Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

ulfsas skrev 2013-01-16 18:49:06 följande:
    OK. Ett omdöme om min presentation på Match då? Here it goes!!

''Hej, jag är numera singel igen efter ett långt förhållande och äktenskap.
    Vad jag söker nu är en tjej som har allt. Allt som passar mig. Så hoppas jag att jag passar dig lika bra.

Jag behöver inte någon ny mamma till mina barn för det har de redan. Du får gärna ha egna barn då jag har två stycken.
    Det en flicka född -94 och pojke född -97.

Bor i en trevlig vit villa i Duvbo, Sundbyberg.

En förutsättning för eventuell kontakt är att du har en bild, vad är det för mening att inte ha det på en datingsite?

Har inte lust att mejla i det oändliga utan det är bättre att ta en fika för att se om förutsättning finns för en fortsättning.

Vad jag söker är en kvinna för att ha så trevlig som möjligt med.

Vill du ha reda på mer så skriv en rad.

Jag är en lugn, stabil och tämligen normal kille.
    Reser gärna även utanför jobbet som flygkapten och jag gillar sol o bad, dykning, båtliv samt fjällen på vintern.

//Uffe

Söker en tjej som gärna får vara rätt lång då jag är 192 cm, det är dock inget krav. En slank tjej vore mysigt. En vettig tjej med någon utbildning så vi har något att prata om.
    Du bör bo så man får chans att ses och jag bor i Sundbyberg/Stockholm. ''
    Varför står det "//Uffe" mitt i? Sen tycker jag du ska skippa första raden och "har inte lust att maila i...", det är så många som har med de raderna i sin presentation.
  • Anonym (33-åring)
    Ernst Hugo skrev 2013-01-16 18:52:20 följande:

Är det viktigt för dig?

Jag tänker så att antingen blir man då nyfiken eller så är det inget man delar eller som lockar. Enkelt?

Ja och nej. Om man vill göra mig nyfiken bör man nog skriva lite mer förståligt. Men jag konstaterade ju också att vi absolut inte kan ha samma typ av intressen, eftersom jag aldrig hört talas om många saker du skriver.

I aspekten att jag ska försöka "bedöma" din presentation (ge dig feedback) så är det viktigt att jag förstår    
  • Anonym (33-åring)
    Ernst Hugo skrev 2013-01-16 19:07:54 följande:

Ouch, för många ord alltså

Så rätt du har vet inte om jag skall förklara men det känns ju oxå fel. Kan väl bara konstatera att ni tycker min press funkar dåååååligt

För rätt person tror jag att den passar perfekt, men jag tror inte det finns jättemånga i kategorin "rätt person"...

Har sett liknande presentationer förut, men där jag klaffat lite bättre med den som skrivit, då har jag känt "JA!" och skickat iväg ett meddelande. 

För skojs skull, du kanske kan förklara orden för oss, så kan vi nog uttala oss lite mer sen =)
  • Anonym (33-åring)
    Afrodite79 skrev 2013-01-16 21:22:39 följande:
    Vem f-n får 200 mejl om dagen?!?! Den som säger det ljuger!!

Det var jag som sa att det har varit dagar då jag fått 200 meddelanden. Det innebär INTE 1400 meddelanden på en vecka, utan en (möjligen några) dag(ar) som det kommit extremt många meddelanden. Det var då förstås inte 200 nya personer som skrev till mig; en del var svar på tidigare konversation, en del var svar på mitt förstameddelande och en del var förstameddelanden från killar. Eftersom jag också svarade på en del, skrev vissa personer flera meddelanden samma dag. Den gång jag minns var när jg var relativt ny på MP och hade bytt (eller möjligen lagt upp första) profilfotot. Jag var även inloggad stor del av den dagen/natten.

Jag har även veckor när jag inte fårtyp  några meddelanden alls. 
  • Anonym (33-åring)
    NooneBird skrev 2013-01-17 15:50:40 följande:
    Skrev och tackade för en trevlig fika, frågade om resan gick bra hem. Sa att jag hoppades att vi skulle ses igen. Fick till svar; Gick bara bra... Tack själv/Kram" tolkar som att det inte blir mer där....

Fast är det där ett säkert "Nej, jag vill inte ses nå mer"? Jag hade nog inte tolkat det som det, hade bara avvaktat.
  • Anonym (33-åring)
    NooneBird skrev 2013-01-17 17:39:23 följande:

Jag vet inte, det kanske det inte är. Har iaf raderat hans nr, är han intresserad så hör han av sig.

Men då så, då har du ju inte gjort dig oanträffbar iaf. Jag hade tolkat "kram" som att det kan finnas ett intresse för mer. Själv hade jag aldrig skrivit kram om jag hade vetat att jag inte ville ses en gång till.
  • Anonym (33-åring)
    Afrodite79 skrev 2013-01-17 17:52:31 följande:
    Nopp, då är vi 3.

Jag har pausat hp. 

Fyra.
  • Anonym (33-åring)
    NooneBird skrev 2013-01-17 21:57:52 följande:
    Nu är sms konversationen igång. Han meddelade att han ska ta bort sitt konto pga sitt jobb men att jag har hans nr.

Du ser...
  • Anonym (33-åring)
    NooneBird skrev 2013-01-17 22:09:09 följande:
    Ja 33-åring han verkar lite trög bara. Ska föreslå en dejt i helgen imorgon tänkte jag.

Ja gör det. Smart att vänta till imorgon. Antar att du är lite mindre neg nu
  • Anonym (33-åring)
    NooneBird skrev 2013-01-17 22:24:55 följande:
    33-åring ja det är jag! Fast karln är 42 han borde inte vara så trög.

Men är det verkligen trögt? Han kanske bara inte vill stressa.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!