Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Jahopp, då ska jag bege mig ner på stan för en fikadejt. Hörs senare!

• Anonym (33-åring)

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-31 18:51:03 följande:
    Spännande!
    ander25k skrev 2013-01-31 18:58:03 följande:
    Kuligt , om inte annat så är kaffe gott .

Det var trevligt. Fikat blev dock utbytt mot cafémat eftersom ingen av oss hade ätit middag. Vi hade saker att prata om och det flöt på, men inget mer än så. Skulle kunna tänka mig honom som kompis.
  • Anonym (33-åring)
    singel pappa83 skrev 2013-02-01 12:18:43 följande:
    då är dom ju den "snälla"  ;) 

Tycker bara dte är roligt att om man är snäll och en "bra" kille på krogen så blir man bortsållad, men om man är tvärtemot så blir man vald ist!  väldigt skumt det där.
    Har dock märkt att det är lättare att ragga på dom "snygga" tjejerna för dom alldagliga är inte vana vid uppmärksamheten och tror att man bara jävlas med dom.

Det kan inte ha något att göra med vilka tjejer du väljer att vara snäll mot?
  • Anonym (33-åring)
    singel pappa83 skrev 2013-02-01 13:12:28 följande:
    har ALDRIG kommit någon vart med att vara snäll/gentleman   dvs hålla dörrar, hålla bord, hålla väska,låna ut telefon,tändare,cigg  osv  men så fort jag inte är snäll så är d lättare att prata med tjejer då 90 % inte vill ha en kille som dom kan köra med som ni vet att ni gör ute på klubben ;)   
    Nu är det ju ute på krogen som jag menar att det är såhär, för där har ja iaf en chans, mot på dagen då jag alltid har sonen med mig å d skrämmer dom flesta :P  

Menar du att om en kille håller upp dörren åt mig så bör jag tolka det som att han flörtar med mig??
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-01 14:05:24 följande:
    Jag tror att vi har olika definitioner av snäll. För mig är det där artighet och även om det så klart är trevligt så har snällhet mer att göra med att man är genuint omtänksam och vill den andra väl utan krav på motprestationer. 

Instämmer.
  • Anonym (33-åring)

Killar, vad tycker ni om när en tjej frågar om förstadejt?

• Anonym (33-åring)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-02 10:46:00 följande:
    För övrigt, nu hoppas jag och tror att ni inte gör det, men två generella råd efter min senaste tre dejter:

Prata inte om de andra ni skriver med! Om ni har dåligt minne, läs på konversationen ni haft. Inte snyggt när man får: "Var det du eller någon annan som...?"
    "Har du någon gång ...?" "...Ja just det, det hade du också redan sagt ja."
    "Du hade ett hus va?" "Nähä, då var det någon annan..."

Haha, vi satt faktiskt just så, på fikadejten i förrgår. Fast det berodde på att vi kom på att vi hade pratat med varandra för 1,5-2 år sen, så det var ju båda som funderade på det sättet. Men nej, inte i vanliga fall Glad
  • Anonym (33-åring)
    Anonym skrev 2013-02-03 11:48:50 följande:
    Det gäller väl inte bara killar heller..? Eller menar ni tjejer att ni får svar på alla brev ni skriver? Skäms Jag har ungefär samma svarsratio som killarna i tråden skriver iaf...

Nej, jag får inte svar på allt jag skriver. Rätt långt ifrån...
  • Anonym (33-åring)

Hur tolkar man detta då? Han jag skriver mest med för tillfället (vi skriver bara 1-2 meddelanden per dag) skrev i fredags typ att "klart jag måste skriva till dig ikväll", skrev lite om vad som hänt under dagen och att han var jättetrött och avslutade med "skriver mer imorgon när jag orkar hålla ögonen öppna". Igår vid lunch svarade jag på det meddelandet, men sen har jag inte hört nått mer. Tappade han intresset?

• Anonym (33-åring)
    modesto skrev 2013-02-03 16:38:53 följande:
    En del orkar kanske inte skriva ofta, läser inte alltid meddelanden regelbundet, skriver bara när de har lust. De är kanske allmänt inte så sugna/desperata på en relation eller en relation med dig.

Det jag funderade på grund av, var att han i fredags skrev att han skulle skriva mer "imorgon" (dvs igår).
    ander25k skrev 2013-02-03 16:40:23 följande:
    Kan hända , att han fick något att göra , som håller han borta från datorn , skulle nog andas genom näsan och ta det lugnt ett tag .

Alltså, jag sitter inte och är nervös på nått sätt, bara lite nyfiken =)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!