Inlägg från: Anonym (Ute igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ute igen)

Ärliga nätdejtingstråden!

och Orpon vet vi ju vad det är

• Anonym (Ute igen)
    Anonym (Unikum) skrev 2012-06-03 12:01:50 följande:
    Finns på HP (fortfarande)... Träffat ett par trevliga tjejer att 'snacka' med. Den ena blev jag vän med irl men sen blev hon tillsammans med sitt ex som inte tillät att hon var vän med mig (han tyckte det var väldigt 'jobbigt' att hon haft kontakt med mig). Kanske inte bästa förutsättningen om man har en historia av misshandel och förtryck... Den andra har jag inte träffat utan vi pratar mest om livets både bra och jobbiga sidor...hon har inga barn men vill ha, och det skall nog mycket till innan jag träffar någon som inte redan har barn (är precis över 40 strecket med en son. Vill väldigt gärna har fler barn i 'min familj' men inte så sugen på att skaffa fler barn i min ålder). De tjejer som svarar på brev jag skickat är sådana, liksom jag, som tycker om att uttrycka sig skriftligen och som har en lite underfundig skruvad humor. Överlag är jag nöjd med erfarenheten från den sidan (enda jag testat). Letar på sidan bara 'vänner' då jag tror att det andra antingen slår ned som en blixt, eller växer fram. Om någon inte platsar som vän, lär hon inte heller platsa som den jag vill leva livet med. Lycka till alla ni andra och ignorera knäppisarna.. 

Är det lite lugnare och "snällare" på vänner sidan? Ska kanske prova ...
  • Anonym (Ute igen)

Utan att sätta i gång något snusk, så skulle en bra KK relation funka för mig, tror jag.... men det kan man ju inte skylta med på en sajt, då blir man väl helt omkullsprungen ...

• Anonym (Ute igen)

Men är det inte därför internet dejting blir lite ointressant alla stora upplevelser som format ens person ska liksom hållas under mattan så att ingen ska bli "skrämd" av hur man mår, har mått osv alla blir utslätade varianter på samma tema. IRL tycker jag att det går mycket fortare att uppfatta om människa funderar och brottas med stora saker i sitt liv och det gör dom ju mer intressanta än avskräckande. Men på nätet är alla så toknöjda med sina jobb, sina vänner, sin släkt, sin kropp allt. Fattar att det är en social kod som inte går att bryta skulle säkert också bli osäker om någon började outa massa problem vid andra mailet men mest för att "det är inte något man gör" . Som sagt jag råkade ta en uppmaning om att bolla ideer om min jobbsituation på allvar (ca 20 mailet) och sen dess har inte han hörts av

• Anonym (Ute igen)

Kör också utan bild ... kanske dumt, är inte ful eller så, tycker bara inte det känns så bra...

• Anonym (Ute igen)
    Anonym (Man) skrev 2012-06-06 21:39:31 följande:
    Bra inställning, outa dig så inboxar jag & finns kemi har vi en prestige och kravlös dejt på lördag. Klappat & klart!

Ha ha ... har inget att göra med det jag skrev om KK härom dagen eller? ... Stockholm?
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-06-06 21:49:11 följande:
    Jag ratar killar utan kort för uppemot 90% av de med kort ser ursäkta mig, inte kloka ut. Och jag vill inte svara på två mail för att sedan dissa killen ifall han inte lever upp till mina utseendemässiga krav, känns mindre elakt att inte svara alls då. Förstår för övrigt inte hur en del tänker när de väljer kort.

Men du kanske dissar de 10 snygga procenten... de som inte vill lägga upp kort. Var på en dejtsajt där en stackars kille tydligen föll väldigt många i smaken. Till sist skrev han i versaler i sin presentation att han inte ville ha fler mail
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-06-06 22:26:52 följande:
    Tar den risken i så fall! Brukar inte ha problem att få kontakt med de killar jag vill snacka med, har fler som skriver till mig än vad jag hinner med ändå. Fråga: Om en person skrivit exempelvis "Hej vackra" fem gånger, utan att få svar, tror han att jag spelar svårflörtad eller behöver jag vara övertydlig och säga att jag inte är intresserad? Man kan tycka att han, eller rättare sagt, de, borde förstått vinken.

Tänk ut ett trevligt standrad "nej tack" som du copy pastar in till de du inte vill ha kontakt med?
  • Anonym (Ute igen)

Ha skicka "bamsenallen" till mig

• Anonym (Ute igen)
    målar havet blått skrev 2012-06-07 23:13:48 följande:
    Bara å ta han....(ute igen!  ;)
    Toto, i dont think were in Kansas anymore..

Mm börjar nog bli desperat
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!