Angelven skrev 2013-01-08 15:57:02 följande:
Jag kan egentligen bara hålla med er.
... och nu framstår jag väl som någon som vill ha en söt blond bimbo med doktorsexamen, fet inkomst och inget intresse av Frankrike eller England
(*duckar hårt med Lotten och Tusse mot påhopp ...*)
Det handlar också om jämnbördighet i förhållandet - det är som du säger Tusse, det frestar på i ett förhållande om man har väldigt olika inkomster, oavsett hur lite man bryr sig.
Detsamma gäller utbildning - jag vill gärna träffa någon som vill försöka förstå vad jag gör och som jag är nyfiken på, någon som vill något. Ledsen, men jag kan inte se att tjejen som jobbar i kassan vill något, har några ambitioner i livet - för då vore hon inte i kassan.
Äsch,det där är mest bara skitsnack..Vadå inte vore ikassan..hon kanske pluggar och jobbar extra? Hon kanske var tvungen att ta ett jobb för att kunna få en lght och flytta hemifrån. Här i storstaden får man varken jobb eller lght lätt.
Kanske blev utkastad hemifrån och fått kämpa hela vägen. Nä,så kan man nog inte riktigt dömma.
Däremot vill jag vara ihop med någon som kan ta hand om sig själv..vill inte försörja någon så. Däremot kan alla bli sjuka,arbetslösa etc..och då drar man ju inte. Om man är kär.
Ingenjör ..jag förstår vad ni pysslar med...beror på vilken iofs..mina syskon är gifta med din yrkesgrupp
Och jag var själv inne på att studera till det..men kom på att jag är inte så tråkig