• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Man ska alltid läsa det finstilta, eller hur JM

• Papito
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-03 12:59:02 följande:
    Det man inte sett finns inte :-P

Ehhh, hur tänker du nu? Jag har precis gjort världens deal och du vill lägga in friskriskrivningsklausuler?
  • Papito
    Anonym (Picture) skrev 2012-10-03 13:19:11 följande:
    Synd att alla trådar om nätdejting i sig alltid utmynnar i chattrådar.

Jag tror att det är oundvikligt. Det är en begränsad mängd människor som skriver (desto fler som läser) och alla kan inte dejta hela tiden. Då blir det en del mellansnack för att hålla igång tråden. Jag tycker ändå att vi är rätt så bra på att fokusera på dejtingen när det väl är några stycken som dejtar. Just nu är det många av dem som brukar skriva som tar det lite lugnt och då blir det mer mellansnack. Vet inte hur länge du följt tråden men vi har avhandlat ganska många dejtrelaterade ämnen.

Men visst blir det lite annat snack och t.o.m. ot ibland.
    Det som däremot är kul är att vi lyckats ha en bra stämning i tråden under en lång tid, inte allt för vanligt på sajten
  • Papito
    Anonym (33-åring) skrev 2012-10-04 10:38:17 följande:
    Det är ju synd att du ser på saker utifrån kön. Det gör inte jag. Däremot tycker jag att man ska dela på att göra saker och tycker därför att det är rimligt att om person A har bestämt var man ska ses gång 1 och 2, så kan person B bestämma var man ska ses gång 3. 

Det är bara tillfälligt vi inte bor i närheten av varandra. Dessutom är det inte varje månad jag åker utomlands, så det ska nog vara enklare att hitta tillfällen i framtiden än det varit den senaste tiden.

Jag tänkte tvärtom, att det lät som att han skulle komma med förslag i egenskap av kille. Men det visste jag egentligen inget om och borde varit tyst. Ber om ursäkt.

Jag tycker också att det blir roligare om båda är engagerade och kommer med förslag.

Är det bara tillfälligt ni har det svårt med tider är det ju ingen fara, båda vet ju att det blir bättre.

Kör så det ryker
  • Papito
    Anonym (33-åring) skrev 2012-10-05 22:13:57 följande:

Som sagt, du tänker utifrån kön Flört 

Kan förresten berätta att det var knappt jag fick betala när vi träffades första gången. Men när jag lovade att han skulle få "bjuda igen" (hur 17 kan man "bjuda igen", då är det ju inte att bjuda...) nästa gång vi sågs så var det okej. Men inte mer än okej, typ.  

Möjligt men det är för att man är van vid tankesättet många har. Sättet du uttryckte dig på gick att tolka så. Men nu släpper vi det. Låter som att båda försöker vara jämställda

Ingen som varit på dejt idag?
  • Papito

Ok, en On Topicfråga till damerna i djungeln (möjligt att även männen gör så men det vet jag inte).

Jo, som ni vet är jag inte aktiv på dejtingsidan men har börjat titta runt lite, bara för nöjes skull.
    Det som slår mig är att så många kvinnor har så negativa presentationer.
    "Om du är si, så, se, sa, su, sy, sä, sö....skriv inte! Om du bla, blä, bli, blå blo, ble, håll dig undan...etc"

Jag förstår att många är trötta på kassa sexmail och liknande men det ger ändå en ganska tråkig förstabild av personen. När jag läser en sån presentation måste den ha något vääääldigt speciellt för att jag ska lockas av personen ifråga.

Hur ser ni andra på såna presentationer?
    Hur tänker ni som skriver så?

Inget dissande från min sida, jag undrar verkligen.

• Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-06 22:28:36 följande:
    Du skulle bara veta hur många män som skriver precis likadant. Inga jag ödslar tid på. 

Iofs bra för mig, konkurrrensen minskar ju..haha...men hur tänker man när man skriver lite om sig själv och ägnar majoriteten av sin text till att gnälla?

singelmorsan, vad står det i din?
  • Papito

Eller chicksen som är närmare 40 och har porrfejs med putande mun...öhhh, i min ålder vill jag ha en kvinna som bryr sig lite men samtidigt kan gå ner till affären utan smink. Någon som kan prioritera annat än utseende...att se bilderna på uppsminkade putmunnar som försöker leka sjuttonåringar är sååå avtändande.

Hur tänker ni där damerna?

• Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-06 22:51:48 följande:
    Tur jag fortfarande är närmre 30 dåFlörtSkrattande

Haha..spelar väl ingen roll, du är ju paxad!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!