• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (uppgiven...) skrev 2012-09-10 16:28:39 följande:

Bra skrivet, jag håller med, har skrivit härinne också tidigare om att så många verkar skriva upp sig så mycket. HAr varit med på ett par sajter, matc och e-kontakt, tror jag det var förra gången. Då träffade jag en kille som var helt motsats till hur han beskrev sig, kort, kraftig rondör, dessutom nykter alkoholist - ok, jag förstår att man kanske inte uppger sådana saker, men när man PRATAR på telefon kanske man kan säga det lite fint...skriver man dessutom att man är 1,82 och det visar sig att man är 1,65 (jag överdriver inte) då kanske det är en hel del annat som inte stämmer.
    Återigen, har jag efter noggrant funderande dejtat en person - som INTE ÄR NÅGOTSOMHELST som han beskrev sig...jag orkar inte.. personen i fråga är, arbetslös, sedan låååång tid, har inte körkort och har bl.a berättat att han inte städat sin lägenhet på 1,5 år.....var kanske inte överdrivet fräsch själv, heller.....
    Oj, stackars dig...menar du att folk ljuger så extremt mycket??? Som någon annan sa kan jag "förstå" (egentligen inte ens det men om man nu måste är det iaf lindrigare)  att vissa ljuger lite och hoppas att den andra fastnar big time och har överseende...men det du beskriver är ju sjukt. Även om han skulle vara fantastisk på alla sätt och vis skulle du ju inte kunna satsa på honom pga lögnerna. Hur tänker man i det läget? Attt det inte kommer att märkas?
  • Papito
    Anonym (Mamita) skrev 2012-09-10 22:36:22 följande:

Jag bor i skåne!! Flört 

Vilken chock!

Får helt enkelt göra en turné i skåne
  • Papito

En fråga bara, ni som skriver vänskap, är det verkligen så? Tar ni kontakt med intressanta människor av eget kön också? Personligen skulle jag troligen inte söka vänner på en dejtingsida. Då hade jag nog hellre "vilat" lite och för att hitta vänner hade jag isf lagt upp en bra presentation på den här sajten istället.

Även om man själv kanske är ärlig med sin vänskapsönskan får man ju räkna med att de flesta andra är där av andra anledningar och klickar man då med någon som vän, riskerar man att den andre har andra intentioner.

Men det är bara en tanke, hur ser ni erfarna dejtingrävar på det?

• Papito
    ulfsas skrev 2012-09-11 10:43:23 följande:
    Så talar en riktig häradspåsättare vet du väl

Hehehe
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-11 08:37:23 följande:

Turné... du kan verkligen konsten att få en att känna sig speciell och utvald

Visst kan jag?

Å andra sidan är jag en bra man, se till att vara först på rutten...så kanske jag avbokar resten av  min turné
  • Papito
    Anonym (Tabula) skrev 2012-09-11 13:42:42 följande:
    .

Deppo jag = Nej då ;). Papito, kom på din Skåneturné nu ;).

Såja. that´s more like it!!!

(b) som i bitter...gaska upp dig och visa lite inställning, som Tabula!
    Bädda rent, ladda upp med info om alla hämtmatsplace i området och dra på ett leende...åker på julturné till Skåne...
  • Papito
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-11 14:12:03 följande:
    Jag fokuserar faktiskt på att skaffa mig killkompisar för tillfället. 
    Jag är duktig på att framställa mig som ett sexobjekt (bristande självkänsla, jag marknadsför det jag är bra på, låter kanske roligt men är tragiskt egentligen) och det är ju inte många killar låter bli att nappa på sånt.
    Men jag har insett att jag verkligen behöver få uppskattning bara för den person jag är också. För min humor och intelligens och insikt och mitt goda hjärta. Och totalt bannlysa allt snack om sex och liknande. 

(Jag inser att jag är väldigt självutlämnande just nu, men så är det ibland) 

Ja, det var öppet och självutlämnande, hade nog inte vågat vara riktigt så öppen i en tråd
    Det jag kan se som positivt är att du är så medveten om det, det skapar förutsättningar för att kunna förändra det.
  • Papito

Kollade in lite på Mötesplatsen och ser att många skriver att de inte är vip och att de varken kan ta emot eller skicka meddelanden...vad är det då för mening med att vara medlem?

Någon som vet?

Själv skulle jag inte betala och är inte intresserad av sajten men hur tänker de som är medlemmar men varken kan ta emot eller skriva?

• Papito
    Xmag skrev 2012-09-11 21:11:34 följande:
    Råkar fortfarande vara med på Badoo (ej betalande) fast jag inte är direkt aktiv längre. Fick ett meddelande att nån vill träffa mig idag men man kan ju inte se vem om man inte betalar. Tror man går med för att spana av läget lite för att man är nyfiken, kanske testa sitt värde så att säga =). Men det är ju inte så konstigt om man blir dissad om mottagaren inte kan se vem man är....Det är så jag väljer att tolka det de gånger jag inte fått något svar. Klart det är så att mottagaren inte KAN svara... =)
    Hur menar du? Att de kan men inte vill svara?
    Att de bara är nyfikna på utbudet?

Men det är ju folk med kort och presentation och hela paketet liksom. Varför exponera sig så om man inte kan få eller svara på meddelanden? Trodde att det kanske berodde på att de inte är vip men du menar att de bara säger så?

Kan ha missuppfattat dig helt nu..
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-11 21:23:14 följande:

Jaså du var på MP för att spana in mig jo det är rätt störigt att de är med utan att betala... tror också att man vill spana in läget( det gjorde jag) sen när det var någon intressant så var iaf jag för nyfiken för att låta bli att gå med men de finns ju de som aldrig blir VIP och det beror väl på att de är snåla helt enkelt... och kanske vill att man ska veta att de är singlar om man skulle springa på dem på stan, vem vet

(b) som i bitter.. hmm det lät ju för sorgligt... men jag är nog inte riktigt "in the mood" för tillfället... men det ändras säkert i en snar framtid. 
    Haha, visste inte ens att det är där du hänger...men visst, kan ju alltid söka och se om jag kan gissa mig till vem du är. Någon som ser bitter ut...

Jag är för snål men då går jag inte med en sån sajt heller. Dels vill jag inte betala när det finns liknande gratis och dels har jag hört att de har många fejkprofiler för att locka män att betala för medlemsskapet. Jag chansar och hoppas att en vanlig gratissida ska vara tillräckligt när det blir dags....men förhoppningsvis kan en turné få mig att hålla mig borta från sidorna överhuvudtaget
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!