Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

I mitt fall processen i sig själv är intressant, jag har inga mål, eller jag kan ha kortsiktiga mål att jobba på mina låsningar. Som jag sa tidigare så tror jag inte på en enda perfekta kärleken hela livet ut.

• modesto
    Anonym (b) skrev 2013-01-06 12:59:17 följande:
    Modesto: Jag tycker du är en mycket klok kvinna.

Jaha, då har jag blivit dumpad för andra gången pga avståndet. Inget man ska satsa på tydligen....  

Tack, en annan reflektion, en annan sida av medaljen av kädjedating är att man sätter sina ideal och mål för högt, så högt att det är omöjligt. När någon är så extremt krävande att ALLT ska passa in. På så sätt kan man vänta hela litet och ingen blir tillräckligt bra för att han är beräknad att duga resten av livet.

Det är kanske smartare att tänka för vilka tidsbegränsade ”projekt” vi kan passa ihop, som  t ex ha barn och familj tills barnen växer upp. Duger han för det, att vara en pålitlig kamrat och far till mina barn? Sen kan man ha andra projekt, t ex kan han ge mig passion, stimulans och underhållning inom en viss period? Jag  har det vääääldigt svårt att tro att det finns personer som passar till ALLT livet ut. Det är mer önsketänkande. Man ska nog nöja sig med bara delar/egenskaper som funkar för ändamålet JUST NU. Om man söker någon perfekt i allt riskerar man förbli ensam, man får bestämma vad är viktigast för mig nu och vad jag kan strunta i för tillfället.

• modesto
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-07 12:44:17 följande:
    Alltså, tror du ska dra ner på sex-snacket och också börja ta dig själv lite mera seriöst. Fundera på hur du framställer dig själv och hur du kan uppfattas av andra vs hur du vill bli uppfattad
    Annars ska du fortsätta vara den Du är  
  • modesto
    Ernst Hugo skrev 2013-01-07 19:35:44 följande:
    Hallo alla dejtare Solig

Funderade på det där med åldersspannet. Hur gör ni?

Skriver ni till någon men där ni själva hamnar utanför hens åldersramar? Samma om någon skriver till er men hamnar utanför åldersspannet, hamnar det mailet i pappaerskorgen oavsett?

Har lite egna tankar men ville först höra era       
    Det beror på vad man söker, vill man ha en familj och barn lika åldern passar nog bäst, eller hon ska vara i fertil ålder. Söker man vänskap är åldern inte lika viktig, söker man sex ska han/hon vara sexuellt attraktiva och fungerande. Jag är väldigt flexibel när det gäller ålder, har haft partners med + /- 20 år skillnad utan problem, fungerade bra i flera år.
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-07 23:48:59 följande:
    Ååååh, du kan få min från HP. Haha han är 53 år och mailar mig varje vecka med förfrågning om fika! Och han jobbar som psykolog skriver han.... och inte vågar jag blockera honom för med alla mina knäppa killar så är det väl bara en tidsfråga innan jag behöver en psykolog och vad vore mer typiskt då än att jag hamna på hans kontor...

hehe
    Jag undrar om det är samma psykolog som jag hade en dejt med för kanske 3 år sen, han är finsk.
    han tittade på mig hela dejten och sa hur vacker jag var, det var allt i stort sätt som han sa. Jag hade stora förhoppningar för honom att han just skulle vara pratsam. Jag står inte ut med blyga tysta killar som man måste "tvinga" till samtal, mardröm.
  • modesto
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-09 15:52:34 följande:
    Haha! Tack för infon, bra att veta

Kolla vad jag hittade för presentation nu hos en kille:

"Är en småfet medelålders man som gärna vill knulla lite när andan faller på. Glöm tvättbrädemage och hästballe, jag har ölmage och normalstor kuk. Har du en partner som du vill vänstra på, desto bättre, det har jag med. 

Bild kan väl ordnas om det ska va så jävla viktigt. ... :)"

Haha... 
    haha, han är ärligt i alla fall, och trygg i sig själv
  • modesto
    modesto skrev 2013-01-09 16:29:27 följande:
    haha, han är ärligt i alla fall, och trygg i sig själv

*ärlig, läste andra inlägg om språk, min ursäkt är att jag är invandrare. Men jag kan bättra mig till en viss grad om jag dubbelkollar vad jag skriver, fast jag kan tycka att det är tröttsamt, forum är underhållning, inte vetenskaplig avhandling. Det är ok att inte vara perfekt. Jag är oftast medveten om mina fel när jag läser det efteråt. Små fel gör ingenting för mig om personen kan förmedla hur han tänker i flera sammanhängande meningar.

• modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-10 18:28:04 följande:
    Förstår helt hur du menar... bara blir så frustrerad när jag innan varje jäkla mail jag skrev till denna kille så dubbel läste jag det så att det skulle låta "allmänt" och ändå kommer sex upp...
    Och jag kan hålla med om att många lägger upp sexiga bilder eller klär sig sexigt. Men jag ser ju verkligen ut som den där typiska flickväns tjejen...
    Och träffar man mig och jag faktiskt flirtar så är det en sak, men över mail blir jag överraskad över att jag ändå utstrålar sex... för igen, jag är ingen tjej som ligger med vem som helst =/ har tills för ett år sedan alltid varit någons flickvän...
    Vad sägs om ta bort bilderna alldeles? Då kan du vara uppskattad och bedömd som person. Sen efter ett tag kan du visa bilderna när samtalet om annat är igång. Man kan lära sig omgås utan sex-referenser åtminstone i början.
  • modesto
    Angelven skrev 2013-01-10 21:03:13 följande:
    Anar jag en dansk felstavning ?
    Du anar felSkrattande
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!