Octavarium skrev 2013-02-07 20:57:27 följande:
Jag menade inte att det var en identisk situation, men att den naturliga sållningen träder in.
Jag kan summera det som att det finns de som inte tolererar att man inte har samma åsikter och inte kan ta att bli emotsagda i någon fråga. De som samlar ihop små saker som man aldrig haft någon elak baktanke med, tex att man råkar avbryta med ett skämt när någon berättar något. Att man blir anklagad för att ragga på andra fast man säger man inte gör det osv. Och till att sluta av med att man inte är frisk. Sedan blir det tyst som sagt.
Nej det kanske jag inte är men det är inte rätt person att komma med ett sådant uttalande ur mitt perspektiv, jag har alltid varit principfast och stått vid mina åsikter är det sjukt och jorden rasar för att man inte är överrens om allt så får det vara. Jag blev så besviken och sättet det lades fram på sårade mig så att det bara stängde av, men visst saknar jag andra sidor. Men vi hann som tur var aldrig träffas för då hade det nog tagit hårdare på mig.
Hade hon skickat en ursäkt eller varit tillmötesgående själv så hade det varit en annansak men när man anklagar andra för att inte vara friska och inte inser själv att jag blev minst lika stött, sårad och frustrerad som hon så fick jag tillslut klart för mig att jag lyckats träffa ännu en stor egoist och jag fungerar inte ihop med dem, jag kan kompromissa men jag kan inte förändra mig själv utifrån hur någon annan vill, ända sättet att få mig att ändras är att låta mig själv göra det, och normalt blir det en konsekvens av att man är vänlig mot varandra.
Börjar det bråkas, tjafsas och sägas emot så blir jag likadan och får mycket lägre tolerans och då är det förstört.
Men det är ytterligare en erfarenhet. Men det negativa är att trots antalet människor som finns så börjar jag inse att det är näst intill omöjligt att hitta någon som jag skulle kunna vara tillsammans med eller vice versa utav de människor som jag träffat på idag; Och det är något jag aldrig kommer kunna förändra, det är inte ett beteende det är min personlighet och jag måste träffa någon som kan kompromissa för att det ska fungera.
Lite svårt att hänga med eftersom det är lite ryckt från sitt sammanhang, men jag förstår det stora hela. Låter inte roligt. Men ja, "ytterligare en erfarenhet", man får försöka se det positiva och glömma resten.
Här är för övrigt fortfarade tyst i inboxen. Det brukar komma meddelanden så sen som typ halv tolv, så därnånstans löper väl tidsfristen ut. Och blir det inget så hoppas jag på att ha trevligt sällskap här i tråden imorgon kväll!