Ärliga nätdejtingstråden!
I mitt fall processen i sig själv är intressant, jag har inga mål, eller jag kan ha kortsiktiga mål att jobba på mina låsningar. Som jag sa tidigare så tror jag inte på en enda perfekta kärleken hela livet ut.
I mitt fall processen i sig själv är intressant, jag har inga mål, eller jag kan ha kortsiktiga mål att jobba på mina låsningar. Som jag sa tidigare så tror jag inte på en enda perfekta kärleken hela livet ut.
Tack, en annan reflektion, en annan sida av medaljen av kädjedating är att man sätter sina ideal och mål för högt, så högt att det är omöjligt. När någon är så extremt krävande att ALLT ska passa in. På så sätt kan man vänta hela litet och ingen blir tillräckligt bra för att han är beräknad att duga resten av livet.
Det är kanske smartare att tänka för vilka tidsbegränsade ”projekt” vi kan passa ihop, som t ex ha barn och familj tills barnen växer upp. Duger han för det, att vara en pålitlig kamrat och far till mina barn? Sen kan man ha andra projekt, t ex kan han ge mig passion, stimulans och underhållning inom en viss period? Jag har det vääääldigt svårt att tro att det finns personer som passar till ALLT livet ut. Det är mer önsketänkande. Man ska nog nöja sig med bara delar/egenskaper som funkar för ändamålet JUST NU. Om man söker någon perfekt i allt riskerar man förbli ensam, man får bestämma vad är viktigast för mig nu och vad jag kan strunta i för tillfället.
*ärlig, läste andra inlägg om språk, min ursäkt är att jag är invandrare. Men jag kan bättra mig till en viss grad om jag dubbelkollar vad jag skriver, fast jag kan tycka att det är tröttsamt, forum är underhållning, inte vetenskaplig avhandling. Det är ok att inte vara perfekt. Jag är oftast medveten om mina fel när jag läser det efteråt. Små fel gör ingenting för mig om personen kan förmedla hur han tänker i flera sammanhängande meningar.
*umgås