Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-12 23:24:06 följande:
    Har ni lust att ligga på första dejten så får ni tänka på Tusse och hur illa de går då så låter ni bli sen ;)
    Nåja - det kan gå bra också (been there, done that)
  • Angelven
    NooneBird skrev 2013-01-12 23:56:03 följande:
    Fram för de mogna männen känner jag. 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-13 00:01:07 följande:
    Fast kriminalvårdaren la till mig på fb och efter de ändrade han sig... så hur kan man inte ta de som personligt? =/ Och fattar inte heller varför för frågade och han sa att de va helheten då som inte va hans typ... och eftersom jag själv inte skriver så mycket statusar eller har så mycket fler bilder än på HP så fattar jag inte... mina vänner som var fel liksom?

Och sitter med ett halvskrivet sms för vill ändå att han ska veta att jag tänker på honom, men det som hindrar mig är att alla andra har dissat mig idag så då känns det som KKn oxå ska det genom att inte svara på smset...
    Men herregud ni anar inte vad jag saknar våra stunder ihop när vi skratta och skoja.... tårarna rinner av saknad och jag blir så jävla arg över att han inte kände samma som mig...
    Men varför - det är ju inte vad du vill - du vill ha ett fast, seriöst förhållande med en härlig människa som älskar dig för den du är och som inte har behov av någon annan, där du är mer än nog.

Du vill ha en man som uppskattar dig, stöttar dig, finns där när du behöver honom och som ser dina barn som en del av dig, en tillgång, en komplettering som berikar erat samliv.

INGEN av dom du tänker på gör det. Nöj dig inte med något halvdant Tusse, du kan mycket bättre än det. Det är klart att det finns de som får en att känna sig lycklig - jag har vänner som får mig att känna mig lycklig - det gör inte att jag prompt måste SMS'a dom hela tiden eller hoppa i säng med dom (dessutom skulle de killarna bli rätt förvånade över det senare )

Se till att du vet vad det är du vill ha, och att du jobbar åt det målet, det du verkligen vill ha - en man i ett seriöst förhållande som ser dig och den du är och det är honom mer än tillräckligt. Han är lycklig med dig, han SMS'ar dig innan du hinner tänka på honom, han skrattar och har roligt med barnen och gör dig lycklig.

DET är vad du vill ha eller hur ? 
  • Angelven
    Filipis skrev 2013-01-13 00:03:22 följande:
    Tusse! Skicka till en riktig vän istället.
  • Angelven
    Filipis skrev 2013-01-13 00:12:24 följande:
    Jag tackade nej till att kramas idag..Känns lite tomt nu..aja,men tror ändå det är för det bästa. Det där med KK har jag aldrig kommit in i. Och jag känner bara att jag utnyttjar någon..när de ser så kärleksfullt på en. Fixar det inte.

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-13 00:38:24 följande:
    Ska inte.... men blivit dissad för att jag har barn idag, dissad efter att en kollat min fb, dissad av tre killar på hp efter dagars mailande, utskälld av en fd dejt på fb-mailen.... så ni hör ju, inte min dag.... dock är klockan över 00.00 och då 13 är mitt turnummer så hoppas jag på en bättre söndag..... men badoo är iaf avslutad nu och egentligen har jag lust att göra samma med HP men hindrar mig där för vet att jag kommer ångra mig imorgon....

<BIG CUT>

Och igen skriver jag mest av mig här för oftast så släpper allting bara jag får skriva av mig. Vet inte hur många dagböcker jag skrivit med åren som är skrynkliga av tårarna som runnit ner på pappret. Ska man kolla på mitt kärleksliv så skulle jag kunna vara 76 år med den erfarenhet jag har, men jag är bara 27 år så ännu har jag inte gett upp. Men idag var verkligen inte min dag...............
    Jag vet inte vad jag skall säga Tusse. Skulle bara vilja se dig och säga att allt blir bra i slutet - för om det inte är bra är det inte slutet

STOR kram.

Och den där fikan du vet ... ta med dig knoddarna, kom och fika när det passar och så får du den där stora kramen på riktigt. 

Det är inte vem som helst som väljs ut till att bli tvillingförälder.  Det är tuffa, kärleksfulla människor med förmågan till gränslöst medkännande och ett sanslöst tålamod. Vi är varma underbara människor med en extra uppgift i livet. Vår enda begränsning är vår stora ödmjukhet, annars skulle vi styra världen.

Hjärta 
  • Angelven
    Filipis skrev 2013-01-13 01:44:12 följande:
    Hmm, aldrig skrivit från telen förr :)
    Näh, det blev lite konstigt

Jag var lite förvirrad där ett tag - jag kände igen texten men det var fel nick

Bara en liten kram ?  
  • Angelven
    Tom Araya skrev 2013-01-13 09:29:09 följande:
    Jag har givit upp nätdejting innan jag ens hann börja.
    Reggade mig på massor av sajter, bl.a. Happy pancake. De flesta vill ha betalt vilket oftast går bort i slutändan, har väl provat någon enstaka någon månad. Men de ger inte önskat resultat. Sedan ska jag väl erkänna att jag själv inte har varit särskilt aktiv men så har också teorin om kvinnors bristande aktivitet besannats.
    Det är ju som krogen, det kräver att man är aktiv och engagerar sig. Det är inget som fixar sig självt - det är ju en relation efter att du hittat någon inte heller.

Jag brukar tänka att om jag inte har tiden att lägga på att hitta någon som jag tycker om och som gillar mig - hur skall jag då ha tiden att vårda den relationen när vi väl hittat varanddra.

HP går utmärkt att kolla en stund på bussen på vägen till jobbet om du har en nyare smartphone med någorlunda skärm. Använd matchen och sålla hårt, sedan skriver du på tangentbord brev till de du sållade fram bussen.

Se till att du har en bra presentation - stanna kvar i den här tråden, bekanta dig med oss och du skall se att de finns  hjälpsamma människor som gärna ger dig ett tips eller två och någon kommentar på bilder. Se till att du har bra bilder och att du visar dom, antingen för alla, eller för alla som du skickar mail till.

Det fungerar lixom inte att inte göra något  
  • Angelven
    Tom Araya skrev 2013-01-13 10:07:55 följande:
    Jag lyckas tydligen inte locka någon med min presentation.
    En vän sa att den var för lång och hade för många kravställningar. Rynkar på näsan
    Det är en enkel fälla att braka in i - varit där själv.

Ställ inga krav i presentationen - presentera dig själv, vem du tycker dig vara, vad du gillar att göra och kanske något stycke där du väver in hur en dag med din partner skulle se ut, vad ni gör et cetera.

Du ser ju ändå i hennes presentation om hon uppfyller dina krav, eller så tar du reda på det (och om du inte tycker det stämmer när ni mail'at ett tag, så kan man alltid trassla sig ur det)

Håll det positivt, negativa saker kan du alltid fläta in efter ett par mail fram och tillbaka. 
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-13 11:26:44 följande:

Fast om man har krav som är väldigt viktiga för en (i mitt fall: rökfri), så tycker jag att det ska stå med, annars får jag bara en massa meddelanden från folk som jag ändå måste utesluta.
    Nope, det behöver inte stå med - ställ in det i matchningsinställningarna istället..

Jag har samma "krav" (nåja, lite feströkande kan jag väl klara - gillar själv en god cigarr nån gång per år) 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!