Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Kreativt kaos skrev 2013-02-14 15:47:19 följande:
    Kan inte dom anonyma iaf fylla i ett "nick" så man kan skilja på dom anonyma iaf? Stör mig på att inte kunna skilja på er...

Och självklart gäller inte detta 33-åringen och rainbow som är anonyma men ändå i mina ögon inte anonyma ;)

Men hörrni, hur ska jag göra, kräva en tid av killen jag vill dejta? För på måndag blir jag odejtbar igen pga barnen och vi har redan mailat 1,5 vecka och sms sedan tisdags. Vill liksom ses annars får det vara :/

Klart det inte gäller oss, vi har ju redan gjort det du ber om Glad Btw, kul att du är tillbaka!

Ja, då ska du föreslå en tid. Om han inte kan föreslagen tid och inte föreslår en annan, säg som det är, att du vill ses före måndag eller sluta prata.   
  • Anonym (33-åring)
    Kreativt kaos skrev 2013-02-14 16:06:31 följande:
    Förlåt att jag inte citerar nåt, sitter på mobilen :/

Tycker oxå det var fel att hoppa på Mia nu, hon satte väl sitt nick just för att inte bli ihopväxlad med den som hackade på afro?

Och jag gillar oxå kortare mail, men lite där får man läsa av presentationen. Tror man märker på en presentationstext om det är någon mer som modesto och då skriver man ett längre mail. Eller så ser man att det är en enklare tjej som mig och då skriver man nåt kort ;) alla är ju olika underbart nog så går inte att hitta ett knep som funkar på alla :)

Så tyvärr angelven, vi tjejer är krångliga varelser ;)
    Dock en grej som skulle vara intressant att testa vore om du skrev ungefär "hej! Läst din presentation och även om jag inte tror du är någon för mig så ville jag bara skriva att du var väldigt söt. Ha det bra, kram" och se hur många som då plötsligt ska kämpa för att dom vill ha det dom inte kan få?
    Blanda nu inte ihop detta med att vara elak för det ges ju en snäll kommentar!
    Har själv råkat ut för liknande mail och jag som aldrig svarar annars har kommit på mig själv med att skicka tillbaka nåt snällt tillbaka och ibland har det blivit flera mail. Och som ni vet vill Tusse alltid ha det hon inte kan få ;)
    Och själv gjort liknande till fåtal killar och fått tillbaka att vi visst skulle funka ;)

Hur hade ni andra tjejer reagerat på ett sånt mail? I mina ögon slappnar man av lite och det är skönt med någon som inte super-raggar och dom killarna sticker ut lite i mängden av alla mail.
    Jag har skickat några sådana. Tycker man kan glädja folk, och om man spontat tycker att nån ser bra ut eller verkar väldigt snäll eller whatever, så kan man ju berätta det. Har fått positiv respons, men... eftersom jag sagt att jag eg inte är intresserad så har svaret varit av samma typ. Så jag tror inte att det är nån bra raggningsmetod. 
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-02-14 16:09:20 följande:
    Jag har just nu problem med flera tjejer som fyllt i profilen komplett, alla data - utom på "röker" - och nej, den är inte kompromissbar för mig - rökning går fetbort om det är annat än sällsynt feströkande. 

Där tänker jag att har de inte fyllt i, så röker/snusar de och vill inte riktigt stå för det. Jag utesluter de flesta som gör så (jag är ännu mindre kompromissbar än du på den punkten), i sällsynta fall kan jag svara ett, möjligen två meddelanden innan jag frågar rakt ut.

Hmm... undar om det är ytligt att utesluta rökare också...  
  • Anonym (33-åring)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-13 09:42:50 följande:
    Men du. Det är ju precis sådär, det är. Känner igen det så väl. Och grejen är att desto mer man dejtar desto bättre blir man på att sortera - det är så att säga en del av processen, att veta vad man söker, vad man vill ha och vad man behöver. Det är vägen dit... keep on going. Mer och mer blir man duktigare på att sålla rätt
    Jag tror inte på att hitta Mr Right bara genom att typ ha dejtat 2-3 killar. Jag tror och tycker man ska dejta MÅNGA just för att se efter, vad vill jag ha? vad passar mig? vad behöver jag? Vad finns det för olika sorter?
    Typ, ett ex. Har du bara ätit spaghetti och köttfärsås hela ditt liv och det enda du vet, ja då är det det enda du tycker om. Men om någon en dag presenterar en pizza, och du inser: men gu vad gott det här är... det här vill jag äta varje dag istället. Förstår du min liknelse

Kram{#emotions_dlg.flower}   
    Fin liknelse Glad Tack för kramen och ett engagerat inlägg, det behövde jag just nu. Problemet är ju att jag har dejtat relativt många, jag har hängt på dejtingsajter till och från i två år nu. Jag är inte feg för att träffa olika människor, men det är bara ett fåtal som jag faktiskt tyckt varit vettiga när jag träffat dem. En hade jag gärna varit tillsammans med (utifrån det jag vet om honom) och om han hade ringt idag och frågat om vi ska ses igen hade jag inte bangat (vi träffades i maj -11). En blev jag bra kompis med, så honom träffar jag lite då och då (och kramas lite framför nån film, men bara kramas), dock inte aktuell som partner. Med övriga har det inte blivit mer än några få dejter innan jag eller han har velat avsluta... Kan säga att jag fortfarande känner som i tisdags, ingen lust alls att dejta nått mer Gråter   
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-02-13 10:00:04 följande:
    Ah - just det

Synd att du bor så långt borta Afro

Söt, smal, smart, rik, och ytlig - och med ironi och humor ...

Vet du, det kanske var lika bra att papito slingrade sig ur en dejt  

Jag tror jag passar in på flera.. synd att du faller utanför min högsta-ålder-som-känns-ok...
  • Anonym (33-åring)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-12 22:24:40 följande:
    Hur avslutade ni? Sa ni att ni skulle höras?  

Som sagt, han betalade, trots att jag hade plånboken uppe. Utanför restaurangen så stannade vi och pratade en liten stund till, jag sa typ "ja, men vi hörs nått" och fick svaret "ja, det hoppas jag, det här var ju trevligt", varpå jag replikerade "ja, det var det" (för det var det, och jag vill ju inte ge upp så fort). Vi avslutade med ett hej då och en kram. Men... redan innan så har vi pratat om initiativtagande, jag har bland annat sagt att jag vill slippa ta initiativ jämt (i alla sammanhang). Det är jag som hittills tagit initativ. Tror ni att jag har hört nått sen dess....?
  • Anonym (33-åring)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-14 19:22:46 följande:

Tråkigt Rynkar på näsan
    Förstår att du tappar lusten till att dejta. Jag börjar oxå tappa den nu. Behöver nog en paus. En längre sådan, egentligen. Men det är ju galet svårt att slita sig från dejting-sidan haha. Det blir som ett beroende. Man fastnar, totalt! Men nu kommer våren i antågande så lite har tanken slagit mig att ta ett break, satsa på mig själv, komma igång med att röra på mig mer, och vill tappa några kilo i vikt oxå.. och bara skippa allt vad killar heter för ett tag. För att komma igen längre fram i vår. Men som sagt, då gäller det att kunna slta sig från dator. Blir ju inte heller bättre av att jag är social-media-ansvarig på jobbet så man sitter rätt mkt framför internet.

Men jag har ju just börjat igen... Gråter
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2013-02-14 19:39:14 följande:
    Noone Bird och (33-åring), vilka konstiga killar ni råkar på. Noone du måste ju ha världsrekord i otur på den fronten. Okej för att en kille kan vara kass och/eller inte intresserad men att höra av sig hör ändå tid vanligt hyfs. Nu har jag inte dejtat så mycket men det skulle aldrig falla mig in att inte höra av mig efter en dejt, oavsett vad jag tyckte om den.

Eller är det så illa att det vanliga är att killar gör så?

Fast jag hör ju inte heller av mig i det här fallet, iofs...

Nja, vanligt och vanligt.... de flesta jag träffat har jag pratat med efteråt, nån enstaka är bara tyst efteråt. 
  • Anonym (33-åring)
    Afrodita1979 skrev 2013-02-14 19:51:42 följande:

Förra sommaren dejtade jag en kille. Och efter 10 (!) dagar fick jag ett mess där han fint förklarade att han inte var intresserad. Eh..ok..(?).. som tur va var ju inte jag heller intresserad. Ännu lusitgare är att han skrev till mig på dejtingsidan härdomdagen igen...

Haha, snacka om att inte ha koll!
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-02-14 19:52:27 följande:
    Kan ju hålla med hittils.

6 ivägskickade sådana, inga svar  

Allihopa där det faktiskt varit just så - söt men någonting som inte stämde mot vad jag söker (ålder/barn typ) 

Nu är du väl ändå lite väl otålig, ge dem åtminstone en dag på sig att svara Flört

De jag skrivit har varit formulerade ungefär "Nu är det ju tyvärr så att du faller utanför vad jag söker eftersom du bor alldeles för långt bort, men jag vill ändå säga att jag tycker att du ser väldigt bra ut!". Inte till de där modellsnygga (de har redan hört att de är snygga så många gånger) utan till de där som passar min smak. Har fått svar på alla sånna tror jag, ibland har vi pratat 3-4 meddelanden efteråt, men inte mer än så. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!