Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-02-14 15:18:21 följande:
    Ytliga Nätdejtar Klubben...
    Jag är ytligt men vet inte om jag uppfyller "N" krav, jag nätdejtar inte nu men har dejtat ganska mycket , så jag har praktisk erfarenhet att bidra med, och vem vet, jag ska kanske dejta igen någon gång i framtiden.
  • modesto
    Afrodita1979 skrev 2013-02-14 15:19:50 följande:

Okaj, det vara bara ett förslag från min sida. Självklart ska du göra det som du föredrar

Nu tycker jag vi firar alla Hjärta-dag med en Skål 
    för alla hjärnans dagSkål{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • modesto
    Papito skrev 2013-02-14 19:54:30 följande:
     inte längre behöver spendera längre perioder i Asien för att hitta sig själv.
    söker också tjejer sig själva i Asien nuförtiden? Var det inte mer vanligt tidigare? Jag känner minst 2 killar som sökte och blev frälsta av olika gurun. Är det inte mer "inne" att hitta sig själv på europas pilgrimsresor istället, som santiago de compostela t ex. vore det vara ok för dig? europa är närmare iaf.
  • modesto
    Kreativt kaos skrev 2013-02-15 18:43:18 följande:
    dessutom va jag inne på hans profil och han är 184 cm lång och inte 188 så han är helt enkelt perfekt hittills ;)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-15 18:50:55 följande:
    PS. "Min" e oxå 184 cm Cool 

Samma kille?
  • modesto
    Kreativt kaos skrev 2013-02-20 09:57:14 följande:
    Lägger ner min dejt nu... Ett ynka sms på hela dagen igår och nyss såg jag honom online på fb, men skickar han nåt trots att han är vaken? Nepp..
    Jag skickade sms vid 11 igår, fick svar vid 8 på kvällen, visserligen med en fråga oxå men sen inge svar mer från honom.

Och nu känns det som allt svalnat för mig ändå så kvittar för mig, blir ju ingen större skillnad på dagarna för lika tyst ändå från han.

Så ska jag skicka och säga att jag lägger ner eller ska jag invänta sms först från honom? Att låta det rinna ut med tiden är inte min grej utan kör med raka puckar och avslut så nåt borde jag skriva.
    Jag tror att han har det allmännt jobbigt med sina långa resor till jobbet och jobbiga arbetstider. Jag fattar inte hur han orkar dejta överhuvudtaget. Det kan bli lättare när han bor nära. Det kan vara att han skriver eventuellt med andra som han kanske inte behöver träffas med, med dig kan han känna den pressen. Precis som du skriver ibland, att du inte orkar gå ifrån soffan, det är lättare att bara prata/skriva lite när  man är trött. Jag skulle ge honom space och inte kontakta honom mer först. Om du orkar med den stilen, men om du vill ha en polis är de jobbiga tider och trötthet en del av packetet, det enda som kommer bli bättre att när han bor nära kommer det att vara mindre jobbigt för honom att träffas.
  • modesto
    NooneBird skrev 2013-02-20 21:41:46 följande:

Det där hade jag nog tyvärr tagit som en diss. Han försökte väl säga nej tack på ett vänligt vis. När han säger att han inte vet hur nyfiken han är... Vet man inte det efter en natt med hångel och hålla hand i soffan så vette tusan...

Jag skulle ha tagit det direkt som det står, inte som en diss, han vet inte, det kunde bli bättre om hon backade och gav honom utrymme, tystnade helt och väntade att han tar kontakt. Jag vet att man KAN vara osäker efter hångel och även efter sex. Man gör en impulssak när man träffas första gången, dras med i stämningen, sen behöver man tid att smälta och utgången kan bli annan. Också det här med Oxar och Tvillingar problem, Tusse är otålig, Oxen är långsam och seg. Jag är en Oxe, blir jag trängd, drar jag ur mig helt, jag vill inte känna mig stressad.

• modesto
    Kreativt kaos skrev 2013-02-21 14:50:15 följande:

Men ja, var han inte så blyg så skulle jag nog sett honom på ett helt annorlunda sätt ja...
    för blyg, umgås med modellsnygga och gillar att festa, finns det såna? wow, det verkar vara en omöjlig kombination för mig
    Kreativt kaos skrev 2013-02-21 14:03:49 följande:
    Jag är nöjd med det :)
    För tror inte vi skulle passa som par heller. Han är ute och festar väldigt ofta, hans bästa vänner är sådär riktigt modellsnygga så jag skulle aldrig passa in där :p och dessutom är han såå blyg :( vi är raka motsatserna när det gäller blyghet.. Och jag vill ha någon som inte blir generad när vi umgås.... Liksom vi har haft sex massa gånger men fortfarande är han blyg för mig :(

• modesto
    Kreativt kaos skrev 2013-02-21 13:45:27 följande:
    Fick detta nyss på badoo av en man på 52 år. Jag hoppar men någon annan som kanske vill ha? Höhö
    Sonen passar ju in mer i min ålder med :p

Och ja, ett typiskt spammail oxå :p

"Hej! Här kommer lite info om mig. Bor i X. Har flyttat in i ny lägenhet med mina 2 kelsjuka katter. Har 3 barn: X 11, X 16 o en vuxen son X 28. Har delad vårdnad om dom två yngsta, men dom är skrivna hos mamman. Separerade från barnens mamma 2003 och har idag en bra relation med exet! Har arbetat med rätt mycket o gått igenom en hel del jobbigt i livet, som många andra! Bara man klarar av det så stärks man som människa! Har jobbat med rätt mycket, är bla utbildad lärare (sv-so).Är för tillfället sjukskriven med diagnosen utmattnings depression, en diagnos man skulle fått för flera år sen! Känner mig ändå rätt harmonisk med livet! Längtar efter en seriös relation! Någon att verkligen Älska! Är så trött på tillfälliga förbindelser! Tycker det känns så meningslöst med allt "kall chattande" Mer givande o prata i telefon! Skicka ett meddelande eller messa xxxxx, så kan jag ringa upp när det passar! Du är så Vacker, Sensuell o Sexig!  Kramar XXX"
    massutskick som "passar" till alla
  • modesto
    Kreativt kaos skrev 2013-02-21 14:03:49 följande:
    Jag är nöjd med det :)
    För tror inte vi skulle passa som par heller. Han är ute och festar väldigt ofta, hans bästa vänner är sådär riktigt modellsnygga så jag skulle aldrig passa in där :p och dessutom är han såå blyg :( vi är raka motsatserna när det gäller blyghet.. Och jag vill ha någon som inte blir generad när vi umgås.... Liksom vi har haft sex massa gånger men fortfarande är han blyg för mig :(
    Rätt som det är så växer det i en lång relation där man accepterar varandra som man är utan krav och äganderätt. Jag har varit med om det.
  • modesto
    Post partum skrev 2013-02-21 23:44:22 följande:
    Haha, undrar om han fick en slant för varje utropstecken?

För övrigt, allmänna tips till 52-åringar där ute: skriv inte till tjejer som är yngre än era äldsta barn! 
    Spännande att han även hinner klämma med psykiatriska diagnoser i inledningsmailet.  

Varför inte?

Jag har också läst att vissa kvinnor skriver att de inte dejtar någon som är yngre än deras vuxna barn. Jag tillämpade den regeln själv utan ifrågasätta men nu tänker jag varför inte? Om han är 20, 22 eller 27 år yngre  vad gör det för skillnad? Huvudsaken är väl att han är vuxen. Det är kanske mer vanligt att kvinnor väntar att bli kontaktade och då tycker jag att vem som helst kan skriva och de kan ignorera om de inte är intresserade. Jag brukar inte kontakta någon själv men var kontaktat av över 20 år yngre killar. Jag har varit i en lång relation med en man som är 26 år äldre, jag kan lugnt svänga att annat håll. Men massutskick är nog ingenting som kan attrahera tycker jag, man ska nog försöka vara individuell oavsett åldern man söker.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!