Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Drömmen om familjliv kan fungera bara för dem som MÅSTE stanna kvar med varandra oavsett vad.
    Det är ett beslut som inte ska styras om vad jag känner och hur förälskad jag är just nu.
    Titta i India med arrangerade äktenskap och andra länder eller även i amerika och europa tidigare. Folk bodde ihop inte för att de älskade varandra, men när av religiösa eller moraliska skäl tyckte att skilsmässa är omöjlig eller förkastlig.
    Så länge folk låter känslor styra familjeliv kommer de skiljas för känslor kallnar med tid.
    Så vänta för länge med sex, med seriös relation osv. med stor sannolikhet leder ingenstans heller.

.
  • modesto

En av klassiska lösningar i europa i katolska familjer är att ha en älskare eller älskarinna efter ett antal år tillsammans, men familjen är helig och kvar tills man dör.
    Vid arrangerade äktenskap behöver de knappt se varandra innan och bor ihop resten av livet, i bästa fall utvecklas stockholmssyndrom och man blir verkligen kär i den man bor ihop med.

Skilsmässan finns inte på kartan i alla fall. Det är det som är viktigast för en evig familjliv.

Annars låter man sig förfalla och är så fula både två och har ingen chans med andra och lever tillsammans bara för att inte vara ensam. Det är nog den vanligaste varianten i sekulära länder skulle jag tro, eller både partners har ett hemligt liv vid sidan om ”perfekta” familjen.

Sorry, det är det jag ser, naiva dejtare strävar efter luftslott. Lev livet här och nu och sluta vara så naiv när det gäller kärlek "forever".
  • modesto

Låt barnen växa i trygghet. Familjen är trygghet bara om man bestämmer att stanna kvar vad än händer. Lägga ihop 2 raserade familjer med problem i bakgrunden låter som asking for trouble i mina ögon. Det funferade inte förr, varför ska det fungera nu? Så länge man har ett val att lämna relationen, kommer det inte vara förever

• modesto
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-03 16:15:26 följande:
    ursäkta men vad är stockholmssyndromet??
    att man börjar älska den som man är tvungen att vara tillsammans med av olika anledningar för att klara av det psykiskt
  • modesto

Jag säger inte ge upp kärlek, men skapa sin kärlekrelation utanför traditionella familjemallen så att inte barn blir lidande när det inte fungerar med nästa sambo igen. Hur många sambor kommer det att bli? hur många gånger ska man experimentera?
    Jag har läst alla möjliga dysfunktioner här på FL, bl a att de levde ihop i många år och man trodde att man kände sin partner sen plötsligt slår det slint och hela familjen och barn är utsatta för svåra situationer.
    Särbo är den tryggaste relationsform om man har skilsmässobarn.
    Om ens partner har dött kan det vara lite annorlunda, då kan kanske de förstå att familjen inte är kedjeexperiment hur man känner för tillfället, utan ett allvarligt ansvar, ett åtagande åtminstone tills barnen växer upp.

• modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-03 16:50:04 följande:
    Fast samtidigt kan man inte ta förgivet att det ska skita sig med nästa sambo heller hela tiden. Iaf jag flyttar ju inte ihop med vem som helst heller och det skulle kräva ett rejält tryggt förhållande för att vi skulle göra det.

Mina barns pappa är sedan i somras gift med sin sambo och jag kan tänka mig att dom kommer skaffa fler barn. Och jag ser de inte som att mina barn har de mindre tryggt där än hos mig. Snarare kan jag se det som en negativ sak i mitt hem att jag är ensam med dem...

Men ja, alla tänker olika och jag förstår dina tankar helt men jag vet bara att det inte är så jag vill ha min framtid. Min dröm är villa, volvo och hund ;)

Att följa sina drömmar är viktigt. Har du en dröm ska du kämpa för den även med risken att misslyckas. Din kille mognar kanske med tiden för samma dröm, eller påverkas av dig om du tjatar i flera år om han får vara kvar med dig på hans villkor. Det är i alla fall viktigt att han vet hur viktigt din dröm är för dig. Eller så skaffar du från början någon med samma dröm.

• modesto
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-03 22:01:53 följande:
    Varför tror du det? Är det något som har hänt?
    Om jag minns rätt av det jag läste i tråden hade han lovat komma 2-3 gånger sen hände det något så han inte kunde komma, så det har redan hänt en hel del för att göra honom opålitlig
  • modesto

Tusse, wow, här går jag och påstår att jag är oseriös och öppensinnad. Jag skulle aldrig våga prata/skriva som dig. Varför döljer du dina egentliga fina drömmar och att du har fallit för honom?Hur kan han falla seriöst för dig om du pratar med honom så här?

• modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-04 12:12:27 följande:
    Jodå, från och med nu är det noll sexsnack som gäller! Eller jo väldigt lite, vi är ju trots allt KK, men absolut inte som tidigare.

Och jo jag smsade igen, men samtidigt så hörs vi inte alls mycket så kändes inte som det var så på. Vågade mig på att fråga när han ska komma hem nu oxå för tänkte att om jag får svar så kanske jag vågar fråga om bio :) är ju bara barnledig tills måndag så hoppas ju lite att hinna träffa honom innan jag sen är fast i mitt hem kvällstid så vi inte ses...
    Det som förvånade mig i dina tidigare inlägg att man tydligen måste bete sig på ett visst sätt som KK.
    Du sa även att det fanns någon som inte ville kyssas för att det är för privat!!! Jag skulle aldrig ha sex med någon som sa till mig att han inte ville kyssas. Jag har kanske totalt fel om vad KK är. Det betyder för mig att ha sex utan komplikationer, även ha känslor är helt ok, men utan några krav på någonting.
    Man träffas i stort sätt för sex och helt normalt osexigt samtal. Jag pratar och beter mig som vi har ett vanligt förhållande, jag skickar aldrig några sexiga meddelanden eller pratar sex om det inte behövs förklara något rent praktiskt. Jag undrar vad andra anser vad KK egentligen är och ska man bete sig/ prata med dem på ett speciellt sätt? Igen även om jag kan ha sex på en gång och träffa någon nästan enbart för sex kan jag eller han ha känslor med varandra och pratar annars normalt. Jag sätter inte etiketten på det jag kan ha som KK förhållande, jag bara gör som jag vill, min egen relationsmodell, det kanske är inte KK enligt andra?

I vilket fall som helst Tusse, du behöver inte bete dig som en KK och spela den rollen, för att det är det som du inte vill vara. Även om du har bara sex med honom passa på och visa att du är något mer än sex, fina delar av din personlighet , dina drömmar
  • modesto
    NooneBird skrev 2013-01-04 14:01:09 följande:
    Tack Alla!!! Det känns mycket bättre nu! Hittade fö honom på Badoo och såg bilder på honom där vilket får mig att inse att av nervositet så hade jag druckit lite för många glas vin innan vi träffades. så det känns lättare att släppa honom nu. Han var iaf inne där igår kväll så han kan inte varit så upptagen. Han gillar väl kanske spänningen mer men när det började bli verklighet så backar han ur. Jag vill iaf inte ha ett telefonförhållande....
    Har raderat hans nr och alla sms så nu är det bra med det. Jag behöver ingen person som honom i mitt liv.
    Det gör ont nu men det kommer att gå över som en sjukdom eller förkylning. Jag vet hur ont det kan göra, man känner sig riktigt sjuk.

Mitt intryck är att när ni träffades i verkligheten stämde inte du rent fysiskt med vad han föreställde, för att det var då började hans konstiga beteende. Han tänkte nog väldigt mycket på sin egen reaktion och alla era fina samtal or gav det fler försök men sen trodde inte att han klarade av det. Fysisk attraktion är viktig, känslan att  man kan vara kär i den personen. Jag tror inte att han är dålig eller något, han bara upptäckte att du var fel i vekliga livet men kanske hade skuldkänslor att dumpa dig direkt då och ville testa ge det en chans efter en tid funderande.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!