Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Beya skrev 2013-02-06 21:26:04 följande:

Ja du har rätt jag kör på det. Även om det känns fånigt att säga det så tidigt trodde jag skrivit det i min presentation men tydligen hade jag glömt det där iom att jag inte är så aktiv där. Men oj så många snyggingar där var!

Fast om det nu är så att det _bara_ är det som gör att du inte är intresserad, skriv det istället. Tacka för brevet, skriv att du tycker personen verkar intressant, men att du undrar om han har läst att du verkligen inte vill ha några fler barn. Jag tror fortfarande att många klickar i "ja, vill ha barn" bara för att "det är så det ska vara".
  • Anonym (33-åring)
    NooneBird skrev 2013-02-07 12:39:27 följande:
    Men vilken tråkig stämning det blivit i tråden! tråkigt att se att vissa lämnar tråden, gör inte det ni ÄR ju tråden! Den här anonyma som sprider galla kan ju försvinna härifrån tycker jag. Skaffa sig ett liv och sluta hacka på andra anonymt!

Själv har jag lagt ner all nätdejting för tillfället vilken känns väldigt skönt! Har sporadisk kontakt med exdejten men inget som jag lägger ner tid och energi på. Har mycket på gång hos mig som flytt som gör att jag inte har energi för dejting. Kanske när jag kommit tillrätta i den nya staden börjar jag dejta igen.

Tänkte dock köra en ny metod, After work med någon vän, se glad och trevlig ut och söka kontakt med trevliga män. Någon som testat detta? är så trött på den hårda ytliga gallringen på nätet, känns som jag har större framgång att ragga ute än på nätet. Även jag gallrar hårdare och ytligt på nätet, många jag pratar med på krogen skulle jag säkerligen inte ge en chans på nätet. Tråkigt men sant.

Kan vi inte skapa en egen dold tråd här på FL? Då är det bara inbjudna som kan läsa och skriva i tråden och vi slipper alla dessa anonyma! Taboula vad säger du?
    Ja, håller med om att det inte alls är samma goa stämning längre, trist! Problemet med en medlemstråd är väl att där kan man väl inte vara anonym? Jag vill helst vara det, och vill ju vara kvar. Jag har trots allt hängt här nästan sen start...
  • Anonym (33-åring)
    Anonym skrev 2013-02-07 14:10:25 följande:
    Man kan inte vara anonym i en medlemstråd, men då slipper vi problemet med Anonym?
    Jag skulle ju tycka att det vore väldigt tråkigt om denna tråden dör bara för att du och några till inte vill sätta ett anonym-nick (eller skriva under ert vanliga nick). Ett alternativ är ju att vi håller god ton trots att några inte vill ha något nick. 
  • Anonym (33-åring)
    Anonym skrev 2013-02-07 14:40:37 följande:
    Men jag vill precis som du faktiskt vara anonym. Det är väl bättre att anmäla inlägg som brytar mot reglerna än att klaga på att vissa vill vara anonyma?

Läste du hela inlägget du citerade?
  • Anonym (33-åring)

Här var jag glad över att ha en dejt till helgen, men nu är det bara en dag tills vi ska ses och han har fortfarande inte svarat på vad vi ska ses. Inte har vi bestämt tid heller... Det är visserligen bara en dag han inte svarat på, men känns lite sådär att inte ha bestämt klart om dejten en dag i förväg. Jaja, jag hoppas på att han loggar på ikväll, han brukar inte vara påloggad förrän något senare på kvällarna.

• Anonym (33-åring)
    Octavarium skrev 2013-02-07 19:15:30 följande:
    Var glad att idioterna sållar bort sig själva om han inte hör av sig  

Ja så är det ju. Om det nu slutar med att han inte hör av sig ikväll, så vänder jag det positivt, en kille som inte ens klarar av att höra av sig när man håller på att bestämma nått är inte nått för mig. Men, att han inte svarar på en kväll, kan jag släppa, såvida han svarar ikväll. Och jag tycker ju hittills att han är min typ (förutom att han inte svarar), så jag tänker inte sluta hoppas förrän imorgon.
  • Anonym (33-åring)
    Octavarium skrev 2013-02-07 20:20:14 följande:
    Nej låter som rätt inställning.

Jag har ganska mycket det ovända förhållandet för mig och jag är både glad och ledsen över det så klart. Det som jag lärt mig denna gång är att jag ska ge upp direkt nästa gång jag känner det är dags för det. 

Berätta mer!
  • Anonym (33-åring)
    Octavarium skrev 2013-02-07 20:57:27 följande:
    Jag menade inte att det var en identisk situation, men att den naturliga sållningen träder in.

Jag kan summera det som att det finns de som inte tolererar att man inte har samma åsikter och inte kan ta att bli emotsagda i någon fråga. De som samlar ihop små saker som man aldrig haft någon elak baktanke med, tex att man råkar avbryta med ett skämt när någon berättar något. Att man blir anklagad för att ragga på andra fast man säger man inte gör det osv. Och till att sluta av med att man inte är frisk. Sedan blir det tyst som sagt.

Nej det kanske jag inte är men det är inte rätt person att komma med ett sådant uttalande ur mitt perspektiv, jag har alltid varit principfast och stått vid mina åsikter är det sjukt och jorden rasar för att man inte är överrens om allt så får det vara. Jag blev så besviken och sättet det lades fram på sårade mig så att det bara stängde av, men visst saknar jag andra sidor. Men vi hann som tur var aldrig träffas för då hade det nog tagit hårdare på mig. 
    Hade hon skickat en ursäkt eller varit tillmötesgående själv så hade det varit en annansak men när man anklagar andra för att inte vara friska och inte inser själv att jag blev minst lika stött, sårad och frustrerad som hon så fick jag tillslut klart för mig att jag lyckats träffa ännu en stor egoist och jag fungerar inte ihop med dem, jag kan kompromissa men jag kan inte förändra mig själv utifrån hur någon annan vill, ända sättet att få mig att ändras är att låta mig själv göra det, och normalt blir det en konsekvens av att man är vänlig mot varandra. 

Börjar det bråkas, tjafsas och sägas emot så blir jag likadan och får mycket lägre tolerans och då är det förstört.

Men det är ytterligare en erfarenhet. Men det negativa är att trots antalet människor som finns så börjar jag inse att det är näst intill omöjligt att hitta någon som jag skulle kunna vara tillsammans med eller vice versa utav de människor som jag träffat på idag; Och det är något jag aldrig kommer kunna förändra, det är inte ett beteende det är min personlighet och jag måste träffa någon som kan kompromissa för att det ska fungera.
    Lite svårt att hänga med eftersom det är lite ryckt från sitt sammanhang, men jag förstår det stora hela. Låter inte roligt. Men ja, "ytterligare en erfarenhet", man får försöka se det positiva och glömma resten.

Här är för övrigt fortfarade tyst i inboxen. Det brukar komma meddelanden så sen som typ halv tolv, så därnånstans löper väl tidsfristen ut. Och blir det inget så hoppas jag på att ha trevligt sällskap här i tråden imorgon kväll!   
  • Anonym (33-åring)
    Beya skrev 2013-02-07 21:41:24 följande:

Håller tummarna att han hör av sig! annars har du migSolig jag lär vara här ska ha en ätagodistyckalitesyndommigsjälvhelg.

Skönt, att prata med (b) är nog bättre än att träffa han som inte orkar svara Glad
  • Anonym (33-åring)
    Beya skrev 2013-02-08 17:47:29 följande:

Hur har det gått?

*muttrar fula svordomar om match*

Jo, så här kul är det... Framåt halv elva igår kväll tänkte jag att "nä, nu skickar jag ett meddelande och frågar vad han har tänkt sig". Går in i match-appen och in i vår mailtråd. Ser då att det sista meddelandet jag skickade inte finns där! Så jag skickar ett meddelande där jag skriver at jag upptäckt att mitt senaste meddelande kanske inte kom fram. Det står att det meddelandet skickas (precis som på förra), men inte heller det syns i vår tråd!

Så för säkerhets skull loggar jag in på hemsidan och skriver ett där, men då var ju klockan redan 23 och jag förstår om han gett upp väntandet eftersom "jag aldrig svarade". Får se om han svarar ikväll eller inte... Men, lär ju bli hemmakväll för mig idag.   
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!