• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (b) skrev 2012-09-11 21:23:14 följande:

(b) som i bitter.. hmm det lät ju för sorgligt... men jag är nog inte riktigt "in the mood" för tillfället... men det ändras säkert i en snar framtid. 
    Inte in the mood för dejting eller allmänt?
    Ska ta det varligt med dig här i tråden, vad sägs om en virtuell kopp té, att jag i tanken sätter mig bakom dig och håller om dig och pussar mjukt på din hals..?

...får hoppas att JM dyker upp så att jag har någon att psyka lite
  • Papito
    Xmag skrev 2012-09-11 21:29:15 följande:
    Ja det var ju en av sakerna som jag har lärt mig under min tremånadersperiod på match.com att jag inte vill ha ett långdistansförhållande. Det var nog inget jag hade funderat över innan utan det kom nog upp när vi hade mailat ett bra tag och började fundera på hur vi skulle kunna träffas för en första träff och sen hur vi ev skulle kunna gå vidare. Hon bor i en stad i Norrland och hade väl mer eller mindre räknat med att hon skulle träffa någon från någon annan ort. Jag hade nog mer tänkt hitta någon på rätt sida av stan... Det blir ju komplicerat när man har barn som är "bundna" till sin skola och deras föräldrar så det är inte så lätt att flytta till något annat område. Å andra sidan det bor ju runt en miljon personer på "min sida" av stan... Bägge dessa kvinnor jag jag omnämnde var de som tog initiativet. Jag hade inte kontaktat någon som inte bor rätt till. Sen är det ju lite så att om någon börjar chatta "hej" så svarar man ju inte "jag är inte intresserad av ett långdistansförhållande" utan jag svara "hej"... Man kanske borde ha skrivit det någonstans i profilen. När jag var yngre (mycket yngre=)) så var jag tillsammans med en tjej som bodde i Alaska(!) så jag vet att det kan vara komplicerat att ha långdistansförhållande. Men vi var tillsammans i 1.5 år och jag var i 20-årsåldern. Men nu med hus, jobb, barn blir det för komplicerat. 
    Alaska???
    Grymt ju!!! Tänk att åka på bortamatch i Alaska, hade lätt varit på dejt i två månader...även om det troligen skulle bli den enda dejten för oss..haha.
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-11 21:35:07 följande:

"visste inte att det är där du hänger" yeah right

Faktiskt inte..du har säkert nämnt det men jag lägger inte på minnet var ni hittar era ragg. Är ingen snokare heller, vill jag veta hur du ser ut så ber jag dig om ett kort och hoppas på det bästa
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-11 21:50:51 följande:

för dejting och allmänt, men ändrade mig lite smått för det lät så mysigt att bli pussad på

Och du "for the record" så har jag haft bilder på mig i mitt fotoalbum här på fl i några dagar där få utvalda som jag har i min adressbok kunde se...tog precis bort dem   nanananana

Då är jag ju inte en av de få utvalda...

...alltså behöver jag en turné!

Som någon skrev för ett tag sedan, ungefär något i stil med: " För att inte dejta bjuder du ut dig rätt mycket"
    Haha...men vi kan också konstatera att "För att inte dejta blir jag också ratad rätt rejält..." hahaha
  • Papito
    Xmag skrev 2012-09-11 21:45:12 följande:
    Jo det var visserligen ingen nätdejt på den tiden och jag var faktiskt i Alaska i just två månader. Kul och lärorikt, men jobbigt när släktingar börjar fråga om hur vi skulle bo osv i framtiden... Det hade man ju inte funderat ett dugg på. Det är ju det man försöker få till nu med nätdejtingen så att man har lite bättre praktiska förutsättningar. 
    Måste varit en fantastisk upplevelse!
    Hade jag inte varit en sån chicken (om man nu är det för att man inte är galen) hade jag lätt gjort som han i "Into the wild". Är inte så extrem av mig men hade lätt gått med på att leva en månad eller två med så enkla medel i naturen...under kontrollerade former då...hahaha.
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-11 21:57:13 följande:
    Du var ju just det du var "utvald"
    Gills ju inte när jag inte visste att jag var utvald...och på tal om att känna sig speciell...lät som att det var ett antal till "utvalda"
  • Papito
    Xmag skrev 2012-09-11 22:06:06 följande:
    Det är sånt man kunde göra när man var ung och "framtiden" betydde "nästa vecka". Men det är bara du som håller dig själv tillbaka. Be all that you can be! Kan vara bra att komma upp ur hjulspåren och prova något nytt. Om inte bara för att veta att man faktiskt inte gillar det. Det är också en bra kunskap.

Absolut men det är svårt att göra en minivariant av det han gjorde (har du sett filmen)..är som sagt ingen extremsportare eller extremfriluftare och riskera liv och lem vill jag inte. HAde nog mer kört varianten av att ta hand om bondgård en hel sommar...bara få gå tillbaka till basic och jobba med kroppen, äta naturligt, inte stressa, ta sig tid att reflektera, vara självförsörjande helt enkelt.

HAr egentligen inga såna tankar eller mål med mitt liv men det hade varit kul att få göra en sån grej en begränsad period...som en upplevelsegrej.

Gärna jaga och tillaga sitt eget kött i skogen...låter töntigt nu kanske men jag kan inte riktigt förklara just den grejen.
  • Papito
    Anonym (Unikum) skrev 2012-09-11 22:09:29 följande:

För mig är det av två anledningar..
    1. Jag tror inte på att 'leta förhållanden'. Genom att flagga 'vänskap' så startar jag det hela mer kravlöst. Skulle heller aldrig kalla det 'dejt' av samma orsak.
    2. Jag är i nuläget inte ute efter ett förhållande, men gillar att prata med intressanta människor. Vem vet vad framtiden bär med sig, eller inte. 

Jag förstår hur du menar, på båda punkterna. Känns bara konstigt att man söker vänskap på en dejtingsida men jag är som sagt ny på detta och kanske får omvärdera. På punkt två tror jag som du och även Xmag sa tidigare, att man inte behöver stänga dörrar utan se det mer avslappnat och se vart det leder.
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-11 22:46:09 följande:
    Jag tror att är man genuint intresserad och verkligen vill träffas så hittar man tid att både höra av sig och träffas. 

Tror också det.
  • Papito

Varför tänkte du avrunda och vad fick dig att ändra dig? Du får dela med díg lite, du är en av få som är kvar i trådststartens namn och bär på ett stort ansvar gentemot oss andra

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!