• DanM

Ärliga nätdejtingstråden!

Taskig och omogen? Det enda jag säger är 1. Man som kille ofta får ta första steget. 2. Att man som kille inte alls förstår hur kvinnor tänker.

• DanM
    FredrikCA skrev 2012-04-20 09:35:39 följande:
    Det är inget att bry sig om att en amatör psykolog på 3 inlägg försöker dra slutsatser som hon uppenbarligen inte har en aning om.  Som sagt ge inte upp, Förr eller senare träffar du sannolikt någon. Och vad det gäller kvinnosyn om man är så dum som denna person uppenbarligen är och bedömer någon utifrån ett par inlägg så tappar man hoppet lite bland, Men det finns väldigt intelligenta och trevliga kvinnor också :) Rabiata feminister tillhör dock inte den kategorin ;)
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.

Haha, alltså jag är inte knäckt eller så om det verkar så :) synd bara att det verkar skitit sig med den som verkade absolut mest intressant hittills. Men går ju bra med andra.
  • DanM
    Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-20 10:38:10 följande:
    har problem med min uppkoppling idag skrev ett inlägg som inte verkar ha kommit med. i a f citerade jag ett ex som konstaterade att "män jagar och kvinnor väljer". det var en tanke om varför det kanske blir så att männen skickar (jagar) iväg ett första meddelande och kvinnan sen väljer att besvara det eller ej. jag tycker att vi kan alla kan anstränga oss att behålla denna tråd till en "feelgoodtråd" utan en massa tråkiga påhopp!

Ber om ursäkt ifall mina kommentarer känns som påhopp. Som FredrikCa säger, var menat mer på ett skämtsamt plan. Fast står fast vid att det är synd att det som vanligt verkar gå dåligt med de som verkligen verkar intressanta.
  • DanM
    Baginbox skrev 2012-04-20 10:49:37 följande:
    Jag håller med dig i resonemanget. Erfarenheten som jag och många har är att många inte resonerar som du. Med tiden så blir man luttrad och nästan lite resignerad. "Äh, jag skriver inget - får ändå inget svar". På HP ser man hur många gånger någon varit inne på ens profil och efter ett par tre besök kan jag skriva något och då brukar det oftast bli en ganska bra konversation. Likadant som din erfarenhet, när jag får ett mail först så brukar det bli några stycken. Det som ger sämst resultat är att som man maila först. Visst alla är individer men det går ändå att se ett mönster. Vissa vill bara ha ett kort öppningsmail med två rader, andra vill ha ett vettigt trevligt mail. Skickar man då fel mail, långt till den vill ha kort, eller tvärtom så blir det ju fel. Knepigt bara att veta vem som vill ha vad...

Ja, och man vill ju inte skriva en novell eller ställa tusen frågor i sitt första meddelande.
  • DanM
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-04-20 10:40:48 följande:
    Tack för stöd det här var en rolig tråd och DanM verkade först vara lite söt och blyg, som behövde stöd, men när det ur artar i stereotypt tänkande kring kvinnor och hur dom "tänker" samt snack om att det bara är killar som tar kontakt ... trots att de flesta tjejer här i mail efter mail skriver om hur dom själva tar kontakt, då tycker jag att det blir otroligt tråkigt... nåväl lycka till Tabula och ni andra!

Ok, som jag skrev innan så ber jag om ursäkt ifall det jag skrivit verkar srygt och sterotypt. Kommentarer om hur kvinnor tänker var ett skömt, kanske inte framgick. Att killan ofta får ta kontakt är så jag upplever det, både vad det gäller nätdejting och i verkliga livet.
  • DanM
    Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-20 20:36:33 följande:
    det var inte du som började hoppa på folk så ta det lugnt det jag gillar bäst är när meddelanden börjar med att ta upp nåt i antingen i min presentation eller "fakta" det försöker jag också göra de ggr jag tar kontakt jag har också haft några intressanta på g, men precis som du så tappar man kontakten. men man kanske kan mejla efter några dar eller så igen?

Tja, det är väl man får göra. Det är ju inga allvarliga försök till en början, men ändå en egonoost när det går bra. Och lite vice versa när det inte gör det.
  • DanM

Har fått några flirtar. Och då skickar jag en tillbaka. Men tjejerna avvaktar tills man tar första steget.

• DanM
    Anonym (Lina) skrev 2012-04-21 09:01:16 följande:
    Fast jag kan hålla med. Jag har inte behövt röra en fena, allt beror på att jag ser bra ut på kort. Jag ska erkänna en sak. Jag gjorde ett experiment och tog en manlig profil en gång, frågade min kille om lov, dvs, han skrev presentationen och jag lade upp hans kort. Det var en beteendevetar-undersökning. Snygg kille och hade mycket vettigt i presentationen. Parallellt hade jag detsamma. Jag fick (som tjej) i snitt 180 besök per dag och 20-40 mail om dagen. Killen fick i snitt 150 besök och ett (1) kort mail efter tre veckor. Den tjejen skrev: Hej du ;) Sen tog vi bort profilerna. Magert av tjejerna.

Där har vi nackdelen med att vara kille i detta sammanhanget. Känns som att även om man får ett hyffsat flyt i pratet så försvinner man i mängden.
  • DanM

Vad tror ni förresten.....jag har hittills inte velat gå med i någon site som kostar. Men är folk mer seriösa där kanske? Med nöstan alla jag pratat med på hp så har man fått igång ett snack och så bara dör det ut.

• DanM

En sak jag tänkt på. Tjejer, vid några tillfällen när jag tittat in tjejers kort på HP så har dom en bild ihop med en kompis som är betydligt mer min typ. Kan man göra något i det läget?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!