bara träffa på dem där "tjena, läget?" grabbarna i längden

Jag kan också skriva så ibland. Det brukar ofta resultera i att istället för ett kortfattat svar på fråga och en-två nya frågor, så kommer det 8-10 nya frågor. Då anser jag att han inte anstränger sig för att få flyt, alltså gör inte jag heller det.
  • Anonym (33-åring)
    ander25k skrev 2013-03-10 12:00:33 följande:
    Upplever det tvärt om , man får enstaka ord tillbaka under en lång tid , sen brukar det släppa efter X antal , när dom märker att man är seriös , men det är inte alltid man orkar skriva så länge , så fenomenet finns hos bägge sidorna .

Hur länge har du fått vänta då?
  • Anonym (33-åring)
    040kille skrev 2013-03-10 12:10:56 följande:
    Men:
    Jag är med i något som heter Citypolarna

www.citypolarna.se

Där råder totalt motsatt tänk. Det är inte dejting. De som föreslår aktiviteter av dejtingkaraktär blir utslängda. Men man träffar folk och där bildas par lite hela tiden.

Mycket enkelt uttryckt är det bara en kalender. Peta in vad man vill göra en kväll i den kalendern, så hänger folk med. Eller att man själv hakar på. Bekantskapskretsen fullständigt exploderar i omfång när man är med där. 

Den sidan är min absoluta rekommendation till er som har tröttnat på att ständigt bli besvikna. 

Låter jätteintressant, men tror min stad är för liten, trots att den är relativt stor. Tittade lite i kalendern, hittade inget event i min stad i mars/april.
  • Anonym (33-åring)
    040kille skrev 2013-03-10 12:35:51 följande:
    Prova att skapa något själv! En fika, gå på cirkus, promenad i parken och snacka om allt och inget, pubrunda, danskurs, plocka svamp eller vad som.

Ärligt så har jag tröttnat på att vara den drivande i allt.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-03-10 12:41:13 följande:

Ärligt så har jag tröttnat på att vara den drivande i allt.
    040kille skrev 2013-03-10 15:27:25 följande:

Där har du ju indirekt anledningen till att du är singel (om du nu är det).

Jag vill få anstränga mig, men jag vill ju ha något tillbaka med. Ofta är det bara att anstränga mig jag får göra för någon som är fullständigt blasé i sitt sökande.

Va? Att jag inte ALLTID vill vara den som driver, är anledningen till att jag är singel? Du skriver ju själv också att du vill ha något tillbaka, varför skulle inte jag vilja ha det?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!